Gjest ThessyB Skrevet 19. april 2021 #1 Del Skrevet 19. april 2021 Etter en SA før jul har jeg brukt CB fertilitetsmonitor denne runden - tidligere EL-staver. Er på dag 18 og har fortsatt «lav», og fikk heller aldri utslag på stavene. Hvor vanlig er det at man ikke har eggløsning? Jeg har ett barn fra før og ble gravid på 2. forsøk med nummer 2. I forbindelse med SAen måtte jeg på utskraping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. april 2021 #2 Del Skrevet 19. april 2021 Hadde du positive EL-tester før du opplevde SA'en? Og hvor lenge tester du etter EL hver syklus nå? Den monitoren har kanskje et visst antall pinner som er meningen man skal bruke? Er ikke uvanlig å ha sen EL i alle fall... så om man ikke tester lenge nok kan man gå glipp av den. Jeg ga f.eks opp EL-testing rundt CD25 en gang, og så viste det seg at jeg fikk EL på CD30. En annen ting er at du kan ha kort LH-topp. Når på dagen tester du? Det bør være på ettermiddagen på konsentrert urin. Jeg har også opplevd negativ EL-test på morgenen, positiv på ettermiddagen og negativ videre igjen. Så hadde jeg kun testet morgen hadde jeg ikke fått utslag... Om du har fått mensen noen ganger etter jul nå så hadde jeg ikke vært bekymret for manglende EL. Det er nok mer det at du må jobbe litt mer for å få kartlagt EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg testet aldri EL tidligere, bare antok ut ifra syklusmønster. Ja den ber om pinner fra dag 6 til den har merket noe, så vil den være mer presis neste gang og kanskje be im pinne fra dag 12 eksempelvis. Tester fram til jeg får mensen. Hvor lang syklus hadde du da, når du ikke fikk positiv før dag 30? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 ThessyB skrev (20 minutter siden): Hvor lang syklus hadde du da, når du ikke fikk positiv før dag 30? Hadde veldig ujevn syklus. Alt mellom 30-60 dager. Det er EL som flytter på seg. Lutealfasen er stabil på ca 12 dager. Veldig kjedelig med lange sykluser når man er på jakt etter EL. Jeg måtte gi opp den monitoren, ble for dyrt syns jeg. Like greit å teste med billige strimler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 19. april 2021 #5 Del Skrevet 19. april 2021 Takk! Er det mer hensiktsmessig å tempe tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Del Skrevet 19. april 2021 ThessyB skrev (8 minutter siden): Takk! Er det mer hensiktsmessig å tempe tro? Blir jo veldig dyrt for deg da, om syklusene dine er veldig uforutsigbare. Så hadde nok testa temping først, ja Anonymkode: 48a1e...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 Temping viser når EL har vært. Så det er en bekreftelse på når den skjedde i alle fall. Vil anbefale det for å bli kjent med syklusen sin. Kanskje den vil vise et mønster du ikke visste var der. Men om du har ustabile sykluser så vil ikke temping hjelpe så mye på å finne ut når EL er. Der vil jeg bare generelt anbefale billige EL-strimler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 19. april 2021 #8 Del Skrevet 19. april 2021 Haff.. synes de er så vanskelige å tolke! 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Del Skrevet 19. april 2021 Må bare si at jeg har testa den monitoren, og den ga stor suksess her i huset i alle fall 2 ganger. Så om du orker å ta kostnaden med pinnene, er den bra Og ja, den vil snevre inn mer mnd til mnd Anonymkode: 48a1e...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 19. april 2021 #10 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må bare si at jeg har testa den monitoren, og den ga stor suksess her i huset i alle fall 2 ganger. Så om du orker å ta kostnaden med pinnene, er den bra Og ja, den vil snevre inn mer mnd til mnd Anonymkode: 48a1e...222 Ja, jeg har jo hørt mye bra og mange som hr fått full klaff på kort tid. Kostnaden er egentlig ikke så viktig for meg, men hvis den ikke finner eggløsningen min så er det jo litt bortkastet. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 20. april 2021 #11 Del Skrevet 20. april 2021 Fikk utslag idag med monitoren, så da har jeg bare kortere fase fra eggløsning til mensen enn jeg har trodd! 🙌🏼😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå