Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ja jeg prøver å bli gravid og prøver å finne ut hvilken økonomisk belastning dette vil bringe.

Jeg har hatt jobben min i ca 10 mndr når jeg ble oppsagt grunnet nedbemanning, men 2 mndr etterpå oppsøkte de meg for ny ansettelse. så nå har jeg ca 1 år ansinitet. Jeg har har skjønt det slik at det spiller en rolle når det kommer til kvalifisering for visse rettigheter?

Det er også slik at jeg ikke kan reise offshore på jobb etter 28(eller 26?) svangerskapsuke grunnet at jeg ikke lenger fyller kravene for "HMS" for utreise eller noe sånn. Hva skjer så? får jeg lønnet svangerskapspermisjon? og i såfall eter denne av foreldrepermisjonen min? eller er det sånn at uansett om du er mann eller kvinne så får du 60 dager lønnet foreldrepermisjon?

For å si det sånn, hvis jeg vil legge opp til kun lønnet permisjon hvordan vil svangerskap og den nye foreldrerollen se ut? hvor mye lønnet permisjon får man? Det er jo ikke mitt valg å gå ut i svangerskapspermisjon i uke 28(26?)...

takk for info! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge, kan du søke om svangerskapspenger. Da får du det fremt til du går ut i foreldrepermisjon. 

Anonymkode: 7e142...c2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er i samme situasjon som nettopp har født. Hun ble sykemeldt med en gang i graviditeten pga. HMS-krav som gjorde at hun ikke kunne reise ut. Hun var frisk som en fisk, men det var visst sånn de gjorde det. 

Anonymkode: b9876...011

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk svangerskapspenger. Blir der samme økonomisk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...