Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde dere det?

Har leid ett lokale,.men når skal det pyntes? Fikk dere pyntet dagen før?

Og maten? Skal ha koldtbord, men skal jeg få den levert før konfirmasjonen eller når vi ankommer lokalet? Selve konfirmasjonen starter kl 11, og lokalet er ca 6km unna.

Anonymkode: 5d442...20b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lever du i en annen tid enn vi andre? Hvor kan en planlegge konf med så mange at en trenger lokale?

Anonymkode: 82c5b...517

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lever du i en annen tid enn vi andre? Hvor kan en planlegge konf med så mange at en trenger lokale?

Vi blir 10 som er lov her. Var ikke dette jeg spurte om heller da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Lokale til konf må oftest reservers ca et år før.

Her hos oss er konfirmasjonene på høsten.

Anonymkode: b4b55...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lokale til konf må oftest reservers ca et år før.

Her hos oss er konfirmasjonene på høsten.

Anonymkode: b4b55...1f3

Hvordan gjør en det ved pynting av lokalet? Når? Konfirmasjonen er i juni.

Skrevet

Du må nesten spørre lokalet om når du kan få overta/få nøkkel. Vi skal ha til høsten, der får vi nøkler klokken 17 dagen før, og pynter, dekker bord mm. kvelden i forveien. Tror det er vanlig de fleste steder? 

Mat ville jeg fått levert når dere ankommer lokalet, slik at det kan settes rett på buffet/bord. Gjestene får kanskje en form for velkomstdrikk når de kommer som de kan kose seg med dersom det tar litt tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi leide lokale til søsteren min sin konfirmasjon som var i fjor høst, over et år i forkant. Den ble flyttet pga corona men heldigvis var lokale ledig den nye datoen også. Vi fikk nøklene ettermiddagen/kvelden før og vasket, ommøblerte, pyntet, dekket bord, ordnet det tekniske (pga seremonien måtte streames samt folk hadde laget presentasjoner), satte drikke på kjøl, hang opp smittevernplakater, satt ut antibac osv gjennom hele kvelden. Mens mor og far var på selve seremonien var vi andre i familien i lokalet og gjorde siste rest, tok i mot og satte frem mat osv. Når mor, far og konfirmanten kom til lokalet var alt egentlig klart. 

Anonymkode: db43b...84e

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vi løst på alle mulige måter opp gjennom. 

Men helt enkelt, om du kun leier lokalet; 

Du ber om når du kan få nøklene. I god tid før lager du sjekklister for hva du må fikse av duker, dekorasjon, pynt, og får oversikt over hva lokalet har tilgjengelig. Ofte har de for eksempel duker som passer bordene, som kan leies. Samtidig setter du deg inn i om du må foreta rigging, og nedvask, selv, eller om det er tjenester du kan/må kjøpe deg ut av. 

Normalt får man nøklene kvelden før, eller samme morgen. Da blir det en tidlig start. Samle sammen en liten gjeng med frivillige, fordel oppgaver. Sett ut bord (ha bordplan og bordkort klar), legg på duker, dekk på, pynt, bordkort, gavebord+++

Du må ikke finne på å godta å få nøklene i det dere ankommer, da blir det lang ventetid på gjestene, eller alle i dugnad, og garantert noe som mangler. 

Koldtbord ville jeg fått levert rett til lokalet, selvfølgelig etter å ha sjekket referanser godt. Eventuelt på morgenen om du føler tiden mellom konfirmasjon og planlagt bordsete blir for kort. 

Men min fremste og viktigste tips er gode planer, og delegering, og å alliere deg med en i nær familie som er god på denne typen logistikk. 

Anonymkode: fb4ca...95b

AnonymBruker
Skrevet
Nasse Nøff skrev (9 timer siden):

Du må nesten spørre lokalet om når du kan få overta/få nøkkel. Vi skal ha til høsten, der får vi nøkler klokken 17 dagen før, og pynter, dekker bord mm. kvelden i forveien. Tror det er vanlig de fleste steder? 

Mat ville jeg fått levert når dere ankommer lokalet, slik at det kan settes rett på buffet/bord. Gjestene får kanskje en form for velkomstdrikk når de kommer som de kan kose seg med dersom det tar litt tid? 

Har mailet med de som har lokalet. Får komme kvelden før. 

Har også funnet en ganske god velkomstdrink som jeg lett lager selv.

Har også hjelp av venninne som skal være med i konfirmasjonen.

Vi kan bare være 10 inkl konfirmanten så godt å få hjelp av de som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...