AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Jeg skriver her siden dette er veldig kleint å snakke med folk om, og håper noen har noen tanker! Hvordan vite om en spesifikk hendelse har skjedd eller ikke? Jeg sliter med å huske minner fra min barndom. Mulig det er pga traumer jeg har opplevd, diverse overgrep når jeg var 17-18 år, har også slitt med depresjon og spiseforstyrrelse. Jeg var mye sammen med tremenningen min når jeg var veldig ung. Husker ikke hvor gammel jeg var, men må være et sted mellom 9 og 11 år og vi hadde et supert forhold, veldig gode venninner og alt tipptopp! Jeg vet med sikkerhet at vi øvde mye på hverandre når det kom til klining, sexstillinger og hvordan man skal gjøre det og vi snakket mye om gutter, veldig spennende. Jeg var jomfru, vet ikke med henne da hun var 3 år eldre. Nå i det siste har jeg fått bilder opp i hodet mitt av at vi har sex, og jeg aner ikke om det har skjedd eller ikke. Hvordan skal jeg vite om det er ekte minner eller om det er noe jeg har funnet opp i hodet mitt? Blir greit forstyrra av det og tørr virkelig ikke å spørre henne om dette. Hva tror dere? Takk for svar! Anonymkode: e1ea3...e20
Gjest irkan90 Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 (endret) Hei du! Du fortjener et skikkelig svar, så tenker det er best å stille dette spørsmålet til en som virkelig har peiling dvs. ikke til fremmede her på KG, men til psykolog eller samtalepartner med kompetanse på akkurat dette. Jeg skjønner at det oppleves skummelt eller sårbart å åpne opp, men vit at psykologer har taushetsplikt og er generelt veldig flinke samtalepartnere. Du kommer ikke til å angre! Endret 19. april 2021 av irkan90
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Meg som svarer her: Tusen takk for hyggelig svar! Du har helt rett, jeg er henvist til psykolog, men det er veldig lang venteliste nå for tiden så ville bare lufte tankene mine litt her og kanskje få noe nyttig feedback. Freaker litt ut av det.. Anonymkode: e1ea3...e20
MuffinStud Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Hei. Ja, det er mye myter rundt dette temaet. Det er en utbredt myte at slike minner ligger lagret som gamle vhs kasetter i en bortgjemt kasse i sinnet ditt. Ja, du kan vha f.eks hypnose føle at du "går tilbake i tid" og leter opp gamle minner, men det er bare en måte å produsere nye minner. Selv om det er ting du husker, så er det ikke sikkert at du husker det riktig. "When it comes to memory, every read is also a write", som det heter. Men selv om du kanskje aldri får avklaring på det du innleder denne tråden med, så hindrer det ikke en terapeut å gripe fatt i depresjon og spiseforstyrrelse på en god måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå