Gå til innhold

Hvor lenge får 8 åringen være ute alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker nå om ettermiddagen når det er skoledag dagen etter. Hvor lenge får barnet være ute med venner før de må gå inn?

Anonymkode: 74c80...79d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen regler, men var kjedelig å gå ute når de andre måtte inn å legge seg 🤷🏼‍♀️ Så når jeg var ca 8 år, så måtte jeg inn ca 21:30 og i seng til kl 22

Anonymkode: e33fc...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Til 18.30 sånn ca. Barna legger seg rundt syv.

Anonymkode: e7782...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenker nå om ettermiddagen når det er skoledag dagen etter. Hvor lenge får barnet være ute med venner før de må gå inn?

Anonymkode: 74c80...79d

Har ikke «innetid», men legger seg 1930.

orker ikke noe særlig sosialt/ute uansett grunnet alvorlig sykdom.

Skrevet

Kl 19-19.30 når det er skole og 20-20.30 i ferier/helger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde ingen regler, men var kjedelig å gå ute når de andre måtte inn å legge seg 🤷🏼‍♀️ Så når jeg var ca 8 år, så måtte jeg inn ca 21:30 og i seng til kl 22

Oj, det var sent. Er det mange år siden?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (19 minutter siden):

Oj, det var sent. Er det mange år siden?

Ja jeg er nå 30 🙈 bodde i et veldig trygt nabolag da, og akebakken og skogen vi lekte i var typ 20 meter unna huset mitt. Så foreldrene mine kunne bare titte ut av vinduet og se meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er nå 30 🙈 bodde i et veldig trygt nabolag da, og akebakken og skogen vi lekte i var typ 20 meter unna huset mitt. Så foreldrene mine kunne bare titte ut av vinduet og se meg

Åja, da skjønner jeg 😄 Hadde litt friere tøyler enn mange jeg også, men da var jeg litt eldre :) 

AnonymBruker
Skrevet

Får vere ute så lenge vennene er ute ☺️ Er ikke så streng på leggerutiner. 

Anonymkode: 460ec...ac2

AnonymBruker
Skrevet

20/20.30

Anonymkode: 1049f...816

AnonymBruker
Skrevet

Må hjem ca 19, før 19.30, skal legge seg ca 20, er oppe før 6.30 hver morgen.  

Anonymkode: 59745...889

• Liker 1
Gjest BittenTei
Skrevet

8-åring inn 19.30. 

Senest i seng 20.30. Hvis det blir senere blir det bare rør. 

AnonymBruker
Skrevet

Inn mellom 18.30 og 19. Skal slukke lyset innen 20. Bruker lang tid på å sovne, og står opp kl 6. Nok søvn er veldig, veldig viktig for barn i vekst. 

Anonymkode: 3b85e...195

• Liker 2
Skrevet

Ser det an. Spørs om de er ute og sykler og bare surrer, eller om hun er i hagen til naboen. Niåringen her legger seg og leser 20:15 (sovner innen 21) og da ber jeg henne komme hjem til 19:30. Så har vi litt tid sammen før hun legger seg. Men er hun i nabohagen og jeg ser de leke fint, så sier jeg ifra 19:30 at hun kan komme inn nå eller leke en halvtime til. Da velger hun gjerne bort å lese, da regelen er at det er mørkt på rommet kl. 21. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke satt noe fast klokkeslett foreløpig, hvis han er noe annet sted enn rett utenfor kommer han alltid hjem før 20 av seg selv. Er det fint vær og nabobarna er ute kan de gjerne leke rett utenfor her til 21-22 en gang i blant. Det er unntaket da, men veldig stas.

Anonymkode: 3dceb...547

• Liker 1
Skrevet

Det varierer, har ingen fast innetid, men 19.30 - 20. Legger seg ca. 20:30 på hverdager. :)

AnonymBruker
Skrevet

Må inn 19:00. Legger seg 20:00.

Anonymkode: fe632...48e

AnonymBruker
Skrevet

*eventuelt når de andre går inn. Hun får ikke lov til å være ute alene på kvelden.

Anonymkode: fe632...48e

AnonymBruker
Skrevet

Ca 19:00. Legger seg kl 20. De fleste vennene må også inn kl sju, så det er null problem.

Anonymkode: 67221...5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...