Gjest Trudelutt1 Skrevet 20. april 2021 #21 Skrevet 20. april 2021 Det er jo ikke en gang de beste klubbene i Europa som er med her... Tottenham er med, men ikke Bayeren Munchen? Arsenal, men ikke PSG? Herrefotball er å skrike mens man ruller 15-16 ganger rindt etter at noen prikket borti skulderen din, det er lønninger på hundretalls millioner og ny sveis/bling hver uke, det er hele tiden og jeg er ikke intressert i å se en superliga som bare støtter opp rundt dette. Nei, nå blir det kun Norsk fotball her i gården. Eventuelt kan jeg se damene spille.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2021 #22 Skrevet 20. april 2021 Deltid skrev (30 minutter siden): Mange klubber mister nok fans nå. Jeg elsker fortsatt Laget mitt, og de mister meg ikke som supporter. Men ledelsen 👎
Ctrl Skrevet 20. april 2021 #23 Skrevet 20. april 2021 Trudelutt1 skrev (2 timer siden): Det er jo ikke en gang de beste klubbene i Europa som er med her... Tottenham er med, men ikke Bayeren Munchen? Arsenal, men ikke PSG? Herrefotball er å skrike mens man ruller 15-16 ganger rindt etter at noen prikket borti skulderen din, det er lønninger på hundretalls millioner og ny sveis/bling hver uke, det er hele tiden og jeg er ikke intressert i å se en superliga som bare støtter opp rundt dette. Nei, nå blir det kun Norsk fotball her i gården. Eventuelt kan jeg se damene spille. PSG holder igjen av åpenbare årsaker. Det korrupte sjeikeierskapet i PSG sitter jo i styret i UEFA også. Samt at dem er redd for sanksjoner rundt Qatar-VM, som foregår i deres hjemland. Bayern er mer prinsipiell. Men både Bayern og Dortmund er "reservert" i ligaen. Samt PSG. Disse vil komme etter hvert, når Super League starter opp og Champions League dør ut. Dem tvinges faktisk med, hvis dem skal kjempe om europeisk sølvtøy. Uansett så vil pengene lokke dem også inn. Det sier seg selv, mens europeiske rivaler får inn 4,3 milliarder kun for å signere inn i Super League, samt 3,5-4,0 milliarder hvert år bare for å delta, så må Bayern, Dortmund og PSG komme etter dem også, ellers blir dem akterutseilt i europeisk fotball. Bare for prinsipper, liksom, uten å få delta i europeiske cup. PSG vil aldri klare å holde på Neymar, Mbappé og co hvis dem ikke er med. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2021 #24 Skrevet 20. april 2021 Hvis Barca og de resterende klubbene gjør alvor av sine planer, vil det med stor sannsynlighet bety, at klubbene og spillerne utelukkes fra de europeiske turneringer og fra landslagsfotball. Det er jo bare helt tragisk.
Gjest Paramount Skrevet 20. april 2021 #25 Skrevet 20. april 2021 Deltid skrev (16 timer siden): Kapitalismen dreper det meste i verden, trist. Se hvilken lønn en fotballspiller kan ha, latterlig. Jeg synes ikke det er latterlig. Veldig mange får oppfylt en drøm innen fotball, det er fint synes jeg. Ingen idrett underholder så mange mennesker i verden, underholdning gir inntekt. Er det så annerledes enn forfattere, tv-kjendiser eller musikere? Fotballen mister veldig mange tilhengere pga korona, mange går over til esport/gaming, eller finner andre interesser som funker like fint for dem. De største klubbene rammes verst, så jeg skjønner hvorfor de kommer med dette desperate tiltaket. Men på sikt vil det støte store mengder fans vekk. Fotball blir noe eksklusivt, da vil det aldri nå fram til massene slik det har vært fram til i dag. Det morsomme med fotball er at nesten alle har et eller annet forhold til det, alle kan prate om det, det samler folk. I tillegg krever det lite utstyr, og er en enkel idrett hvor det kun handler om å sparke en ball inn i et mål. En idrett for alle.
Honey Dew Skrevet 20. april 2021 #26 Skrevet 20. april 2021 Fotball er vel det minst viktige slik som tingene er nå.
Klossmajor Skrevet 20. april 2021 #27 Skrevet 20. april 2021 Honey Dew skrev (3 timer siden): Fotball er vel det minst viktige slik som tingene er nå. «Av alle uviktige ting er fotball det viktigste», er et kjent sitat fra fotballens verden. 2
NordicViking Skrevet 20. april 2021 #28 Skrevet 20. april 2021 Honey Dew skrev (5 timer siden): Fotball er vel det minst viktige slik som tingene er nå. "Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that." (Bill Shankly) 3
Morpheus Skrevet 20. april 2021 #29 Skrevet 20. april 2021 Er ikke all fotball på tv kommersiell? Er jo nesten ingen på F. Eeks brann som er fra Bergen. Det er kjøpt og betalt fra Afrika osv. Det samme gjelder F. Eks Manchester. Er det mange på Manchester som er fra Manchester? Det laget som kan kjøpe de dyreste og beste spillerene, vinner konkurransen. Eneste som ikke er pengestyrt, er når noen barn spille fotball sammen i en hage for moro skyld.
Klossmajor Skrevet 20. april 2021 #30 Skrevet 20. april 2021 Manchester City og Chelsea er visstnok i ferd med å trekke seg fra Super League. Nå faller det fra hverandre. 3
Klossmajor Skrevet 20. april 2021 #31 Skrevet 20. april 2021 Morpheus skrev (4 minutter siden): Er ikke all fotball på tv kommersiell? Er jo nesten ingen på F. Eeks brann som er fra Bergen. Det er kjøpt og betalt fra Afrika osv. Det samme gjelder F. Eks Manchester. Er det mange på Manchester som er fra Manchester? Det laget som kan kjøpe de dyreste og beste spillerene, vinner konkurransen. Eneste som ikke er pengestyrt, er når noen barn spille fotball sammen i en hage for moro skyld. Hvilket lag sikter du til med Manchester?
Honey Dew Skrevet 20. april 2021 #32 Skrevet 20. april 2021 NordicViking skrev (13 minutter siden): "Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that." (Bill Shankly) Det er det ikke. Heldigvis for det
NordicViking Skrevet 20. april 2021 #33 Skrevet 20. april 2021 Klossmajor skrev (5 minutter siden): Manchester City og Chelsea er visstnok i ferd med å trekke seg fra Super League. Nå faller det fra hverandre. Ja, det begynner å slå sprekker. Liverpool-kaptein Jordan Henderson skal i følge britiske medier ha innkalt til et krisemøte med resten av Premier League-kapteinene for å snakke ut om situasjonen og organisere en respons mot planene. (Daily Mail) Flere spillere i Manchester United er rasende på egen klubb og dens rolle i den nye ligaen. (Daily Mail) 1
Ctrl Skrevet 20. april 2021 #34 Skrevet 20. april 2021 Klossmajor skrev (10 minutter siden): Manchester City og Chelsea er visstnok i ferd med å trekke seg fra Super League. Nå faller det fra hverandre. Barcelona og Atl. Madrid skal også være i ferd med å trekke seg nå. Det er visst voldsom supporteropptøyer i London nå, utenfor Stanford Brigde. Dett var dett. Super League er historie. Etter 2 døgn. Spennende å se hva som skjer nå videre. Fotballverdenen vil ikke tilgi så fort. Kanskje får disse toppklubbene sanksjoner, selv om det ikke ble noe av. Super League på sin side mener at klubbene har kontraktbundet seg til 23 år, og må forvente titalls milliarder i bøter fra Super League, ved å trekke seg. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2021 #35 Skrevet 20. april 2021 Ctrl skrev (1 minutt siden): Barcelona og Atl. Madrid skal også være i ferd med å trekke seg nå. Det er visst voldsom supporteropptøyer i London nå, utenfor Stanford Brigde. Dett var dett. Super League er historie. Etter 2 døgn. Spennende å se hva som skjer nå videre. Fotballverdenen vil ikke tilgi så fort. Kanskje får disse toppklubbene sanksjoner, selv om det ikke ble noe av. Super League på sin side mener at klubbene har kontraktbundet seg til 23 år, og må forvente titalls milliarder i bøter fra Super League, ved å trekke seg. Takk og lov, sier jeg bare.
Klossmajor Skrevet 20. april 2021 #36 Skrevet 20. april 2021 NordicViking skrev (5 minutter siden): Ja, det begynner å slå sprekker. Liverpool-kaptein Jordan Henderson skal i følge britiske medier ha innkalt til et krisemøte med resten av Premier League-kapteinene for å snakke ut om situasjonen og organisere en respons mot planene. (Daily Mail) Flere spillere i Manchester United er rasende på egen klubb og dens rolle i den nye ligaen. (Daily Mail) Jeg har tenkt tanken at spillerne i nettopp Liverpool og Manchester United er de som mest sannsynlig vil gjøre opprør. 1
Ctrl Skrevet 20. april 2021 #37 Skrevet 20. april 2021 (endret) Catalina Culès skrev (11 minutter siden): Takk og lov, sier jeg bare. Det britiske parlamentet med statsminister Boris Johnson skal også ha sagt at dem er villige til å endre lovverket for disse topp 6-klubbene. At utenlandske spillere ikke vil få arbeidstillatelse hos disse klubbene. Det ble foreslått mange kontroversielle lovendringer rettet mot disse 6 klubbene. Så det er umulig å la seg gjøre. Super League blir det ikke noe av. Motstanden fra ligasystemer, supportere, myndigheter, spillere og ansatte og media har vært altfor stor. Nå dreier det seg om skadebegrensning, tror jeg. Edit: Det varsles om store supporteropprør rundt Old Trafford (Man Utd) og Anfield (Liverpool) i helgen under serierundene. Chelseas spillerbuss brukte i dag 45 min på å klare å komme seg forbi supporteropprøret utenfor deres stadion i dag. Enda var det bare noen få hundre oppmøtte. Til helga vil det være snakk om tusenvis! Spørsmålet er om serierundene blir kansellert som følge av dette? Endret 20. april 2021 av Ctrl 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2021 #38 Skrevet 20. april 2021 Ctrl skrev (5 minutter siden): Det britiske parlamentet med statsminister Boris Johnson skal også ha sagt at dem er villige til å endre lovverket for disse topp 6-klubbene. At utenlandske spillere ikke vil få arbeidstillatelse hos disse klubbene. Det ble foreslått mange kontroversielle lovendringer rettet mot disse 6 klubbene. Så det er umulig å la seg gjøre. Super League blir det ikke noe av. Motstanden fra ligasystemer, supportere, myndigheter, spillere og ansatte og media har vært altfor stor. Nå dreier det seg om skadebegrensning, tror jeg. Så bra, at de stikker kjepper i hjulene på denne ligaen. Og at den nå er historie.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2021 #39 Skrevet 20. april 2021 United er også i ferd med å trekke seg.
NordicViking Skrevet 20. april 2021 #40 Skrevet 20. april 2021 Storbritannias statsminister Boris Johnson signaliserer at hele verktøykassa kan bli tatt i bruk for å stanse planene om en ny europeisk superliga i fotball. (Nettavisen) Manchester United-legenden og Sky Sport-ekspert Gary Neville er blant dem som har vært mest kritiske til en superliga. Han mener Ole Gunnar Solskjær kan bidra til å stoppe disse planene, og legger dermed press på Solskjær for å få ham til å engasjere seg. (VG) Ingen engelske lag vil bli med i den nye superligaen. Dermed vil disse planene bli begravd for alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå