AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 NAV er virkelig hjulpet meg i livet. Jeg elsker NAV! Flere som elsker dem? Anonymkode: 74b81...b93 5
PetterKanin Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Synes etaten er helt grei, selv om den ikke er feilfri.
Gjest Smeltemann Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Synes det tar hånd om de syke og arbeidsløse på en bra måte, har man behov for støtte virker det som de står klare. Må være fint å få økonomisk hjelp i en krevende tid.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 NAV er en flott etat i et utrolig bra land. ❤️ Anonymkode: 6115e...498 2
Khadira Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Satte stor pris på Nav da jeg var permittert fra jobb. Har også hatt god erfaring med de tidligere, f.eks. da jeg var under arbeidstrening. Synes Nav har et ufortjent dårlig rykte. 6
Leonora99 Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Hater nav, de har aldri hjulpet meg, men de nye folka her i landet får alt uten å ha gjort noe!!! 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Nei. Nav har ødelagt livet mitt. Det er helt tilfeldig hvem som kommer heldig ut og hvem som blir ødelagt. Anonymkode: af194...fcc 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei. Nav har ødelagt livet mitt. Det er helt tilfeldig hvem som kommer heldig ut og hvem som blir ødelagt. Anonymkode: af194...fcc Nei, det er overhodet ikke tilfeldig. Anonymkode: 6115e...498 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Har kun godt å si om NAV. Suste gjennom systemet uten noe klunger:-) Anonymkode: 8f890...75c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 Jeg har bare god erfaring med NAV. Jeg har fått tilbake livsgnisten, økonomisk trygghet og kontroll, og startet på en utdannelse hvor jeg får AAP til jeg er ferdig. Men jeg har hele veien vært aktiv for å komme meg videre, det hjelper også at jeg har en ivrig saksbehandler og leger som står på. Anonymkode: 2f837...daf 6
GammelKaktus Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 Vi er nå heldige som har de velferdsordningene vi har, det kan vel ingen være uenig i. Vi har mer enn de fleste andre land.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 Min erfaring skriver seg tilbake til da det het aetat, trygdekontoret og sosialkontoret. OG DE SNAKKET IKKE SAMMEN. Et mareritt. Jeg ønsket meg en etat som samlet alt under ett tak. Så kom NAV. De har fått ufortjent mye pes. Som en som kunne sammenligne, er NAV mye bedre enn sånn som det var før. Anonymkode: 28965...6b8 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 Jeg har både vært på brukersiden av NAV og jobber nå for arbeidsgiver som har mye med Nav å gjøre. På brukersiden har det vært et par problemer. For eksempel da jeg fikk arbeidsavklaringspenger. Fikk nye saksbehandler hele tiden og fordi jeg og min arbeidgiver hadde god dialog om fremdrift var det lite å hører fra Nav og ingen opplysninger/oppfølginger noe som blant annet medførte at jeg ikke hadde fått beskjed om at man må søke om å beholde AAP når man øker fra 60-70% jobb. Fikk bare beskjed om at jeg kunne motta AAP opp tll 80%. Da jeg skulle søke om foreldrepenger ble min søknad borte hele 2 ganger så måtte sende alt til Nav 3 ganger noen som førte til forsinkelse i utbetaling (dette er 12 år siden før alt ble digitalt). Å sitte på arbeidsgiversiden og ha nesten daglig kontakt med NAV gjør at man finner ut at det er mange flinke saksbehanldere i Nav, men også mange som ikke vet hva de driver med. Har hatt mange diskusjoner med Nav saksbehandlere som ikke kan regelverket eller tolker det feil. I tillegg så er systemet de jobber med/under veldig tungvint og automatiseringen/digitaliseringen som har kommet på det siste har desverre mange feil. Når det er sagt så synes jeg vi er heldige som har dette systemet som kan hjelpe oss når vi blir syke eller mister jobben. Selv om vi muligvis går litt ned i levestandard når vi mister jobben så slipper vi leve på gaten som de må i mange andre land. Anonymkode: f67c0...46e 2
L'Eau D'Issey Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 Elsker Nav? Det vil jeg ikke si. Men kan si at jeg er takknemlig for at de er til å kunne hjelpe meg når jeg trengte det. Men å leve av nav vil jeg ikke. Har forståelser for de som ikke kan stå i en jobb på grunn av helsemessige årsaker.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 Leonora99 skrev (22 minutter siden): Hater nav, de har aldri hjulpet meg, men de nye folka her i landet får alt uten å ha gjort noe!!! Hva har du gjort da?? Anonymkode: 05274...6a7 2
Leonora99 Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har du gjort da?? Anonymkode: 05274...6a7 Mye men nav bare surrer og roter så jeg ikke fikk noe, nav får bare seile sin egen sjø, er ikke slike som meg de hjelper...
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 NAV har ikke ødelagt for noen, har de vel? Det er det sykdom og arbeidsledighet som har gjort, ingen av delene er noe NAV kan noe for. Så er det de som er misfornøyde fordi de ikke har fått penger i fanget når de gjerne skulle hatt det.... vel, vær i det minste takknemlige for at vi har et så godt velferdssystem som vi har! Det er ikke mange i verden som kan måle seg med det. Jeg er supertakknemlig for NAV, og har vært i systemet både som arbeidsledig og som syk. Det er ikke perfekt, og for noen er det nok direkte vanskelig, men likevel er det å få penger når man har behov et kjempeprivilegium. Anonymkode: f31f3...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Ingen andre som ser at dette er en trolletråd laget for å få folk til å hate folk som mottar ytelser fra NAV? 🙄 Anonymkode: b3ef7...475 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen andre som ser at dette er en trolletråd laget for å få folk til å hate folk som mottar ytelser fra NAV? 🙄 Anonymkode: b3ef7...475 Ingen andre enn deg hittil, nei. Anonymkode: 8f890...75c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå