AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Hei Babyen min på 6 uker bæsjer hele tiden. Sjekker jeg bleien etter kort tid, er det nesten alltid en liten gul flekk der på str med en femkroning. Han har en del luft i magen, som jeg regner med får med seg litt bæsj ut. Å skifte bleie ofte er det minste problemet, han blir jo veldig sår også. Gjør det jeg kan der.. Jeg vet han sliter med en del luftsmerter, og begynner trykkingen i femtiden hver morgen. Da bæsjer han en god del, promper og står i. Jeg tror han har ubehag fordi han gråter. Det virker som han har litt ubehag som kommer og går. Han gråter ikke utrøstelig. Alle symptomene han har, minner om både refluks, melkeproteinallergi, overproduksjon hos meg og kraftig utdrivningsrefleks. To sistnevnte har jeg fikset på og det bedret seg en del, men hvordan går man frem om man vil sjekke om han har refluks eller melkeproteinallergi? Kan man sjekke det hos legen eller må man gå utifra det selv? Lurer på også om det bare er vanlige nyfødttarmer, for det er jo litt opp og ned 🙂 Når blir avføringen mindre hyppig? Har noen opplevd lignende og det har bedret seg på egen hånd? Anonymkode: 0bf6b...c35
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Det er helt normalt at de bæsjer hele tiden når de er så små. Skånsom vask, lufttørking og salve er viktig. Husker ikke når det ble mindre hyppig med eldsten, men varte ihvertfall til etter vi begynte med fast føde da han var 6 mnd. Minsten er 3 mnd, og her er det bæsjing hele tiden. Anonymkode: 46289...f79 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Ingen av mine har bæsjet hele tiden slik som anonym over her skriver. Hvis det er i forbindelse med amming kan det være at baby ikke tåler melka. Du må gå til lege og det må tas blodprøve for å få svar ang allergi. Evt må du teste ut med å ikke selv drikke melk, evt gi erstatning tilpasset de som ikke tåler div. Men konferer med lege så er hvert fall ballen i gang👍 Anonymkode: 31e52...eb4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Jeg får ta det opp med legen ja 😊 kan ikke huske første bæsjet hele tiden 😅 Anonymkode: 0bf6b...c35
IkkeStudentLenger Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Min bæsjet myyye i starten, og fortsatt er det 3 bæsjebleier hver dag, hun er 6 måneder. Ikke noe galt med henne, men var mye luft i magen og vondt de første tre månedene. Men ikke nå lenger. Var nok bare umodne tarmer og svelging av luft som helsesykepleier sa.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Her hadde vi bæsj tre ganger om dagen de første syv ukene, de siste 3 ukene har vi også bæsj "hele dagen"(fra han våkner om morgenen til vi legger oss om kvelden). I noen bleier er det mer, men generelt tømmer han seg ikke på samme måte som tidligere, men kommer litt i forbindelse med promping. Tarmene er jo ikke ferdig modne ennå, så jeg stresser ikke med det, men kommer så klart til å nevne det på 3 mnd kontrollen om det ikke har gitt seg innen da. Plutselig kommer det jo en periode på 14 dager uten bæsj, så bekymrer man seg da også 😜 Anonymkode: dde35...c63
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her hadde vi bæsj tre ganger om dagen de første syv ukene, de siste 3 ukene har vi også bæsj "hele dagen"(fra han våkner om morgenen til vi legger oss om kvelden). I noen bleier er det mer, men generelt tømmer han seg ikke på samme måte som tidligere, men kommer litt i forbindelse med promping. Tarmene er jo ikke ferdig modne ennå, så jeg stresser ikke med det, men kommer så klart til å nevne det på 3 mnd kontrollen om det ikke har gitt seg innen da. Plutselig kommer det jo en periode på 14 dager uten bæsj, så bekymrer man seg da også 😜 Anonymkode: dde35...c63 Ammer du? Er det noe du har gjort eller spist utenom det vanlige? Alt man skal bekymre seg over, plutselig går det over og det er glemt.. 😅 Håper bare det er vanlig slik det er nå.. Anonymkode: 0bf6b...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå