AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Hei. Jeg er i uke 35 og er så spent på ukene fremover. Derfor lurer jeg på når og hvordan din første fødsel startet? 😄 Jeg er født en måned for tidlig og har lurt på om det kan spille inn på min egen fødsel? Noen som vet? Anonymkode: 4c45e...177
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Ble satt i gang med modningspille fire dager før termin. Vannet ble tatt fem timer etter det og han ble født seks timer etter det igjen. Så totalt 11t fra igangsettelse til han var ute. Anonymkode: 89621...ccd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Jeg ble født litt for tidlig, men min første fødsel ble satt i gang på overtid. Men vet ikke hva forskningen sier, om det er arvelig Anonymkode: 79853...911
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Jeg ble strippet 12 dager på overtid. Vannet gikk den natta, og det ble akutt keisersnitt neste kveld, altså 13 dager på overtid. Anonymkode: d945d...3c2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Jeg våknet med press i korsryggen 40+2, presset ble sterkere og sterke, og gikk over til rier på kvelden. Fødte på morgen 40+3. Det er ikke noe fasit svar på det dessverre! Noen ganger har det noe å si, mens andre ganger går man på overtid tross til prematurt første fødsel. Lykke til i innspurten! Anonymkode: f7fc5...831
GammelKaktus Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Våknet av at vannet gikk, 8 timer senere var han på plass. Uke 37+2
vret Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Jeg ble strippet på trivselskontroll 9 dager på overtid. De mensenlignende smertene jeg fikk av det gikk over til rier ila dagen. 12 timer etter kontrollen dro vi inn på sykehuset og 12 timer etter det var han født ❤️ Jeg er selv også født på overtid, uten at jeg vet om det har noe å si ☺️ i sommer kommer lillesøster og jeg er spent på om hun også kommer på overtid 😅
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble satt i gang med modningspille fire dager før termin. Vannet ble tatt fem timer etter det og han ble født seks timer etter det igjen. Så totalt 11t fra igangsettelse til han var ute. Anonymkode: 89621...ccd Hvorfor ble du igangsatt før termin? Anonymkode: ed6d4...49d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Våknet tidlig en morgen med menssmerter, de ble vondere og vondere, men jeg prøvde å sove imellom 😅 hadde lagt meg alt for sent til å drive med fødsel på morgenen. Ringte inn litt sent til føden, da jeg kom til sykehuset å ble sjekket var jeg 8 cm allerede. Så var ungen ute 12 timer senere, på termindagen😊 Anonymkode: 9c2a8...46b
boblevann Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 På ettermiddagen 41+6 (dagen før igangsetting pga overtid) fikk jeg plutselig rier Hadde hatt masse kynnere i flere uker, men så ble de plutselig gradvis ubehagelige så mer og mer smertefulle. Men, de dabbet av igjen om kvelden og jeg sov relativt greit den natta! Så morgenen etterpå ble de sterkere og hyppigere, da jeg møtte til igangsetting kl 9 hadde jeg 3 cm åpning. Fikk da drypp da sykehuset mente riene ikke var tett nok (skjønner ikke hvorfor? Hadde det ikke travelt, jeg og baby hadde det fint og hadde jo egentlig grei fremgang....) uansett, derfra fikk jeg stormrier og ungen var ute etter 3,5 t 😅
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 Jeg har født to ganger, begge ganger startet med et pang (rier med 2 min mellom) og barna var ute henholdsvis 3 og 2,5 timer senere). Min mor har født tre barn og det startet likt og gikk like fort for henne. Anonymkode: d8489...40e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 Første gang med svake rier fra slimproppen gikk lørdag morgen. Gikk til søndag ettermiddag før det ble vondt, babyen ble født natt til mandag. Andre gang hadde jeg svake rier mandag morgen, ble vondt samme ettermiddag, så gikk vannet og babyen ble født to timer senere 😊 det var drømmefødsel. Anonymkode: 802ac...f64
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 Startet med vannavgang her, ingen rier da vannet gikk. Eller, står i journalen min at det var rier da, men de kjente ikke jeg 🤪 Anonymkode: 1a8cd...b14
Arkana Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 Her startet første fødsel med vannavgang kl 6 om morgenen en uke før termin. Hadde ingen som helst antydning til at noe skulle skje dagene i forveien. Ingen rier, men ringte føden og kom på en sjekk og fikk beskjed om å dra hjem for å vente på rier og hvis ingenting skjedde skulle de sette i gang kl 9 dagen etter. Riene startet av seg selv nøyaktig ett døgn etter vannavgang og han ble født 22.30 den kvelden.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 Jeg var 42 uker + 0, hadde vondt i korsryggen og murringen i bekken. Hadde vært på sjekk dagen før og skulle settes i gang i løpet av 1-3 dager. På t-banen når jeg reiste meg gikk vannet og fødte i taxi på vei til Ullevål. Anonymkode: 48a93...838
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var 42 uker + 0, hadde vondt i korsryggen og murringen i bekken. Hadde vært på sjekk dagen før og skulle settes i gang i løpet av 1-3 dager. På t-banen når jeg reiste meg gikk vannet og fødte i taxi på vei til Ullevål. Anonymkode: 48a93...838 Må neste bare spørre, hvordan reagerte taxi sjåføren 🙈? Anonymkode: 4eed2...89c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Må neste bare spørre, hvordan reagerte taxi sjåføren 🙈? Anonymkode: 4eed2...89c Han satt i telefonen og kjørte i full fart. Anonymkode: 48a93...838
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 Jeg er også født for tidlig, samme er min mor, så jeg var veldig innstilt på å føde før tiden og var så lei den siste uken. Da begynte jeg å tenke at jeg aldri kom til å føde og at de måtte dra ungen ut av meg. Dagen før termin fikk jeg skikkelig mageknip og løp frem og tilbake til toalettet hele natten. Tenkte bare at det var da som pokker å få omgangssyke sånn rett før og at jeg sikkert måtte føde i isolasjon. Så jeg sov skikkelig dårlig den natten og tiiiidlig på morgenen våknet jeg av menssmerter. Tok to paracet og la meg igjen, fikk ikke sove skikkelig, paracetten hjalp ikke og jeg irriterte meg og menssmertene som ikke ga seg og bare ble verre 😅 Jeg var så trøtt og sliten at jeg ikke skjønte at det måtte være rier. Da det tok seg litt opp var det absolutt ingen tvil. To minutter dagen etter termin hadde jeg en liten baby på brystet 🤩 så fra første menssmerte til barnet var ute tok det vel 18 timer. Sett tilbake gikk nok slimproppen en uke før fødselen også. Jeg turde ikke fortelle om den opplevelsen til noen, for det var et skremmende syn på papiret da jeg tørket meg. Så tenkte at det der innrømmer jeg ikke til en levende sjel noen gang 😅 Anonymkode: 5a689...cb4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Jeg så litt blod ved dobesøk på morgenen 40+0. Jeg hadde mye og sterke kynnere, og la merke til at de kom og gikk regelmessig. Ca. kl. 11 fikk jeg rier, de første var ganske milde, men de tok seg fort opp og babyen kom til verden noen timer senere. Jeg er selv født en uke over termin, og moren min er født to måneder for tidlig (mormoren min fødte alle sine tidlig). Jeg vet ikke hvor stor sannsynlighet det er for at man ligner moren sin når det kommer til svangerskapslengde. Det eneste jeg har hørt, er at mange føder rundt samme tid i alle svangerskap, så man vet litt mer om sannsynlig tid for fødsel for når man går og venter på nr. to eller tre (men bare litt, mange har jo ulik lengde på egne svangerskap og). Lykke til med siste innspurt og fødsel Anonymkode: f63f6...ab1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 Jeg satt hjemme dagen før termin. Plutselig fikk jeg kjempe "kramper" som viste seg å være rier. Rakk akkurat til sykehuset og fødte 1,5 time etter "krampene" startet. Fødsel nr 2, 14 dager før termin. Lå hjemme i sengen og fikk plutselige rier. Rakk å "hive" eldste til naboen og hastet inn på sykehuset. Fødte 1 time senere. Min mor og bestemor hadde styrtfødsel begge to, men usikker på om det var av betydning. Selv ble jeg født en uke før termin. Anonymkode: 1343c...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå