Gå til innhold

Botox pannen - dele erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele sin erfaring med Botox i pannen, for rynker? Er dere fornøyde? Hva betalte dere? Hvor lenge varer det? Er det verdt det? 

Anonymkode: e384c...7f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar hver 4. mnd ca. Vet ikke helt hva jeg betaler for jeg tar "full pakke" så ikke bare pannen. På min klinikk koster det 3000,- for tre områder, men jeg tar veldig små doser. Om det er verdt det blir jo en individuell vurdering, jeg synes det.

Anonymkode: 966ea...460

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Botox 1-2 ganger i året. Er svært fornøyd. Kjenner knapt stikkene, har aldri fått blåmerke eller andre komplikasjoner. 

Anonymkode: e1930...d6c

AnonymBruker
Skrevet

Huden gjenspeiler tarmen, så om dere har rynker så betyr det at tarmen ikke har det så bra. 

Ville sjekket meg for om du har cøliaki(husk å spise gluten til alle prøver er tatt) og om ikke ville jeg bare kuttet ut gluten uansett, for har hørt at man får rynker av gluten. 

Er også viktig å spise frukt og bær og grønt. Melon av alle typer er kjempebra for å hydrere huden. 

Alkohol og røyk er ikke bra for huden. 

Anonymkode: 07161...acc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huden gjenspeiler tarmen, så om dere har rynker så betyr det at tarmen ikke har det så bra. 

Ville sjekket meg for om du har cøliaki(husk å spise gluten til alle prøver er tatt) og om ikke ville jeg bare kuttet ut gluten uansett, for har hørt at man får rynker av gluten. 

Er også viktig å spise frukt og bær og grønt. Melon av alle typer er kjempebra for å hydrere huden. 

De hadde i høy grad rynker før også, når det ble spist minste glutenholdig kost og ingen hadde råd til frukt, så tror ikke du har helt rett.. dessuten er botox i panna noen ganger i året mye enklere for meg enn å spise 100 % korrekt til enhver tid, så da velger jeg botox.

Anonymkode: fd84f...600

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De hadde i høy grad rynker før også, når det ble spist minste glutenholdig kost og ingen hadde råd til frukt, så tror ikke du har helt rett.. dessuten er botox i panna noen ganger i året mye enklere for meg enn å spise 100 % korrekt til enhver tid, så da velger jeg botox.

Anonymkode: fd84f...600

Jo, gluten er et giftstoff som ødelegger tarmen og det påvirker huden negativt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, dette er jo reinspikka tøv. Rynker er en naturlig del av hudens aldring, og særlig soleksponering er av betydning, samt andre miljøfaktorer som røyk som du nevner. Du kan ikke mene at alle med rynker skal sjekke seg for cøliaki? 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke gluten men jeg har masse problemer med magen( irritabel tarm) og fått en del rynker så jeg har tatt litt Botox

Anonymkode: 6885e...09b

• Liker 2
Skrevet

Får man rynker av vegetabilsk protein?   Jøss.   Hvis en har cøliaki ville en merket det fortere på andre ting en på huden for å si det sånn.  Diare, magesmerter, vekttap og slapphet blant annet.  Du får ikke sjekket for evnt cøliaki før man har disse symptomene og man må også ta en gastroskopi for å se på ødeleggelser i tarmen.  Slutt å spre slikt tull.  Bare 1% av Norges befolkning har cøliaki så sjansen for det er ekstremt liten!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger. Holder faktisk med en gang i året på meg. Tar ikke for mye, så det ser veldig naturlig ut. Samboer hadde aldri trodd at jeg gjorde det da jeg fortalte det. Betaler ca 4000 per gang. 

Anonymkode: 61ed4...54e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det er ikke Botox?? Ja utelat det med tarmen,  så stemmer jo det med giftstoffer og å ødelegge huden 

Anonymkode: a6d70...477

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke. Det er et naturlig protein som finnes i hvete og beslektede korsorter.  Mange millioner mennesker spiser hvete, hvis det hadde vørt giftig er det pussig at folk har levd på det i århundrer kanskje årtusener! 🤣 Gluten er ikke i det minste farlig!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som vil dele sin erfaring med Botox i pannen, for rynker? Er dere fornøyde? Hva betalte dere? Hvor lenge varer det? Er det verdt det? 

Jeg har aldri værti nærheten av botox, men ser 10 år yngre ut enn min alder, sikkert fordi jeg er barnslig. Det sitter i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

En ting med botox som folk sjeldent nevner, er at jo flere ganger du tar det, jo lenger holder det for hver gang 😊 Så i starten er det vanlig å komme tilbake litt oftere for mer, og med tiden så tar det litt og litt lenger tid mellom hver behandling. Det når selvfølgelig ikke nivået hvor det er permanent, men det forstår vell de fleste 😅 

I starten så tok jeg botox i pannen 4 ganger i året, nå holder det med 2 ganger 😊

Litt greit å vite, økonomisk sett, at penger man bruker på det i starten og det første året, er ikke like mye penger man bruker når man er på typ år 5 med botox i panna 🙈 

Anonymkode: 46f39...a58

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt i sinnarynka siste året, og har fylt på hver 3.mnd. Har sterke muskler ennå, men håper de blir svakere etterhvert. Synes det er dyrt å bruke 2000kr 4 ganger i året. Har vært fornøyd med resultatet da, men synes det holder kort til tross for stor dose.

Anonymkode: 36378...7ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tatt i sinnarynka siste året, og har fylt på hver 3.mnd. Har sterke muskler ennå, men håper de blir svakere etterhvert. Synes det er dyrt å bruke 2000kr 4 ganger i året. Har vært fornøyd med resultatet da, men synes det holder kort til tross for stor dose.

Anonymkode: 36378...7ef

Det blir bedre etterhvert med tiden, økonomisk sett! Jeg vet ikke helt hvorfor, men med tiden så trenger man ikke like mye botox som i starten 

Anonymkode: 46f39...a58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar liten dose, vil beholde mimikken men glatte ut litt. Kjempefornøyd med det! Men første gang jeg prøvde så tok jeg litt mye og syntes øyenbrynene så rare ut, og hatet det og klippet lugg til det gikk ut igjen. Så ville prøvd liten dose først, noen steder er det sånn at om du ikke er helt fornøyd når det har fått full effekt etter et par uker, så kan du komme tilbake og korrigere gratis. Da ved å fylle på evt, man kan ikke fjerne effekt.

Betaler kanskje 2000 hver gang? Eller litt under. Husker ikke. Nå kom det jo moms på skjønnhetsbehandlinger i år. 

Jeg mener jeg tok hver 4 mnd ca de første par årene, nå tar jeg det kanskje 2 ggr årlig. Det er jo også forebyggende, når du ikke bruker de musklene hele tiden for eksempel ved å myse eller rynke panna, så glattes de ut. 

Anonymkode: e555c...f97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fyfaen 😂😂😂😂

Anonymkode: e2ba0...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så stor tro på liten dose, ikke når det gjelder mellom bryn....når man har som meg som er 47 etablert en god rynke der vil den aldri bli helt glattet ut igjen. Begynte ikke før jeg var 45.  Hvis du tar bare litt vil du fortsatt forsøke å mye og linjene vil ikke bli glattet ut.  Jeg tar 18 enheter der.  Har ikke tatt botox andre steder men har vurdert brynsløft men livredd for at det skal sive ned og gjøre at jeg får enda mer hengende lokk. Vet at man kan risikere at det virker helt motsatt. 

Anonymkode: 706e1...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dødsfornøyd hver gang. Betaler 2400 kr for panne og sinnarynke. Absolutt verdt det! Varer i ca. 3-4 mnd på meg.

Anonymkode: b9497...624

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...