Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en og har to bonusbarn. Det klikket virkelig første gangen vi møttes, og jeg føler at det er han jeg vil dele resten av livet med. 

Men, ut av intet kom det frem at han ikke vil ha flere barn. Det gjorde virkelig vondt da jeg alltid har tenkt at jeg skal ha et barn. Vi er i midten/slutten av 20 årene. 

Nå kjenner jeg på en stor frustrasjon og bitterhet over det. Hadde han ikke hatt noen barn hadde det vært lettere å godta det og være med han, men siden han har to fra før synes jeg det er vondt at han ikke vil ha barn med meg. 

Jeg er i en, vil si, en umulig situasjon. Jeg har så lyst til å være sammen med han. Men har jo også et lite ønske om et barn.

Må bare få ut frustrasjonen 😔

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde ha snakket om dette under datingprosessen. Da er det lettere å møte hverandre på mål og ambisjoner for fremtiden. For øvrig synes jeg det er egoistisk å ikke ville gi deg barn (ja det synes jeg faktisk) når han har to fra før og du ikke har noen. 

Anonymkode: 16299...567

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For øvrig synes jeg det er egoistisk å ikke ville gi deg barn (ja det synes jeg faktisk) når han har to fra før og du ikke har noen. 

Han har jo to barn fra før, så han ønsker antageligvis ikke flere.

Anonymkode: 6d5c0...f0e

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner begge. Jeg har vært i et forhold der han ønsket barn og jeg var ferdig med barn. Jeg ga han mulighet til å gå slik at han kunne få oppleve det. Jeg synes absolutt ikke man bør gi seg på det "bare" for kjærligheten. Tenk om det tar slutt og det da er for sent for barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har jo to barn fra før, så han ønsker antageligvis ikke flere.

Og det synes jeg er ekstremt dårlig gjort og ikke gjøre klart tidlig i datingprosessen eller i begynnelsen av forholdet hvis kvinnen (eller mannen) ikke har barn fra før.

• Liker 2
Skrevet
Carala skrev (7 minutter siden):

Er samboer med en og har to bonusbarn. Det klikket virkelig første gangen vi møttes, og jeg føler at det er han jeg vil dele resten av livet med. 

Men, ut av intet kom det frem at han ikke vil ha flere barn. Det gjorde virkelig vondt da jeg alltid har tenkt at jeg skal ha et barn. Vi er i midten/slutten av 20 årene. 

Nå kjenner jeg på en stor frustrasjon og bitterhet over det. Hadde han ikke hatt noen barn hadde det vært lettere å godta det og være med han, men siden han har to fra før synes jeg det er vondt at han ikke vil ha barn med meg. 

Jeg er i en, vil si, en umulig situasjon. Jeg har så lyst til å være sammen med han. Men har jo også et lite ønske om et barn.

Uff, forstår det er vondt å akseptere ja.. Men på den andre siden, så er dere tydeligvis ikke skapt for hverandre - du vil ha barn, og det kommer du nok til å få også - bare ikke med din  nåværende kjæreste. Hadde dette vært meg ville jeg tatt en lang, seriøs prat med han angående fremtiden. Og eventuelt bestemt for å gå hver vår vei, det er lite vits å investere mer tid og energi i ett forhold hvor dere ikke har samme fremtidsplaner :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er like urettferdig av han å "presse" deg til å gå med på hans ønske om å ikke få barn som det er for deg å presse ditt ønske på han. Dere er ukompatible her, så enkelt er det. 

Skjønner at det føles litt bittert, men det vil ikke bli bedre av at du er i forholdet.

Anonymkode: 414c5...80f

• Liker 1
Skrevet

Dette er så viktig å diskutere tidlig. Samboeren min var ikke så sikker på om han ville da vi møttes, og jeg var på klar på at det var uaktuelt for meg å fortsette dersom det ikke endra seg. Det endra seg heldigvis. Men sånt må man være enig om. Det er vondt for begge å bli glad i hverandre når man ikke ønsker det samme for fremtida. Best å rive av det plasteret så fort som mulig, før det blir umulig å rive seg løs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde selvsagt vært snakket om i tidlig datingfase, men det er det for sent for nå. Nå må du egentlig bare velge hva som er viktigst for deg: egne barn, eller denne mannen. Kanskje vil det føre til bitterhet om du lar ønsket om barn gå, kanskje vil du oppleve at hans barn fyller det behovet. Uansett skal begge få lov til å gjøre sine valg, og så må dere ut ifra det bestemme om dere faktisk passer sammen.

Anonymkode: c77e5...d8a

AnonymBruker
Skrevet
Carala skrev (58 minutter siden):

Han må respektere at du ønsker barn. Så enten får han gi deg di barna du ønsker eller så får du gå fra han. Så enkelt er det faktisk 

Anonymkode: 073ed...aa6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere burde ha snakket om dette under datingprosessen. Da er det lettere å møte hverandre på mål og ambisjoner for fremtiden. For øvrig synes jeg det er egoistisk å ikke ville gi deg barn (ja det synes jeg faktisk) når han har to fra før og du ikke har noen. 

Jeg og min samboer snakket masse om dette i starten. Vi var begge veldig glad for at ingen av oss ønsket et liv med barn. Noen få år etter hadde vi 2. 

hva man tenker om barn da man er i 20 årene betyr ingen ting.

syntes du virkelig samboer til TS er egoistisk??? Seriøst?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og det synes jeg er ekstremt dårlig gjort og ikke gjøre klart tidlig i datingprosessen eller i begynnelsen av forholdet hvis kvinnen (eller mannen) ikke har barn fra før.

Det er verdiløst å «bli enige» om dette i starten av en datingfase for 2 mennesker i 20 årene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ut fra alle stebarn/steforelder-trådene her inne, har jeg full forståelse for noen ikke vil ha barn med mer enn en person.

Endret av Brunello
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har egentlig bare tre muligheter her. Du må ta en skikkelig alvorsprat som ender enten ved at han sier det er greit dere får barn eller at han sier det er null sjangse, da må du velge bli eller gå. 

Om du forblir barnløs kommer du alltid til å lure på om det var riktig og kanskje holde nag ovenfor mannen. 

Anonymkode: 06d5e...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Dumt å ikke starte denne dialogen i starten, dersom dette var viktig for deg. Og du må jo bare finne ut hva som er viktigst for deg. 

Jeg synes at den vil endre status quo har det største ansvaret for å ta opp slike forventninger. Å få barn med mer enn en partner er såpass idiotisk og dysfunksjonelt at det kan man aldri ta for gitt at folk vil. Jeg hadde nok blitt fornærmet hvis noen bare antok at jeg var villig til å sette meg selv i slik situasjon. 

Anonymkode: e8744...92f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 5db82...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner begge. Synes ikke han er egoistisk da. To barn er jo litt å følge opp, og han føler vel det holder.

Skjønner du vil ha barn. Vil du bli i et forhold der du ender opp som bitter?

Hadde tatt praten umiddelbart, og eventuelt avsluttet det.

Anonymkode: e24bf...991

Gjest Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han må respektere at du ønsker barn. Så enten får han gi deg di barna du ønsker eller så får du gå fra han. Så enkelt er det faktisk 

Anonymkode: 073ed...aa6

Jeg signerer denne. Du må aldri la sjansen til å få et barn gå fra deg, bare fordi kjæresten din ikke vil ha flere. Det vil bare føre til bitterhet i framtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...