FurryKvinne Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 (endret) Hvor lenge kan man gå med Tape Extensions på håret, kan det holde seg fast i håret uten at det vill falle av, kan det bli brukt igjen flere ganger etter når man må ta det av, føles det som vår eget hår når man har det på, er det to eller fire tape extension i en tape extenisions sandwitch når de er festet på, ville tape festene forsatt vært usynlig på kort og tynt hår og kan det gjøre håret slitt? Endret 17. mai 2021 av Leasebergfladstad@ 1
tussi84 Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Tape extentions kan brukes om igjen, men det er forskjellig hvor lenge man kan bruke det totalt sett. Alt mellom 6 mnd til 1 år, noen litt lenger. Du må ta ut extentions ca mellom hver 6 til 8 maks, og evt sette det på igjen. Anbefaler deg at du gjør begge ting hos frisør siden de har limoppløsende middel for dette. Drar du av dette selv så blir det ofte mer slitasje og floker. Det sliter litt på håret men ikke mye i forhold til andre extentions typer. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Enig i alt det personen over skrev! men vil også nevne at det finnes et hav av forskjellig kvalitet på håret, så velg et merke med gode anmeldelser! Eller evt kjøp hår på frisør salongen så det spørs litt på kvalitet ettersom hvor mye penger du har å sette av til det 😊 Anonymkode: 56623...306
FurryKvinne Skrevet 19. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2021 tussi84 skrev (41 minutter siden): Tape extentions kan brukes om igjen, men det er forskjellig hvor lenge man kan bruke det totalt sett. Alt mellom 6 mnd til 1 år, noen litt lenger. Du må ta ut extentions ca mellom hver 6 til 8 maks, og evt sette det på igjen. Anbefaler deg at du gjør begge ting hos frisør siden de har limoppløsende middel for dette. Drar du av dette selv så blir det ofte mer slitasje og floker. Det sliter litt på håret men ikke mye i forhold til andre extentions typer. Hva mener du med 6 til 8 maks og evt?
FurryKvinne Skrevet 19. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i alt det personen over skrev! men vil også nevne at det finnes et hav av forskjellig kvalitet på håret, så velg et merke med gode anmeldelser! Eller evt kjøp hår på frisør salongen så det spørs litt på kvalitet ettersom hvor mye penger du har å sette av til det 😊 Anonymkode: 56623...306 Jeg har bestilte LH FullHair extensions fra LuxusHair, får man masse hår extensions nok til å ha det bak og begge sidene av hodet og tykt hår? Endret 19. april 2021 av Leasebergfladstad@
tussi84 Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 (endret) Leasebergfladstad@ skrev (23 minutter siden): Hva mener du med 6 til 8 maks og evt? Beklager glemte å få med uke bak. Det må heises opp hver 6 til 8 uke. Spørs på hvor fort ditt normale hår gror. Jo mer ditt normale hår får gro jo mindre hold i festene. Med min egen erfaring betyr det at fester faller av etterhvert, om man ikke heiser opp extentions ofte nok. Og for all del bruk pleieprodukter for håret. Bruk hårkurer, olje og ikke gre håret før det er tørt. Sov også med håret i en flette eller noe. Extentions trenger mye fuktighetsgivende pleie for at det ikke skal se tørt ut. Endret 19. april 2021 av tussi84
FurryKvinne Skrevet 19. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2021 tussi84 skrev (13 minutter siden): Beklager glemte å få med uke bak. Det må heises opp hver 6 til 8 uke. Spørs på hvor fort ditt normale hår gror. Jo mer ditt normale hår får gro jo mindre hold i festene. Med min egen erfaring betyr det at fester faller av etterhvert, om man ikke heiser opp extentions ofte nok. Og for all del bruk pleieprodukter for håret. Bruk hårkurer, olje og ikke gre håret før det er tørt. Sov også med håret i en flette eller noe. Extentions trenger mye fuktighetsgivende pleie for at det ikke skal se tørt ut. Håret mitt gror lite, har vært kort og tynt i ca. åtte år nå helt siden jeg var 17 år gammel da det begynte.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 Vær forberedt på at børste, sjampo, balsam og hårkur er dyrere enn vanlig! Du må kjøpe produkter egnet til hair extention, og det er ofte litt dyrt til svindyrt, avhengig av hvilket merke du velger Anonymkode: 56623...306
FurryKvinne Skrevet 22. april 2021 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2021 tussi84 skrev (På 19.4.2021 den 19.58): Tape extentions kan brukes om igjen, men det er forskjellig hvor lenge man kan bruke det totalt sett. Alt mellom 6 mnd til 1 år, noen litt lenger. Du må ta ut extentions ca mellom hver 6 til 8 maks, og evt sette det på igjen. Anbefaler deg at du gjør begge ting hos frisør siden de har limoppløsende middel for dette. Drar du av dette selv så blir det ofte mer slitasje og floker. Det sliter litt på håret men ikke mye i forhold til andre extentions typer. Hvilken norske sider har de gode tape extensions?
tussi84 Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 Leasebergfladstad@ skrev (41 minutter siden): Hvilken norske sider har de gode tape extensions? Jeg har alltid godt til frisør og fått pakke fra deres leverandører. Har brukt både Hair talk og Great lengths. Begge to holdt lenge men var ganske dyre. Det sistnevnte kunne jeg utsette både for klorvann, saltvann og 2 uker nede i Hellas med 30+ hver dag. Ikke alle extentons typer tåler feks klorvann. Utenom det hører jeg at mange har hatt god suksess med luksus hair
FurryKvinne Skrevet 24. april 2021 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2021 tussi84 skrev (På 22.4.2021 den 18.15): Jeg har alltid godt til frisør og fått pakke fra deres leverandører. Har brukt både Hair talk og Great lengths. Begge to holdt lenge men var ganske dyre. Det sistnevnte kunne jeg utsette både for klorvann, saltvann og 2 uker nede i Hellas med 30+ hver dag. Ikke alle extentons typer tåler feks klorvann. Utenom det hører jeg at mange har hatt god suksess med luksus hair Mente du siden LuxusHair og hva med siden Rapunzel of Sweden? Hvor mange tape extensions satte du på håret for å få passelig langt tykt hår og var alle like lange?
Kenelz Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Husk at man må tynne ut/klippe opp håret/tuppene om du skal ha extensions som er lengre enn den naturlige. Det er for at man skal få det blendet inn. Ser veldig fint ut når løshåret er på, men så fort man går lei av det så er det mindre gøy.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 Har brukt tapeextensions i mange år (fra frisør). Går helt fint å bruke vanlige frisørprodukter, men da er det ikke garanti på håret i tilfelle noe skjer. Produktene til Hairtalk er elendige sammenlignet med f.eks KMS og Joico. Extensions tar evigheter å tørke, så det å vaske håret er noe herk. Festene må tas av med renover og tapes opp hver 4-8 uke alt etter hvor mye håret ditt vokser. Har prøvd tapen til Rapunzel som en nødløsning da noen av mine falt av mens frisørene var i lockdown i fjor og den var helt elendig, varte et par dager før den løsnet. Hairtalk sin sitter som støpt (men det er svindyrt). Du må kure ofte og passe på at du ikke får balsam/kur på festene. Anonymkode: 7c348...712
tussi84 Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 Leasebergfladstad@ skrev (31 minutter siden): Mente du siden LuxusHair og hva med siden Rapunzel of Sweden? Hvor mange tape extensions satte du på håret for å få passelig langt tykt hår og var alle like lange? Luxushair ja, men jeg har ikke brukt den leverandøren selv. Det siste har jeg ingen erfaring med. Jeg hadde ca 50 fester i håret. Jeg har veldig tynt hår da. Alle festene er like lange når du får dem. Frisøren klipper det til slik at håret ser jevnt og fint ut etterpå.
FurryKvinne Skrevet 24. april 2021 Forfatter #15 Skrevet 24. april 2021 tussi84 skrev (1 minutt siden): Luxushair ja, men jeg har ikke brukt den leverandøren selv. Det siste har jeg ingen erfaring med. Jeg hadde ca 50 fester i håret. Jeg har veldig tynt hår da. Alle festene er like lange når du får dem. Frisøren klipper det til slik at håret ser jevnt og fint ut etterpå. Men måtte ikke ha en eller flere pakker med lengre om du skulle feste på toppen av hode også og har ikke Rapunzel of Sweden bra tape extensions og ekte hår også?
tussi84 Skrevet 24. april 2021 #16 Skrevet 24. april 2021 Leasebergfladstad@ skrev (3 minutter siden): Men måtte ikke ha en eller flere pakker med lengre om du skulle feste på toppen av hode også og har ikke Rapunzel of Sweden bra tape extensions og ekte hår også? Har som sagt ikke erfaring med den leverandøreren. Måtte ha flere pakker fra hairtalk og greath lenghts som jeg har brukt. 4 eller 5 pakker. Det var frisør som bestilte for meg. Frisør fester håret overalt. Fra helt nederst i nakken til toppen av hodet. De klipper håret etterpå slik at alt ser like langt ut. Anbefaler deg å evt søke etter erfaring med ulike extensions leverandører på Internett.
FurryKvinne Skrevet 24. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 24. april 2021 tussi84 skrev (På 19.4.2021 den 19.58): Tape extentions kan brukes om igjen, men det er forskjellig hvor lenge man kan bruke det totalt sett. Alt mellom 6 mnd til 1 år, noen litt lenger. Du må ta ut extentions ca mellom hver 6 til 8 maks, og evt sette det på igjen. Anbefaler deg at du gjør begge ting hos frisør siden de har limoppløsende middel for dette. Drar du av dette selv så blir det ofte mer slitasje og floker. Det sliter litt på håret men ikke mye i forhold til andre extentions typer. Hvor mange tape extensions trenger man på håret for gjøre det minst litt/passelig tykt for et litt kort og tynt hår og må ikke noen være lengre eller kortere hvis noen må være festet i få forskjellige plasser på håret?
tussi84 Skrevet 24. april 2021 #18 Skrevet 24. april 2021 Leasebergfladstad@ skrev (3 minutter siden): Hvor mange tape extensions trenger man på håret for gjøre det minst litt/passelig tykt for et litt kort og tynt hår og må ikke noen være lengre eller kortere hvis noen må være festet i få forskjellige plasser på håret? Tror det er best at du går til en frisør for å få en slik vurdering. De kan også svare på andre spm vedr dette. Som jeg sier til deg. Alle festene er like lange men de klipper til håret slik at alt blir like langt.
FurryKvinne Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #19 Skrevet 8. mai 2021 tussi84 skrev (På 22.4.2021 den 18.15): Jeg har alltid godt til frisør og fått pakke fra deres leverandører. Har brukt både Hair talk og Great lengths. Begge to holdt lenge men var ganske dyre. Det sistnevnte kunne jeg utsette både for klorvann, saltvann og 2 uker nede i Hellas med 30+ hver dag. Ikke alle extentons typer tåler feks klorvann. Utenom det hører jeg at mange har hatt god suksess med luksus hair Hva med extensions fra Rapunzel of Sweden?
Smurfii Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 Har hatt både tape og keratin, keratin slet mer på mitt hår enn tape.🤭 Kvaliteten kommer veldig an på, jeg bestilte hos frisøren sånn at jeg fikk akkurat riktig farge og fikk klippet de litt til så det blandet seg skikkelig inn i mitt eget hår💇♀️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå