AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Del Skrevet 19. april 2021 Noen Som har greie på hvordan nav stiller seg til å dekke kostnadene for kurs? nå tenker jeg for de som er arbeidsledig og vil ut i arbeidslivet igjen. Er det noe krav man må oppfylle? Noe det er større sjangse for å få dekket? Må man ha vert arbeidsledig en stund? Hvor mye kan de dekke? Om du har fått dekke, hvor mye fikk du? Alt eller kun deler? Anonymkode: 49aee...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulroten Skrevet 19. april 2021 #2 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen Som har greie på hvordan nav stiller seg til å dekke kostnadene for kurs? nå tenker jeg for de som er arbeidsledig og vil ut i arbeidslivet igjen. Er det noe krav man må oppfylle? Noe det er større sjangse for å få dekket? Må man ha vert arbeidsledig en stund? Hvor mye kan de dekke? Om du har fått dekke, hvor mye fikk du? Alt eller kun deler? Anonymkode: 49aee...3c5 Jeg tror at du må være registrert arbeidssøker og har fått tildelt en veileder for å få dekket kurs fra NAV. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med NAV kontoret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 Du må snakke med NAV om hva du ønsker, men er lite hjelp dere generelt. Før fikk man jo trucklappen osv, men nå i dag går det mest i lønntilskudd og praksisplasser. Som igjen sjelden fører til jobb. Jeg jobbet 5år i NAV, orket ikke mer. Et system som ikke fungerer, helt ute av kontroll. Anonymkode: ea1fb...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 Dette vurderes individuelt og det er derfor kun din NAV-veileder som kan si om du får det dekket eller ikke. generelt kan man si at NAV hjelper til med "raskeste vei til jobb". Det vil da si at dette kurset vil kunne hjelpe deg til å få en jobb, med stor sannsynlighet, og du ikke fra før har utdanning eller kompetanse som er etterspurt, så er det store muligheter for å få dette dekket. Et eksempel er dersom du jobber som servitør og ikke har noe særlig utdannelse fra før. Nå er det veldig lite jobber for servitører, all den tid mye er stengt og det heller ikke i år kommer utenlandske turister, da kan du få hjelp av NAV til å tilegne deg kompetanse i et yrke der det trengs arbeidskraft, som for eksempel innen byggebransjen. Om du da finner et kurs som gir deg et kompetansebevis eller et sertifikat som er etterspurt i denne bransjen, så er du nærmere jobb etter kurset og har større sjanse for å få dekket kurset. Om du derimot allerede har fagbrev som elektriker, er utdannet lærer eller har annen kompetanse som det er etterspørsel etter, så er det liten sjans til å få noe kurs dekket av NAV bare fordi du ønsker deg en annen karriere. Ved mitt kontor gir vi ofte støtte til f.eks bussertifikat og utdanning som helsefagarbeider, da dette er etterspurt i vår region. Anonymkode: ddaca...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå