Gå til innhold

bedt i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi venninene skal ut å feire den ene venninens bursdag, det var hennes intiativ. vi skal ut å spise og kose oss. hun spanderer ikke... skal man da ta med gave eller siden jeg må betale maten selv, så skal jeg ikek ha med gave??? hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt en liten gave. Trenger jo ikke være så voldsomt, men det er alltid hyggelig med en liten oppmerksomhet.

(Det er forresten en lignende tråd på bryllupsforumet, om presang i bryllup der man betaler maten selv. Du kan jo ta en kikk på den.)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Dersom det er en "helt vanlig" bursdag, altså ikke rund dag, og vedkommende har spurt om venninnene vil være med ut å spise, er det helt vanlig at hver og en betaler for seg selv. I slike tilfeller forventer man ikke noen gave, for det er en gave i seg selv å få tilbringe tiden sammen med venninnene sine. Men det hindrer deg ikke i å gi en aldri så liten oppmerksomhet hvis du ønsker det.

Skrevet

Jeg ville også tatt med en liten ting til henne. Hun regner vel ikke med å få så voldsomme gave heller, når dere må betale middag. Det er jo en bursdagsgave i seg selv egentlig=)

Skrevet

Jeg ville også tatt med meg en liten gave, til tross for at jeg måtte betale middagen selv. Det er jo så koselig å gi gaver, og tenk så glad hun blir, hun har sikkert ikke forventet å få noe som helst :)

Skrevet

Jeg ville også tatt med en liten gave.

-viXen-

Skrevet

Jeg ville tatt med gave, å betale sin egen mat er ikke en gave i seg selv, det synes hvertfall jeg.

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Jeg ville tatt med meg en liten gave i tillegg. :)

Endret av synseren
Skrevet

Selvsagt hadde jeg tatt med gave. Det er da ikke noen gave å betale et restaurantmåltid selv.

På en uformell bursdagsfeiring hadde jeg ikke tenkt tanken på at jeg skulle sluppet å betale for maten.

Skrevet

var det en venninne av meg (altså ikke en venninnes venninne) ville jeg tatt med en liten gave. har du pratet med de andre som kommer da? skal de ha med gave? dere kan jo spleise så får hun en stor gave istedet for mange små?

Skrevet

Samme opplevde vi for noen år siden. En venninne hadde lagt opp til storstilt feiring, bestilt bord på en bra restaurant osv. Man skulle da spise og så ut på byen. For oss som da ikke bor i Oslo begynte dette å beløpe seg til ganske atronomiske summer.

Mat/vin - ihvertfall 500 kroner

På byen - rundt 1000 kroner

Gave - rundt 500 kroner (vi gir alltid for rundt den summen)

Taix hjem - 700 kroner

Nesten 3000 kroner for en bursdag hun helt fint kunne ha feiret hjemme (laget gryterett som koster nada + vin til maten f.eks. og så at man kunne vorset litt der, helt ok med medbragt til vorsingen) er altfor drøyt. Vi var flere som takket nei rett og slett fordi vi synes det ble i overkant. Det skal legges til at hun ofte forventer at alle skal stille opp for henne og hennes familie, hun er ganske opptatt av seg og sitt.

Det som er så rart er at hun har juleselskap hvert år, og da spares det ikke på noen verdens ting! Hun shopper inn vin og mat og godterier og byr folk hele tiden, er en flott vertinne. Så er rart hun har kjørt litt kjipe bursdager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...