AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg er av ulike grunner energiløs og langt nede for tiden. Jeg innser at jeg er minst 25 kg overvektig og jeg blir uvel av å se på meg selv. Det verste er at jeg ikke bare har gått opp i kilo, men jeg har også mistet alt av muskler og treningsgrunnlag. Når energinivået er helt på bunn, alle klær er for små og jeg samtidig har lyst til å kjøpe meg bare usunt, hvor i alle dager starter jeg da? Anonymkode: 1b93b...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 19. april 2021 #2 Del Skrevet 19. april 2021 Du starter med å bestemme deg for at du vil gjøre noe for at du skal få det bedre 😊 Begynn med å kutte ut alt godteri som du spiser i uka. Kutt ut boller, kaker, brus osv. Spis mer grønnsaker og ren mat. Når det gjelder trening, så begynn forsiktig. Start med korte gåturer som klarer uten å helt gå i kjelleren. Gå så du blir andpusten. Jeg lover at du ganske raskt vil merk at formen blir bedre og du får mer energi. Hvis du orker å gå ihvertfall 5 turer på minimum 20 minutter den første uken, så er du i gang. Og så øker du lengden etterhvert. Ikke gjør den tabben at du spiser alt for lite mat. Det du må få til er en livstilsendring som skal virke over tid. Så spis grønnsaker, knekkebrød, rent kjøtt osv. i steden for halvfabrikata og mye karbohydrater (pasta, ris osv.). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 Begynn med å ta tak i en ting av gangen og gjør det til vanen sitter før du innfører nye. Ikke nødvendig å gjøre alt på en gang, da blir fallhøyden stor og det er vanskelig å følge opp. Hva gjør at du føler deg dårlig, kan du gjøre noe med det? (Trenger ikke svare her, men lettere å ta tak i livsstil når en har gjort noe med det som trekker energi) Av egen erfaring har jeg oppdaget at sukker gjør med trøtt. Når jeg er sliten frister sukker som rask energi for så bare å gjøre meg mye trøttere senere. Jeg måtte kutte ut sukker for en periode for å avvenne meg dette. Trening kan vente, men en tur ut gjør godt for psyken også. Anonymkode: a630b...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 Er forresten også verdt å tenke på om vektnedgang er det du trenger å fokusere på når du har det vanskelig. Anonymkode: a630b...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg ville heller begynt med mer bevegelse. Spesielt i de periodene du pleier å overspise. Å gå en tur på halvannen time tar deg vekk fra sofa og kjøkken, og når du kommer inn igjen så kan suget være borte. Energien får du av slike turer. Dette er perfekt tid å implementere hverdagstrim! Så kan du heller ta tak i kostholdet underveis dersom det føles uoverkommelig nå. Anonymkode: e357b...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 19. april 2021 #6 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg er overvektig, feit egentlig. Har kuttet ut brus og godteri kun, i første omgang. Gått ned 3 kg på en uke. Jeg spiste mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg er egentlig i samme båt som deg i tillegg til at mye tilsier at jeg burde ha en svært dårlig psykisk helse jeg også. Men jeg har vært utfor såpass mye i løpet av livet, føler jeg, at jeg har bestemt meg for at hver dag kan og må jeg ta positive veivalg for min egen helse. Bare jeg kan gjøre noe med det. Ingen andre kan gjøre det for meg. Det er også aller mest kun for min egen del at jeg gjør dette. Du må starte med å virkelig finne din sterke indre motivasjon for dette, for å klare å gjennomføre det. Den må du la bli en del av deg, i mangel på bedre ord. Mange andre har gjort dette før oss. Det er ingen grunn til at vi ikke skal klare dette! Du er sterk! Vi har en diskusjonstråd her på forumet for vi som skal ned i vekt. Der kan du også få anonym oppbacking, når det trengs! ❤️ Anonymkode: b3f76...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå