AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Som sagt vet jeg ikke helt hva jeg skal føle akkurat nå. Jeg ble først såret og lei meg, men nå føler jeg meg bare sum. For ca 3 år siden fortalte en venninne at et familiemedlem av henne hadde fått en alvorlig sykdom. Denne sykdommen er jeg veldig godt kjent med, og jeg har etter beste evne prøvd å være en støtte og hjelp i løpet av disse årene. Jeg har formidlet kontakt med "likemann", støttegrupper, diverse hjelpeinstanser, i tillegg til at jeg har vært en venn, og en hun kan snakke med når dagene har vært tøffe I dag ringte hun meg, forsnakket seg, og samtalen tok en litt annen vending enn begge hadde sett for seg For å gjøre en lang historie kort, det viser seg at personen ikke har den diagnosen hun har sagt at han har. Først ble jeg lei meg, men nå føler jeg meg bare sum. Jeg burde blitt sint, men i stedet unnskylder jeg henne med at jeg burde forstått at hun løy. Hun har sagt mye som skurrer, og jeg skulle ha gjennomskuet løgnen. Dette er en tankegang jeg må komme bort i fra, at jeg klandrer meg selv for hva andre gjør i mot meg, men hvordan? Anonymkode: 37703...138
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Sum= dum Autokorrekt Anonymkode: 37703...138 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 I alle dager, hvorfor løy hun om dette? Anonymkode: d34f1...04c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I alle dager, hvorfor løy hun om dette? Anonymkode: d34f1...04c Jeg vet ikke. Jeg kan gjette på at det handler om at hun søker oppmerksomhet eller fellesskap. Anonymkode: 37703...138 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke. Jeg kan gjette på at det handler om at hun søker oppmerksomhet eller fellesskap. Anonymkode: 37703...138 Kjære vene. Har ingen gode råd, bare synes dette hørtes helt vilt ut.😑 Du har i alle fall ikke gjort noe annet enn å være en god venn, men jeg håper nesten det vennskapet opphører nå, for dette er ikke greit! Skjønner godt at du føler deg både lurt og dum, men det her på ingen måte din feil. Folk ass😖 Jeg er også en som tar på meg skyld for alt mulig rart, men det hjelper å snakke høyt om det, for da hender det man skjønner selv at man faktisk ikke har noe skyld. Anonymkode: d34f1...04c 1
Fiffig Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Den type manipulasjon høres ikke noe bra ut å leve med. Jeg tror ikke jeg hadde orka å fortsette et sånt vennskap. Dvs, jeg vet av erfaring at jeg kutter ut folk som søker sympati med løgner. 4
PM75 Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Det er lett for at vi føler oss dumme når vi synes vi har vært for naive. Men heller litt naiv enn kynisk, spør du meg! Så legg bort den dumme følelsen - du ha rett og slett bare vært snill!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 Burde forstått at hun løy? De fleste regner vel med at ens venner ikke sitter å ljuger deg rett opp i trynet?? Selvfølgelig støtter man opp. Er det bare deg hun har løyet til om dette, eller er hun en av disse som lyver til alle, er i avisa å tigger etter penger og sympati? Anonymkode: 82ab1...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Burde forstått at hun løy? De fleste regner vel med at ens venner ikke sitter å ljuger deg rett opp i trynet?? Selvfølgelig støtter man opp. Er det bare deg hun har løyet til om dette, eller er hun en av disse som lyver til alle, er i avisa å tigger etter penger og sympati? Anonymkode: 82ab1...0a7 Jeg burde forstått fordi jeg har god kjennskap til sykdommen, og mye av det hun fortalte ikke gang på greip. Det kan sammenlignes med at hun hadde fortalt at personen holdt på å bli blind, men klarte å kjøre bil. Det burde ringt en bjelle tidligere, men jeg stolte på henne. Hvor mange hun har løyet til vet jeg ikke, men det er i alle fall til meg, likemann, støttegruppe. Jeg satte henne i kontakt med en offentlig hjelpeinstans også, men om hun tok kontakt med dem vet jeg ikke. Det er godt å lese svarene deres. Jeg har innsett at jeg er naiv, men etter å ha tenkt litt på dette i løpet av dagen har jeg kommet frem til at naiviteten er en styrke, ikke en svakhet. Og hvis noen vil utnytte naiviteten min er det deres problem, for det er de som mister en ressurs i livene sine, ikke jeg. Anonymkode: 37703...138
Gjest supernova_87 Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 Problemet her er grensesetting. Hvordan man kommer seg bort fra det? Man øver seg, konsekvent, daglig på grensesetting. Både indre grenser som bare er overfor en selv, og også grenser overfor seg selv i relasjon til andre. Du er ikke ansvarlig for andres handlinger. Det kan du aldri bli. Men du er ansvarlig for deg selv, og å sette grenser, og ta gode valg når andre mennesker behandler deg respektløst. Mitt beste tips er å lese litt om grensesetting og hvordan jobbe med det.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 Rainstorm skrev (24 minutter siden): Problemet her er grensesetting. Hvordan man kommer seg bort fra det? Man øver seg, konsekvent, daglig på grensesetting. Både indre grenser som bare er overfor en selv, og også grenser overfor seg selv i relasjon til andre. Du er ikke ansvarlig for andres handlinger. Det kan du aldri bli. Men du er ansvarlig for deg selv, og å sette grenser, og ta gode valg når andre mennesker behandler deg respektløst. Mitt beste tips er å lese litt om grensesetting og hvordan jobbe med det. Jeg har begynt Som jeg skrev i innlegget over ditt, det er en som har mistet en ressurs i livet sitt i dag, og det er ikke meg Anonymkode: 37703...138
Gjest supernova_87 Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har begynt Som jeg skrev i innlegget over ditt, det er en som har mistet en ressurs i livet sitt i dag, og det er ikke meg Anonymkode: 37703...138 Ja, det er kjempebra!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 håper du har valgt kvitte deg med dette idiotiske mennesket! Anonymkode: d6751...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå