Gå til innhold

Dårlig ånde fra magen. (hjeelp!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har noen råd eller erfaringer rundt kronisk dårlig ånde? Hva hjelper for dere isåfall?

Jeg sliter altså med dårlig ånde fra magen, ikke munnen. Jeg har blitt sjekket for tannkjøttbetennelse, fjernet visdomstenner, mandler, tatt gastroskopi og jeg går til tannlege jevnlig for å fjerne tannstein. 

Tannhygienen har jeg blitt veldig nøye på etter å ha slitt med dette i maange år. Pusser tenner 2-3 ganger daglig, bruker tanntråd, tungeskrape og munnskyll. Jeg har prøvd ut ulike sugetabletter og tyggegummier. Uansett hva jeg gjør, så forsvinner det ikke. Det blir bare en blanding av frisk pust fra munnen med den grusomme lukten fra magen. 

Det lukter rett og slett promp/råtne egg, og det kan fylle et helt rom. Blir stadig anklagd for å ha prompet og dette tar virkelig på psykisk. Folk rynker på nesen, titter rart eller spør om noen har prompet hver eneste gang jeg er i nærheten. Har også fått det slengt i trynet at det lukter bæsj av munnen min. 

Det er jo mest sannsynlig en gasslekkasje fra magesekken, det må vel finnes noe som kan lindre eller minske lukten? Kan det være for lite magesyre? For lite enzymer av noe slag? Legen kunne ikke gjøre noe med det og jeg måtte lære meg å leve med det ble jeg fortalt. Syns det høres merkelig ut, det må jo være noe som kan behandle dette problemet ...

Anonymkode: cc8cc...4b1

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1471056-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde-fra-magen-hjeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har slitt med det samme som deg. For meg hjalp det -veldig- å kutte ut kaffe og all lettbrus/kullsyre. 

Anonymkode: 3376d...3ed

Takk for svar. Har så langt kuttet ut kaffe og  hvitløk, prøver å unngå melk. Får prøve å kutte ut kullsyreholdige drikker også.

Gikk problemet over for deg? 

Anonymkode: cc8cc...4b1

AnonymBruker

Faren min sliter med det samme, han tror jeg har dårlig lukkemuskel og sliter med reflux. 

Har du sjekket ut gaviscon tyggetabletter? De er ganske ufarlige med lite bivirkninger. De skal tygges og så blir de til et skum som lager et lokk i magesekken. En høygravids beste venn😁Vet at faren min har god nytte av dette.

Hvordan er magen din ellers da? Sliter du feks med treg mage lager dette press på magesekken, som igjen forsterker problemet. For hvis det siver lukt opp fra magen, vil jeg tro det er noe med lukkemuskelen der.

Anonymkode: bb7a0...9ae

Annonse

AnonymBruker

Har slitt med noe av det samme.

Det luktet helt for jævlig, akkuratt som råtne egg, jeg løste det ved og ta syredempende tabletter, og etter det har det blitt borte.

Er forøvrig diagnostisert med reflux og slapp lukkemuskel.

Anonymkode: 1325d...2f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...