AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Dette gjelder ikke meg, men jeg lurer på om familievernkontoret melder til barnevernet eller politiet hvis en av foreldrene har et rusproblem? F.eks. bruker hasj når de ikke selv har ansvar for barna (f.eks. når forelderen er på besøk hos andre, barna ikke er hjemme). Hva med alkohol, kan man inrømme at man har et alkoholproblem til dem, men at man aldri drikker foran barna? Vil det uansett bli meldt til barnevernet? At de melder om vold mot barna er selvsagt. Jeg har ikke barn selv så dere trenger ikke slenge dritt mot meg 😛 Anonymkode: 1bf4c...a5a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 De har, i likhet med andre offentlige instanser, meldeplikt når de har grunn til å tro at barn lever med vold eller annen alvorlig omsorgssvikt. Verken sporadisk hasjbruk eller alkohol når man ikke er med barna vil vanligvis gi grunnlag for melding. Anonymkode: ee543...d4d 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Da vi var på mekling hos familievernkontoret sa de at de svært sjeldent melder, og da isåfall at foreldrene er med på det selv! Men sier man rett ut at man har et rusproblem liker jeg da å tro de melder det! Har ikke noe å si om barna er hjemme eller ikke. Man kan selvsagt ta seg litt alkohol her og der sålenge man ikke blir beruset eller med barna, men er det et problem trenger de jo hjelp! Anonymkode: 3c89f...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå