AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Jente i slutten av 20-årene som tjente 915k før her. Jeg jobber i en bedrift som har måtte kutte mye i kostnadsprogrammene sine. Fikk tilbud om ny stilling med 1,33 mNOK i årslønn, og sa nei til den da min nåværende arbeidsgiver matchet dette fra neste måned. I dag kom den triste beskjeden om at to vikarer i avdelinga mi (eldre damer uten utdannelse) fått sparken som følge av kostnadsprogrammet fra neste måned, og det er direkte knyttet til min lønnsøkning. Jeg utfører en kritisk oppgave som alltid vil være prioritert i mitt fagfelt og veldig få som har samme kompetanse. Men det var ikke dette jeg så for meg da jeg spurte om flere penger. Jeg har en deilig kjæreste og, som fortsatt er student og vi planlegger fremtiden sammen, og føler meg så grådig og selvopptatt. Han er økonomistudent selv og sier at det er slik verden fungerer, og at jeg skal legge dette bak og glede meg over den oppsparingen vi nå kan få til vår felles fremtid.... Er dere enig i det? Har jeg noen grunn til å ha dårlig samvittighet? Anonymkode: 7e1e5...8ff
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 De er vikarer, så de hadde nok blitt kutta uansett om du hadde blitt eller ikke. Vikarer er de første som går når en bedrift kutter kostnader, spesielt de uten noe spesiell kompetanse som de absolutt må ha. Tviler på at det er din skyld, mulig de bare sier det for at du skal få dårlig samvittighet (og dermed føle at du skylder dem noe). Uansett så er det ikke din feil, det er selskapet som tok valget om å møte tilbudet ditt og sparke to andre. Anonymkode: b7b17...2ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå