AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Jeg og noen venner diskuterte dette. Eller jeg satt å hørte på. Noen venner av meg påstår at man kan lage et AS i Sverige, ha et eget bankkort til det og slippe skatte i Norge? Ingen av de gjør dette altså. De bare snakket om at det var mulig. Og om det er mulig hvorfor gjør ikke flere dette? Eller er det egentlig ulovlig? Eller rett og slett ikke mulig og bare tøys de har funnet ut på nettet? Anonymkode: e93b8...f59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og noen venner diskuterte dette. Eller jeg satt å hørte på. Noen venner av meg påstår at man kan lage et AS i Sverige, ha et eget bankkort til det og slippe skatte i Norge? Ingen av de gjør dette altså. De bare snakket om at det var mulig. Og om det er mulig hvorfor gjør ikke flere dette? Eller er det egentlig ulovlig? Eller rett og slett ikke mulig og bare tøys de har funnet ut på nettet? Anonymkode: e93b8...f59 Bare tull. All inntekt fra både Norge og utlandet skal beskattes så lenge du bor i Norge. Lønn fra AS'et er derfor skattepliktig til Norge. Anonymkode: 93bcc...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare tull. All inntekt fra både Norge og utlandet skal beskattes så lenge du bor i Norge. Lønn fra AS'et er derfor skattepliktig til Norge. Anonymkode: 93bcc...f3c Åja Okei takk for svar! Da vet jeg hva jeg skal fortelle dem! 🤓 virker jo logisk, for de som flytter til utlandet og får jobb der, må vell også skatte til Norge en viss periode etter flyttingen ts Anonymkode: e93b8...f59
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #4 Skrevet 20. april 2021 On 4/19/2021 at 7:18 PM, AnonymBruker said: Åja Okei takk for svar! Da vet jeg hva jeg skal fortelle dem! 🤓 virker jo logisk, for de som flytter til utlandet og får jobb der, må vell også skatte til Norge en viss periode etter flyttingen ts Anonymkode: e93b8...f59 Dette er riktig. Altså, inntekter i utlandet rapporteres jo ikke automatisk til norske myndigheter, men det betyr ikke at de ikke er skattepliktige. Når du flytter til utlandet må du fremdeles rapportere inntekt til Norge i minst tre år til (men det fins mekanismer for å unngå dobbeltbeskatning). Om dette er en god måte å lure skatteetaten på vet jeg ikke, men det er i alle fall ikke lovlig 😉 Anonymkode: 0f018...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå