AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Hva bør man sette av i budsjett til bryllup? Ønsker et stort bryllup hvor vi kan ha med familie og venner og kunne spandere på en skikkelig fin dag. Trenger dog ikke være veldig overdådig. Hvordan har dere løst dette i planleggingsfasen? Anonymkode: 6d1b6...2ec
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Finnes en haug av ressurser på nett Det som koster mest er mat, drikke, fotograf, antrekk (brudekjole og brudgoms antrekk), ringer, og lokasjon. Transport koster også om dere skal leie en bil eller lignende. Sminke og hår, brudebukett etc. Pynt kan dere spare mye på ved å lage selv, samme med invitasjoner og takkekort. Tror dere bør tenke minst 100.000 om dere skal ha over 60-70 gjester, du skal ha ny kjole etc. Hvis dere vil ha budsjett og du kjøper brukt kjole, dere kun har fotograf et par timer, og du sminker deg selv f.eks, så kan dere kanskje krype ned mot 50-60.000. Det kommer an på så mye Anonymkode: 4ea9d...692
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Vi tenker 1500 kr hodet. Prøver å gjøre det så billig som mulig, men vi ønsker ikke å holde igjen på maten. Den skal være god. Så for oss med 50 gjester rekner vi med det blir MINST 50k men ønsker ikke å overstige 60, så vi får se hva vi får til.. 😅 Dyrt.... Anonymkode: 47cf5...74f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Skulle egentlig ha et bryllup på 60 personer og håpte på å få det til 60 000. Haha. Så naiv jeg var. Nå ser det ut som at det blir på 180 000 for 65 gjester. Dette inkluderer relativt romslig lokale, carering, vi kjøper all alkohol selv og det serveres av cateringpersonale, vi har ikke fotograf (veldig dyrt), ikke dj eller band, gjestene skal bake noen kaker, forloveren min fikser sminke og håret mitt, dress til brudgom er kjøpt billig på bruktbutikk osv. satt av 500 kr til transport (taxi regner jeg med). Leter etter de billigste ringene vi kan finne, Bryllupssuite og bryllupsreise (om det blir noe) er ikke regnet med. Jeg føler vi har spart på mye og likevel blir det voldsomt dyrt. Du spør om du må ha budsjett. Mitt svar er absolutt ja! Det kan bli voldsomt dyrt om du ikke har kontroll. Mye dyrere enn man skulle trodd. Det er lurt å finne ut hvor mye penger man har og hvor mye penger man kan spare inn før datoen. ut i fra det kan man bestemme lokale, mat osv. lykke til Anonymkode: 2f7c8...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle egentlig ha et bryllup på 60 personer og håpte på å få det til 60 000. Haha. Så naiv jeg var. Nå ser det ut som at det blir på 180 000 for 65 gjester. Dette inkluderer relativt romslig lokale, carering, vi kjøper all alkohol selv og det serveres av cateringpersonale, vi har ikke fotograf (veldig dyrt), ikke dj eller band, gjestene skal bake noen kaker, forloveren min fikser sminke og håret mitt, dress til brudgom er kjøpt billig på bruktbutikk osv. satt av 500 kr til transport (taxi regner jeg med). Leter etter de billigste ringene vi kan finne, Bryllupssuite og bryllupsreise (om det blir noe) er ikke regnet med. Jeg føler vi har spart på mye og likevel blir det voldsomt dyrt. Du spør om du må ha budsjett. Mitt svar er absolutt ja! Det kan bli voldsomt dyrt om du ikke har kontroll. Mye dyrere enn man skulle trodd. Det er lurt å finne ut hvor mye penger man har og hvor mye penger man kan spare inn før datoen. ut i fra det kan man bestemme lokale, mat osv. lykke til Anonymkode: 2f7c8...7b2 Mente rimelig lokale, ikke romslig Anonymkode: 2f7c8...7b2
Rosa Sitron Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Vi snakket sammen om hva slags feiring vi ville ha, sjekket priser og vurderte hva vi hadde råd til og hva vi kunne/måtte endre.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skulle egentlig ha et bryllup på 60 personer og håpte på å få det til 60 000. Haha. Så naiv jeg var. Nå ser det ut som at det blir på 180 000 for 65 gjester. Dette inkluderer relativt romslig lokale, carering, vi kjøper all alkohol selv og det serveres av cateringpersonale, vi har ikke fotograf (veldig dyrt), ikke dj eller band, gjestene skal bake noen kaker, forloveren min fikser sminke og håret mitt, dress til brudgom er kjøpt billig på bruktbutikk osv. satt av 500 kr til transport (taxi regner jeg med). Leter etter de billigste ringene vi kan finne, Bryllupssuite og bryllupsreise (om det blir noe) er ikke regnet med. Jeg føler vi har spart på mye og likevel blir det voldsomt dyrt. Du spør om du må ha budsjett. Mitt svar er absolutt ja! Det kan bli voldsomt dyrt om du ikke har kontroll. Mye dyrere enn man skulle trodd. Det er lurt å finne ut hvor mye penger man har og hvor mye penger man kan spare inn før datoen. ut i fra det kan man bestemme lokale, mat osv. lykke til Anonymkode: 2f7c8...7b2 Herlighet for en sum!! Hva er det som får det til å fly i været? Hvor i landet bor du? Mister helt motet her med 1500 per gjest (dere har over 2700 per gjest). Anonymkode: 47cf5...74f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herlighet for en sum!! Hva er det som får det til å fly i været? Hvor i landet bor du? Mister helt motet her med 1500 per gjest (dere har over 2700 per gjest). Anonymkode: 47cf5...74f Med den summen (180 000) hadde vi vert ferdig med hage og påbygg på huset. Tror jeg hadde valgt det.. 😂 Anonymkode: 47cf5...74f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vi tenker 1500 kr hodet. Prøver å gjøre det så billig som mulig, men vi ønsker ikke å holde igjen på maten. Den skal være god. Så for oss med 50 gjester rekner vi med det blir MINST 50k men ønsker ikke å overstige 60, så vi får se hva vi får til.. 😅 Dyrt.... Anonymkode: 47cf5...74f Hvis du skal få til et bryllup til 50 000 til 50 gjester må du nok belage deg på å lage maten selv samt leie lokale og få venner til å stå for servering. Du må også finne et sted hvor du kan ha medbrakt alkohol og satse på å få kjøpt endel i Sverige når grensene åpner. Fotograf og bukett må også være vennetjenester. 50 000 for et bryllup er ikke dyrt, det er grisebillig. Anonymkode: 38b70...11c 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herlighet for en sum!! Hva er det som får det til å fly i været? Hvor i landet bor du? Mister helt motet her med 1500 per gjest (dere har over 2700 per gjest). Anonymkode: 47cf5...74f Vårt kostet ca 3500 pr gjest, men bukett, DJ, fotograf, stor tapaspuffet under venting, vier, buss opp og ned til lokale, fri bar, 4 retters meny, kake mm var inkludert. Giftet oss i en fjelllandsby på Costa Blanca kysten i Spania. Anonymkode: 38b70...11c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du skal få til et bryllup til 50 000 til 50 gjester må du nok belage deg på å lage maten selv samt leie lokale og få venner til å stå for servering. Du må også finne et sted hvor du kan ha medbrakt alkohol og satse på å få kjøpt endel i Sverige når grensene åpner. Fotograf og bukett må også være vennetjenester. 50 000 for et bryllup er ikke dyrt, det er grisebillig. Anonymkode: 38b70...11c Ønsker ikke sprit i bryllupet, skal lage vin og øl selv. Fotograf ønsker jeg, det er jo svindyrt.. Men bukett trenger jeg ikke. Kjole har jeg, men mannen må ha dress. Mat ønsker vi skal være god, så der må det nok en del penger i. Kaker skal familie bake. Æsj.. Kjenner det er sure penger jeg, selv om det den eneste gangen i livet (utenom begravelse, men da er du jo død) dine aller nærmeste og kjære samles samme sted. Anonymkode: 47cf5...74f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med den summen (180 000) hadde vi vert ferdig med hage og påbygg på huset. Tror jeg hadde valgt det.. 😂 Anonymkode: 47cf5...74f Egentlig enig med deg altså! Da vi begynte å invitere folk så vi for oss at det maks skulle bli 80 000 kr.... og da vi innså hvor dyrt det kom til å bli var det for sent å uninvite folk 😅😅😅 Anonymkode: 2f7c8...7b2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet for en sum!! Hva er det som får det til å fly i været? Hvor i landet bor du? Mister helt motet her med 1500 per gjest (dere har over 2700 per gjest). Anonymkode: 47cf5...74f Hehe, jeg vet ikke helt! 😛 lokalet er vel ca 8000 + vask osv (blir vel ca 10 000). Kuvertpris med catering og 3 retter mener jeg ble 1300 per pers. 65 gjester blir da ca 85000. Drikke med fri bar har blitt beregnet til 25 000 kr. Blomster og dekorasjon til ca 10 000 kr. Kjole til ca 15 000 kr. Dress ca 5000 kr. Ringer blir fort 6000 kr. Humanistisk vigsel som vi skal ha koster ca 5000 kr. Nattmat og snacks, budsjettert til 5000 kr. også kommer alt mulig annet som innbydelser, bordkort, leie av lydanlegg, kaker, pynt+++ sikkert noe jeg har glemt. Mulig dette blir under 180 000 kr da. Det er budsjettet vårt per nå, også får vi håpe det går under. Poenget mitt er vel at vi har tråkket i salaten. Vi prøvde å få det billig, men har absolutt ikke fått det til. Jeg tror absolutt det er mulig å få det billigere!! For min del er jeg nok litt fanget av mine egne forestillinger om hvordan jeg vil ha det... Anonymkode: 2f7c8...7b2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker ikke sprit i bryllupet, skal lage vin og øl selv. Fotograf ønsker jeg, det er jo svindyrt.. Men bukett trenger jeg ikke. Kjole har jeg, men mannen må ha dress. Mat ønsker vi skal være god, så der må det nok en del penger i. Kaker skal familie bake. Æsj.. Kjenner det er sure penger jeg, selv om det den eneste gangen i livet (utenom begravelse, men da er du jo død) dine aller nærmeste og kjære samles samme sted. Anonymkode: 47cf5...74f Med disse forutsetningene (du har kjole og du skal lage alkohol) tror jeg du lan få det til ganske rimelig. Anonymkode: 2f7c8...7b2
Aviale Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 (endret) Vi planlegger bryllup for 80 gjester, budsjettet blir ca 200.000. Svindyrt ja, men glad vi har en god oversikt over budsjettet og sparer i 2 år + bidrag fra svigers. For oss er det spesielt viktig med mat/lokale og fotograf. Lite å velge i der vi skal gifte oss, så vi ender på et sted med 1500 kr/gjesten (alt inkl, velkomstdrink og enkel snacks, treretter m vin, kaffe/konjakk, 2 bonger hver, nattmat). Et annet hotell skulle ha 1700kr for det samme... Ellers: Fotograf 30.000, brudekjole 15.000 (mulig jeg kjøper en billig på nettet i stedet, men har satt av pengene), antrekk brudgom ca 6000, blomster 8000 (???), kirke 5000, sang i kirka sikkert 2000, ringer 10.000, pynt/invitasjoner lager vi selv for det meste. Andre småting som porto, takkekort, gave til forlovere, rens av kjole, dansekurs og noe snacks til festen står også i vårt budsjett, slik at vi har full oversikt. Bruk penger på fotograf (men ta halvdags eller kun vielse+bilder etterpå, så ligger det vanligvis på 15-20k) og mat. Tror dere sparer mye på alkohol, hos oss koster det ca 600 kr pr gjest (er et sted med skjenkebevilling). Endret 19. april 2021 av Aviale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå