Gå til innhold

Hvordan trene seg opp igjen etter fødsel for ei som ikke kan sånt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan trente du deg opp?

7 uker siden fødsel. Vondt i ryggen, vondt i bekkenet, hele midtpartiet og underlivet kjennes svakt liksom. Føler jeg bør ta tak i det nå. Triller tur og/eller går tur med hunden, men det er ikke nok.

Så ønsker tips om hvordan gå frem, for ei som ikke har trent aktivt på årevis og ikke er dreven på sånt. Noen favorittvideoer for hjemmetrening? Hva er lurt? Styrketrening? Yoga? Pilates? Treningsstudio er ikke aktuelt, men har eller kan skaffe diverse småting av utstyr.

Anonymkode: d8a3c...f33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk vel noe brosjyre på øvelser fra sykehuset? 

Når det hva slags treningsform så er svaret det det alltid er: en treningsform du trives med :)

Anonymkode: 53937...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: lytt til kroppen.

Knipeøvelser er viktig.

Hva er formålet med treningen? Forbrenne vekt fra graviditeten? Lange gåturer i noen måneder, så kan du begynne å jogge forsiktig. Vil du bli sterk? Begyn forsiktig med øvelser hjemme. Det finnes mange instagramkontoer som viser fine øvelser som kan tilpasses form.

Og igjen: lytt til kroppen underveis! 

Anonymkode: 3aecd...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler boken trening etter fødsel av Pia Seeberg, hun har også online treninger.

Anonymkode: abd75...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg treningsstrikker! Kan trene nesten hele kroppen med strikker hvis du ønsker å bli litt sterkere og strammere i fisken. Også bruker jeg å gå opp slalom bakken med ankelvekter.. Gleder meg til jeg kan bevege meg litt igjen.. 2 dager til keisersnitt, 6 uker med vektrestriksjoner... 

Anonymkode: 5a47e...998

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...