Gå til innhold

Hvorfor går DINE barn på Steinerskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bedre klassemiljø for barna? Er det pedagogikken eller lokalisasjon som spiller inn?

Hvor mye betaler dere i skolepenger?

Anonymkode: 80102...2a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan si hvorfor mine IKKE går på Steinerskolen: liker ikke undervisningsopplegget, og all lekingen. 

Anonymkode: 7a1a1...82a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan si hvorfor mine IKKE går på Steinerskolen: liker ikke undervisningsopplegget, og all lekingen. 

Barn skal leke.

Anonymkode: 42834...625

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja stakkars barn som må leke altså 🙄. Jeg har ikke barn ts, men gikk selv på Steinerskolen frem til 7. klasse. Det var mye praktiske ting som passet meg bra, lite miljø, Inger karakterpress, og jeg og mine venninner lå foran de andre da vi kom på offentlig ungdomsskole. 

Anonymkode: b9886...568

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker at ungen blir kreativ og vokser opp med barn av reflekterte voksne.

Anonymkode: 3841d...bda

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt har en diagnose som ikke synes og som gjør at litt mer rolige omgivelser er de beste for hen.

Anonymkode: e3e1c...da1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

har ikke barn ennå, men vurderer det sterkt da jeg synes offentlig skole virker helt håpløst. Forslag til andre privatskoler tas gjerne imot :)

Anonymkode: 23071...b40

• Liker 12
Skrevet

Har ikke barn på steinerskole, fordi nærmeste steinerskole er en time unna. Men hadde det vært en i nærheten, hadde jeg sendt ungene dit. Jeg liker kreativiteten og måten ungene for utforske fagene på. De ser barna som individer, og prøver å tilpasse seg for hvert unike barn. Hadde de i steinerbarnehage, og det var en fantastisk opplevelse både for ungene og meg som mamma

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet vårt har en diagnose som ikke synes og som gjør at litt mer rolige omgivelser er de beste for hen.

Er det bare Rudolf Steiner som kan hjelpe, eller gjør andre privatskoler samme nytte?

AnonymBruker
Skrevet

Ja stakkars barn som må leke altså 🙄. Jeg har ikke barn ts, men gikk selv på Steinerskolen frem til 7. klasse. Det var mye praktiske ting som passet meg bra, lite miljø, Inger karakterpress, og jeg og mine venninner lå foran de andre da vi kom på offentlig ungdomsskole. 

Anonymkode: b9886...568

Jeg vet det ikke er ( eller var?) vanlig med karakterer på R.S. Hva slags vurderinger fikk du underveis? 

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker at ungen blir kreativ og vokser opp med barn av reflekterte voksne.

Er det bare Rudolf som gjør jobben? Hva med Montesorri?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det ikke er ( eller var?) vanlig med karakterer på R.S. Hva slags vurderinger fikk du underveis? 

Man får jo ikke karakter på barneskolen. 

Anonymkode: 2371a...bf2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har en nær relasjon til en med sjefsstilling i barnevernet som ikke har mye godt å si om Steinerskolen eller barna som går der. Hun vet jo veldig mye som hun naturligvis ikke kan fortelle særlig om, men hun sier at (i hennes kommune) så er det hovedsakelig «spesielle» barn som går der som med tiden ikke nødvendigvis gjør det bedre, og motsatt. Barna som går der gjør det dårligere på mye senere osv. 

Selv er jeg positiv til Steinerskolen selv om jeg hverken ser gjennom BV eller har mitt barn der, men jeg har så gjerne lyst til å tenke kun positivt om Steinerskolen og håper folk har solskinnshistorier derfra🥰 

Anonymkode: c38a5...e14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en nær relasjon til en med sjefsstilling i barnevernet som ikke har mye godt å si om Steinerskolen eller barna som går der. Hun vet jo veldig mye som hun naturligvis ikke kan fortelle særlig om, men hun sier at (i hennes kommune) så er det hovedsakelig «spesielle» barn som går der som med tiden ikke nødvendigvis gjør det bedre, og motsatt. Barna som går der gjør det dårligere på mye senere osv. 

Selv er jeg positiv til Steinerskolen selv om jeg hverken ser gjennom BV eller har mitt barn der, men jeg har så gjerne lyst til å tenke kun positivt om Steinerskolen og håper folk har solskinnshistorier derfra🥰 

Anonymkode: c38a5...e14

På småsteder er nok Steinerskole for barn med spesielle behov eller atferdsproblemer. Men i Oslo er det stort sett barn av ressusrsterke foreldre som går der. Mye Tesla, men også mye batikk.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det bare Rudolf som gjør jobben? Hva med Montesorri?

Kunne vært Montessori, men det er for langt unna. Dessuten er Montessori skole litt for mye fokus på disiplin og litt for lite fokus på frilek.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

På småsteder er nok Steinerskole for barn med spesielle behov eller atferdsproblemer. Men i Oslo er det stort sett barn av ressusrsterke foreldre som går der. Mye Tesla, men også mye batikk.

Nå finnes det ikke så mange Steinerskoler på småsteder (eller, spørs hva du legger i småsteder..), de skolene som er i Norge ligger alle i byer. Tror du finner elever fra både batikkhjem, Teslahjem og de med spesielle behov på alle skolene. Det kan jeg i alle fall skrive under på for min hjemby, som jeg vil tro er en av de mindre byene som har steinerskole. 

Anonymkode: e3851...4cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barn skal leke.

Anonymkode: 42834...625

Dette! Barn lærer best av lek :) 

Anonymkode: 2526d...b63

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det bare Rudolf Steiner som kan hjelpe, eller gjør andre privatskoler samme nytte?

Han kan ikke gjøre noe, da han er død for lenge siden.

Anonymkode: 0efc0...f5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ressursterke folk kan også ha barn med spesielle behov 🤦‍♀️

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv veldig glad jeg fikk på steinerskolen. Har formet meg mye som menneske på positive måter. Lærer respekt, tillit og selvstudium samt mye mer jeg ikke har fått fra den perioden jeg gikk på offentlig skole. 

Jeg har gått på Nesodden, i Ås og i Oslo. Hvilken steinerskole vurderer du ts? 

Selv synes jeg tilbakemelding på hva man gjorde bra og dårlig er best å få på arbeidskrav på universitet. Om jeg får kun godkjent eller en bokstavkarakter forteller det utrolig lite om hva jeg må øve mer på for å gjøre det bra på eksamen. På steinerskole får man inngående tilbakemeldinger hele tiden. 

Når det gjelder mine medelever fra ungdomsskolen har alle unntatt to stk tatt utdanning. De fleste har gjort det veldig bra har jeg inntrykk av. Selv går jeg et vanskelig studium på universitet og har kun A og B i karakterer. 

Men det kan ikke nødvendigvis kobles til at jeg har gått på steinerskole da. 

Anonymkode: ce20a...62f

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...