Lilylune Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 (endret) Så for første gang har jeg hatt et spesielt mareritt om korona. I drømmen oppfører folk seg litt merkelig men hvordan skulle dette blitt gjennomført i virkeligheten? Altså nesten alle i drømmen min bryter reglene 😆 alt er bare en drøm altså og absurd. Men førte til nysgjerrighet siden jeg tror noe av dette blir gjort i virkeligheten (av folk man leser om). Også litt underholdene! Først drømmer jeg at faren min ringer og sier han har fått påvist korona fordi han testet seg pga symptomer. Jeg møtte han noen dager før og blir jo da stresset og tenker at jeg må i karantene. Så sier han at etter han fikk beskjeden hadde han bestemor på besøk, dratt på jobb, møtt noen venner.. etc.. jeg blir sjokkert og sier han ikke kan gjøre det, men han sier det bare er korona, ikke farlig. Jeg blir spesielt forbanna pga bestemor. I virkeligheten er faren min ikke redd eller noe, aldri brukt hånddesinfeksjon. Men håper han ville holdt seg hjemme i dette tilfellet! Men så gjør jeg det utrolige. Drar og besøker noen venner som er ekstremt forsiktige og redde og jeg later som ingenting! Tenker jeg skal ljuge om når jeg fikk vite noe fra faren min. Kjæresten er også der og kysser meg. Så går jeg til badet og later som jeg fikk en telefon, samvittighet som gnager (?), og står foran dem etterpå og forteller at jeg fikk telefon fra pappa. En jente der som plutselig var der sier hun jobber hos et av de stedene som utfører tester. «Bare gå dit og test deg nå og vent på svar». kjæresten begynner og gå nærmere meg og hun jenta roper at han må holde seg unna. Men han tar tak i hånda mi og sier vi kan dra til test senteret og dra til han etterpå (vi bor ikke sammen). Han sa vi jo kysset rett før. Så sier hun jenta at det han gjør er et klassisk eksempel på korona manipulering! Jeg velger da og dra til testsenteret med han. Der er eksen hans (som jobber som noe helt annet) som skal teste. Tenker at hvis det ble positivt resultat er det fordi hun ikke vil vi skal være sammen haha. Utover det at å dra og besøke venner i dette tilfellet bryter reglene, hvordan må man oppføre seg om man faktisk får en slik telefon med flere andre mennesker? Bare dra hjem hvis man har bil? Om man ikke har bil? Og måtte de andre vennene mine og kjæresten også gå i karantene? Og kunne jeg vært i karantene hos kjæresten etterpå siden vi er sammen flerre dager i uka uansett? Det verste er at jeg tror noen mennesker fint kan bruke de egoistiske resonnementene jeg og faren min har i virkeligheten. Endret 19. april 2021 av Lilylune
Ab_naturals Skrevet 20. april 2021 #2 Skrevet 20. april 2021 Korona-manipulasjon 😂 Morsom drøm! Som setter fingeren på noen viktige etiske situasjoner. Jeg tror du har rett i den siste setningen din. Jeg vet ikke hvordan jeg selv ville reagert hvis jeg fikk en slik telefon mens jeg var med flere andre - èn ting er folk jeg kjenner godt, men hva om det var i en mer formell setting på jobb e.l. Jeg hadde selvsagt fortalt nyheten osv (vet hvordan jeg hadde agert, men ikke reagert hvis du skjønner). Så er vel også hovedpoenget med rådene at man skal holde avstand og ikke treffe for mange andre, at man skal unngå for mange slike situasjoner.
Anbefalte innlegg