Gå til innhold

Er det viktig å ta seg en dag pause fra studeringa innimellom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man kan legge opp dagene selv og jobber intenst mye par dager. Er det da viktig å legge ting litt fra seg en dag innimellom? Slik at man får slappet av 

Anonymkode: 36bad...425

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis man kan legge opp dagene selv og jobber intenst mye par dager. Er det da viktig å legge ting litt fra seg en dag innimellom? Slik at man får slappet av 

Anonymkode: 36bad...425

Det beste er selvsagt å bli utbrent eller kollapse fullstendig. Da er man "flink". 🤣

Anonymkode: de453...641

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig! Alle trenger å tenke på noe annet innimellom. Ta deg helt, helt fri, finn på noe gøy og få ny energi! 

Anonymkode: 6396b...c69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det beste er selvsagt å bli utbrent eller kollapse fullstendig. Da er man "flink". 🤣

Anonymkode: de453...641

Og dessverre synker grensene før en "er" dette drastisk hvert år.

Anonymkode: 85ce7...bba

Skrevet

Jeg synes det er utrolig viktig og tar alltid en fridag, uansett om det er eksamensperiode eller ikke :)  Jeg merker det veldig positivt på konsetransjonen at jeg har hatt tid til å la hjernen tenke annet enn fag. Bruker heller 8 effektive timer i ukedagene (selvsagt med en del pauser), enn å presse meg til 10 timer bare for å ha gjort det - lærer ikke så mye på slutten da uansett. Hvis jeg skal være ferdig å jobbe til 5 så utnytter jeg tiden bedre også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i alle fall best slik. 

Leste til 14/15 hver dag. Leste aldri helg. Leste aldri dagen før eksamen. 

Lærte også mer da jeg kjørte to 2-3 timersøkter om dagen, enn om jeg leste i 8+ timer med hyppige pauser. 

Anonymkode: 4e252...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...