Gå til innhold

Hva er galt med deg som aldri sier takk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med deg som aldri sier takk til butikkansatte, men tydelig hører hva vedkommende sier. Eksempel:

Butikkansatt: «Takk skal du ha! Vil du ha pose?» 

Kunde: «Nei.»

Butikkansatt: «Vil du ha med kvitteringen?»

Kunde: «Ja.»

Butikkansatt *gir kvitteringen*: «Okei, takk skal du ha! Ha en fin dag!»

Kunde: «Ja»

VS.

Kunde: «Nei» (TAKK)

Kunde: «Ja.» (TAKK)

Kunde: «Ja» (TAKK, I LIKE MÅTE)

Anonymkode: 0fb8b...bac

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det koster så lite med et ekstra ord

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Merker at dette er noe kvinner legger mye vekt på. Menn bak kassa sier ikke så mye. Scanner varene og spør om du vil ha kvittering. Ferdig. Det er ikke så dypt. Kanskje dette å ha lange samtaler med en bak kassa er en ting på bygda der det ikke er så mye folk? 

Anonymkode: 7e688...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man kaste bort tiden på unødvendige høfligheter til folk man ikke kjenner?! Jeg gir f*** om noen ikke sier takk til meg. Mye bedre å si takk når man mener det den ene gangen i året enn å være høflig bare fordi det er sosialt forventet

Anonymkode: 4b444...2ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt grusom kultur vi har i Norge! Går begge veier. Hverken kunder eller kassepersonalet sier takk.
Begynte virkelig å tenke over dette da jeg flyttet til England!

Anonymkode: db816...9e1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man kaste bort tiden på unødvendige høfligheter til folk man ikke kjenner?! Jeg gir f*** om noen ikke sier takk til meg. Mye bedre å si takk når man mener det den ene gangen i året enn å være høflig bare fordi det er sosialt forventet

Tull. Det er snakk om å anerkjenne det andre mennesket. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

å man viser anerkjennelse ved å si takk? Det er tull

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker man vil gjøre ting så effektivt som mulig slik at det blir mindre stress for personen bak kassa som skal være til service for flere andre kunder enn deg selv. Veldig egoistisk å være så pirkete på småting som "takk" når butikkansatte har en lang dag med arbeid foran/bak seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting galt med meg. Jeg er bare ikke en sau

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

å man viser anerkjennelse ved å si takk? Det er tull

Selvfølgelig. Man viser at man setter pris på deres handling. Et takk er positivt og bør sitte løst. Men det er en del som er gjerrige med ordet- ofte er de gjerrige generelt

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flink til å takke sånn ellers, men må innrømme at jeg sjeldent sa takk når folk betalte da jeg satt i kassa. Er jo ikke jeg som fikk pengene? Smilte og var ellers høflig, altså. 

Som kunde sier jeg heller ikke rakk for kvitteringen, men sier hade bra når jeg går. Burde da holde det? 

Anonymkode: 55b1a...55c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er flink til å takke sånn ellers, men må innrømme at jeg sjeldent sa takk når folk betalte da jeg satt i kassa. Er jo ikke jeg som fikk pengene? Smilte og var ellers høflig, altså. 

Som kunde sier jeg heller ikke rakk for kvitteringen, men sier hade bra når jeg går. Burde da holde det? 

Anonymkode: 55b1a...55c

Det er likegyldig om det er du som får pengene eller ikke. Forstår ikke at man ikke ser det med kundeservice. Skape god atomsfære rundt seg.
Jeg sier takk til alt når jeg handler mat og smiler. Ønsker å spre positivitet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. Man viser at man setter pris på deres handling. Et takk er positivt og bør sitte løst. Men det er en del som er gjerrige med ordet- ofte er de gjerrige generelt

Jeg tenker at halvparten som sier takk gjør det for at det er forventet ikke fordi de satt pris på handlingen

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt grusom kultur vi har i Norge! Går begge veier. Hverken kunder eller kassepersonalet sier takk.
Begynte virkelig å tenke over dette da jeg flyttet til England!

Helt enig! Bor heller ikke i Norge akkurat nå, og her sier vi takk til bussjåføren når vi går av bussen liksom. Hver gang noen fra Norge er på besøk er de forundret over at vi alle sier takk unntatt de. Og alle her lurer på hvem de uhøflige vennene mine er!

Anonymkode: 040c4...9c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig! Bor heller ikke i Norge akkurat nå, og her sier vi takk til bussjåføren når vi går av bussen liksom. Hver gang noen fra Norge er på besøk er de forundret over at vi alle sier takk unntatt de. Og alle her lurer på hvem de uhøflige vennene mine er!

Mest sannsynlig fordi du bor i et land med høy konformitet. Norge har også høy konformitetskultur, men det er heldigvis på vei ut med den yngre befolkningen. Det har ingenting med høflighet å gjøre. Folk har mer å gjøre til daglig og vil gjøre ting mer raskere og effektivt. Flere har droppet dagligvarehandel turen i seg selv og får varene ekslusivt fra kolonial rett ved døra. Det er en positiv utvikling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig fordi du bor i et land med høy konformitet. Norge har også høy konformitetskultur, men det er heldigvis på vei ut med den yngre befolkningen. Det har ingenting med høflighet å gjøre. Folk har mer å gjøre til daglig og vil gjøre ting mer raskere og effektivt. Flere har droppet dagligvarehandel turen i seg selv og får varene ekslusivt fra kolonial rett ved døra. Det er en positiv utvikling. 

Endelig noen som forstår

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er galt med deg som aldri sier takk til butikkansatte, men tydelig hører hva vedkommende sier. Eksempel:

Kunde: «Nei.»

Kunde: «Ja.»

Kunde: «Ja»

VS.

Kunde: «Nei» (TAKK)

Kunde: «Ja.» (TAKK)

Kunde: «Ja» (TAKK, I LIKE MÅTE)

Hvorfor takker den butikkansatte før den spør om pose?🤔

Anonymkode: b8ff0...671

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier dere ikke takk da heller?

Anonymkode: 6cea0...13f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det tegn på høy konformitet at et land er veldig vennlig? 
Kan få varene levert på døra her og sier da fortsatt takk. Sier takk når jeg får pizza på døra også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man? De leverer ikke mat for å være grei. De får betalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...