got2go Skrevet 19. april 2021 #21 Skrevet 19. april 2021 Hvorfor er det så viktig for deg at han skulle bli like superentusiastisk der på fjelltoppen? Han ble jo gladelig med deg på tur, fokuser på at dere har det til felles istedet for å bli opprørt over at han ikke tok til tårene over utsikten. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #22 Skrevet 19. april 2021 Jeg elsker utsikter, men ikke så euforisk som deg. Han deler ikke din opplevelse så enkelt er det. Jeg syns det heller er merkelig at du reagerer så negativt. Det var viktig for seg, og ikke viktig for deg. Her må du bestemme deg for om du ønsker han i livet ditt når dere er så forskjellige. Anonymkode: a4d48...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #23 Skrevet 19. april 2021 TS her! Takk for svar fra alle sammen, det setter jeg pris på! 😊 Jeg fortalte på forhånd at stedet betydde mye for meg, ja. Og jeg vet at jeg kan få en opplevelse av natur og estetisk vakre ting som ikke andre kan få. Men jeg har vokst opp i en familiekultur der man er med på den andres opplegg og gir det en sjans. Jeg kan bli med på bilerace eller se en fotballkamp med kjæresten om det betyr mye for ham. En må ikke se på fotball i lag hver helg om en ikke liker det og han trenger ikke være med meg på flere fjellturer over hodet. Men det var denne ene fjellturen 🙈. Så jeg.. kjente jeg ble litt lei meg.. av at han ikke gjor en liten innsats.. og ser vel kanskje mangel på innsats som uhøflig da.. hmm.. Her forventet jeg vel at han ville ta noen blikk utover havet og se på den rosa himmelen i noen korte minutter. Vi var der heller ikke lenge. Vi sto der kanskje i 5- 10 minutter på toppen. Det er ikke en lang og slitsom tur 😊 Og når han så på insektene i dammen spurte jeg oppriktig om hva han tenkte om det og hvorfor det fascinerte han. Jeg er åpen og nysgjerrig som person og syns mye kan være interessant, jeg er veldig glad i biologi. Vi er nok forskjellige og fenger av forskjellige ting som mange nevner her, ja. Jeg visste bare ikke at det kan være så enorme forskjeller på folk. Jeg er overrasket. Men nå vet jeg til andre ganger 😊 Anonymkode: de313...658 1
sirenas Skrevet 19. april 2021 #24 Skrevet 19. april 2021 Gjerne det bare ikke er mannen i ditt liv, erkjennelsen av det som gjør at du reagerer så sterkt? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #25 Skrevet 19. april 2021 Fiffig skrev (4 timer siden): Jeg skjønner følelsen din. De gangene jeg har vært i forhold og det har vært et stort gap når det kommer til hva vi setter pris på, har det gjort litt vondt. Det har vært et savn. Det er jo ikke uhøflig - for du vil jo ikke at han høflig skal kommentere hvor vakkert det er, du vil jo dele opplevelsen med han, men jeg skjønner at du føler deg skuffa. Man vil jo gjerne dele det som betyr mye for en. At mange her bagatelliserer den følelsen, synes jeg er merkelig. Et forhold hvor man deler interesser og kan verdsette de samme tingene, er virkelig fint. Man føler seg litt ensom liksom, hvis man står der og den andre ikke skjønner hva en synes er så vakkert og spesielt. Wow, akkurat dette. Då deilig at du forstår ❤️ - TS Anonymkode: de313...658 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #26 Skrevet 19. april 2021 sirenas skrev (1 time siden): Gjerne det bare ikke er mannen i ditt liv, erkjennelsen av det som gjør at du reagerer så sterkt? Takk for svar. Jeg skjønte dette nå.. uff.. trist.. skjønte nå at at han og jeg har for ulike livsstiler.. friluftslivet er viktig for meg.. og det er noe jeg forstår nå at vi kanskje aldri kommer til å dele.. - TS Anonymkode: de313...658
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #27 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du sto der og la ut om hvor fantastisk vakkert det var og skildret landskapet på samme måte som du gjorde i denne teksten så forstår jeg han godt. Jeg hadde nesten blitt litt flau, og forsøkt å dempe det hele. Det høres kleint ut Anonymkode: c374c...5ee Oi.. 😳 Det var litt vondt å høre Anonymkode: de313...658
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #28 Skrevet 19. april 2021 Altså det kan jo hende at han gjorde det der med pytten for å være kjip, liksom hvis han ikke orka forventningspresset eller liksom ikke var klar for å være åpen for følelsene dine. Ville vært litt på vakt for om han er smålig. Anonymkode: c1789...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #29 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du opplever det som vakkert, flott og enestående...han gjør ikke det. Han deler ikke opplevelsen din. Og det høres litt ut som du prøver å overtale ham til å like det også.(?) Si at han er helt bilfrelst( men ikke du) og elsker å stå å se på dragrace i 30 graders varme,stillestående luft og svidd gummi en hel dag på Gardermoen....hvis du ikke er helt der, ville du da klart å fremvise det engasjementet du nå ønsket fra ham? Anonymkode: 4a014...618 Jeg skjønner hva du mener, men jeg hadde klarte fremvise det engasjementet som jeg ønsket fra han.. kanskje mye takket være at jeg er glad i kvalitetstid. Vi kunne ha sett på dragrace og hatt litt kroppskontakt i løpet av dagen. Kysset, klemt. Jeg hadde blitt glad på hans vegne at han gjor noe han var glad i, jeg hadde spørt mye om hobbyen hans, vært interessert i ham. Jeg kunne i det minste vært med på dragrace én gang, sett på det. Jeg har sikkert litt vanskelig for å forstå noen som fungere veldig ulikt meg selv.. Jeg ville også bare at han skulle være med på denne ene fjellturen.. ikke noe mer.. vi var 5-10 minutter oppe på toppen.. han kunne ha sett utover havet, smilt .. og så gå ned igjen.. Jeg ser at vi er for ulike og verdsetter ulike ting og at vi godt mulig ikke er laget for hverandre da friluftsliv er en av mine største lidenskaper i livet. Anonymkode: de313...658
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #30 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener, men jeg hadde klarte fremvise det engasjementet som jeg ønsket fra han.. kanskje mye takket være at jeg er glad i kvalitetstid. Vi kunne ha sett på dragrace og hatt litt kroppskontakt i løpet av dagen. Kysset, klemt. Jeg hadde blitt glad på hans vegne at han gjor noe han var glad i, jeg hadde spørt mye om hobbyen hans, vært interessert i ham. Jeg kunne i det minste vært med på dragrace én gang, sett på det. Jeg har sikkert litt vanskelig for å forstå noen som fungere veldig ulikt meg selv.. Jeg ville også bare at han skulle være med på denne ene fjellturen.. ikke noe mer.. vi var 5-10 minutter oppe på toppen.. han kunne ha sett utover havet, smilt .. og så gå ned igjen.. Jeg ser at vi er for ulike og verdsetter ulike ting og at vi godt mulig ikke er laget for hverandre da friluftsliv er en av mine største lidenskaper i livet. Anonymkode: de313...658 Jo, mange liker friluft - men du drar det jo totalt ut av proporsjoner. Det er liksom overdreven skildring som fremstår veldig pretensiøst og svulstig. Anonymkode: 83c63...412 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #31 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden):Herlighet så umoden du er!! Er jo ikke uvanlig at man ikke tenker og føler det samme om noe man liker. Han var verken respektløs eller uhøflig, han bare følte ikke det du føler. Slutt å leve i en boble, og kom deg ut i den virkelige verden. Anonymkode: 9b15a...12b Jeg vil ikke kalle meg selv umoden, kanskje bare mer følsom og sensitiv enn andre mennesker. Jeg er ikke sikker på om jeg kan vokse det av meg.. Jeg er vel mer på jakt etter soulmatefølelsen.. et menneske som skjønner en og verdsetter de samme tingene.. og da friluftsliv og natur blir så viktig for meg.. blir det et ømt tema.. det vil bli et savn når den andre ikke forstår lidenskapen. Det er kanskje litt ensomt.. Anonymkode: de313...658
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #32 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener, men jeg hadde klarte fremvise det engasjementet som jeg ønsket fra han.. kanskje mye takket være at jeg er glad i kvalitetstid. Vi kunne ha sett på dragrace og hatt litt kroppskontakt i løpet av dagen. Kysset, klemt. Jeg hadde blitt glad på hans vegne at han gjor noe han var glad i, jeg hadde spørt mye om hobbyen hans, vært interessert i ham. Jeg kunne i det minste vært med på dragrace én gang, sett på det. Jeg har sikkert litt vanskelig for å forstå noen som fungere veldig ulikt meg selv.. Jeg ville også bare at han skulle være med på denne ene fjellturen.. ikke noe mer.. vi var 5-10 minutter oppe på toppen.. han kunne ha sett utover havet, smilt .. og så gå ned igjen.. Jeg ser at vi er for ulike og verdsetter ulike ting og at vi godt mulig ikke er laget for hverandre da friluftsliv er en av mine største lidenskaper i livet. Anonymkode: de313...658 Ohh lord! Han ble med på turen. Er det ikke det som er det viktigste? Ok, han så ikke utover havet og den rosa himmelen. Seriøst! 😅😂 Du er for mye altså Anonymkode: 67e1d...9ad 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #33 Skrevet 19. april 2021 Så kjemperare svar du får! Altså, om jeg så tar med «bare» en venninne eller en kollega på en tur, og vi kommer til et typisk stoppested som en topp, sjøkanten, en markahytte som ligger idyllisk til e.l. så er det HELT NORMALT for «gjesten» å komme med noen fraser som «Wow, for en utsikt», eller lignende. Jeg var med en venninne på tur et nytt sted nylig, og selvsagt ga jeg uttrykk for at det var fint. Noe annet hadde vært utrolig merkelig. Anonymkode: 56a98...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #34 Skrevet 19. april 2021 Meg over... Altså handler dette ikke om han elsker utsikt eller ikke, men helt alminnelig høflighet! Anonymkode: 56a98...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #35 Skrevet 19. april 2021 Kanskje ikke utsikt er noe han føler noe om? Jeg liker ikke turer i skog og mark (eller fjell) og skjønner ikke hva greia er med utsikt? Har jeg sett det på et bilde så trenger jeg jo ikke se det live, det ser jo helt likt ut. Og ja jeg ser at det er fint, men å se på det i mer enn 30 sekunder så kjeder det meg Anonymkode: 4a975...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #36 Skrevet 19. april 2021 Fiffig skrev (6 timer siden): Jeg skjønner følelsen din. De gangene jeg har vært i forhold og det har vært et stort gap når det kommer til hva vi setter pris på, har det gjort litt vondt. Det har vært et savn. Det er jo ikke uhøflig - for du vil jo ikke at han høflig skal kommentere hvor vakkert det er, du vil jo dele opplevelsen med han, men jeg skjønner at du føler deg skuffa. Man vil jo gjerne dele det som betyr mye for en. At mange her bagatelliserer den følelsen, synes jeg er merkelig. Et forhold hvor man deler interesser og kan verdsette de samme tingene, er virkelig fint. Man føler seg litt ensom liksom, hvis man står der og den andre ikke skjønner hva en synes er så vakkert og spesielt. Enig i dette. Og at det er viktig å finne en kjæreste hvor man har felles interesser. Kanskje dere ikke er meant to be? Anonymkode: 848c6...b8b 1
Emma_123 Skrevet 19. april 2021 #37 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så kjemperare svar du får! Altså, om jeg så tar med «bare» en venninne eller en kollega på en tur, og vi kommer til et typisk stoppested som en topp, sjøkanten, en markahytte som ligger idyllisk til e.l. så er det HELT NORMALT for «gjesten» å komme med noen fraser som «Wow, for en utsikt», eller lignende. Jeg var med en venninne på tur et nytt sted nylig, og selvsagt ga jeg uttrykk for at det var fint. Noe annet hadde vært utrolig merkelig. Anonymkode: 56a98...1d5 Jeg syns også svarene er rare 🤔 Er det ikke vanlig å si «wow, dette var fint» ? Dette bruker jo «alle» å si når en blir guidet rundt i en ny by, noen viser en en utsikt, et utsiktspunkt med mere?
Isaccis Skrevet 19. april 2021 #38 Skrevet 19. april 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner hva du mener, men jeg hadde klarte fremvise det engasjementet som jeg ønsket fra han.. kanskje mye takket være at jeg er glad i kvalitetstid. Vi kunne ha sett på dragrace og hatt litt kroppskontakt i løpet av dagen. Kysset, klemt. Jeg hadde blitt glad på hans vegne at han gjor noe han var glad i, jeg hadde spørt mye om hobbyen hans, vært interessert i ham. Jeg kunne i det minste vært med på dragrace én gang, sett på det. Jeg har sikkert litt vanskelig for å forstå noen som fungere veldig ulikt meg selv.. Jeg ville også bare at han skulle være med på denne ene fjellturen.. ikke noe mer.. vi var 5-10 minutter oppe på toppen.. han kunne ha sett utover havet, smilt .. og så gå ned igjen.. Jeg ser at vi er for ulike og verdsetter ulike ting og at vi godt mulig ikke er laget for hverandre da friluftsliv er en av mine største lidenskaper i livet. Anonymkode: de313...658 Ja, du så kanskje for deg at dere kunne holdt rundt hverandre, sett på solnedgangen sammen og generelt oppført dere litt som nykjærester? Det er ikke rart at du ble skuffa, jeg hadde også blitt det, men hvis han ikke er uhøflig/passiv aggressiv ellers så tror jeg ikke det skyldes det heller. Kanskje han er litt på Asberger skalaen? Trenger ikke å være mer enn noen prosenter Asberger før det blir litt mindre fysisk mellom dere, solnedgang uvesentlig og insektsliv kjempeinteressant. Kanskje han trodde dette er faste plassen du tar med deg beilere og likte ikke den tanken. Kanskje han bare ikke er vant til å ta innover seg natur, så dere må ta noen turer før han får øynene opp for det. Synes det er leit hvis du umiddelbart nå tenker at dette ikke er verdt å fortsette, hadde i hvert fall sjekket igjennom de ovennevnte spekulasjonene først. Endret 19. april 2021 av Isaccis 1
Oslodamen Skrevet 20. april 2021 #39 Skrevet 20. april 2021 I begynnelsen av et forhold ønsker alle å vise seg fra sin beste side og gi kjæresten masse støtte og oppmerksomhet. Jeg skjønner derfor veldig godt at du fikk en litt uggen følelse. Det handler jo ikke nødvendigvis om at han skulle like den utsikten like godt som deg, men om at han tilsynelatende ikke gadd å støtte deg emosjonelt, så å si. Og det hadde jeg også reagert på så tidlig i et forhold. Jeg ville som sagt vært litt på vakt for om han har behov for å trykke deg ned når han føler seg liten eller dum. Eventuelt om han bruker andre passiv-aggressive strategier. I beste fall er han bare en litt ubevisst fyr som ikke tenkte noe over sin egen oppførsel, men han kan også ha oppført seg sånn med vilje, og da er det ikke like hyggelig. Bare ha øynene åpne. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #40 Skrevet 20. april 2021 Hva om det var blomster han så på. Hadde det vært greit for deg? Eller hadde det vært uhøflig også? Kanskje du kan gi han en liste på forhånd over hva som er godkjent å fascineres over, slik at han ikke driter seg ut på dammer og insekter som tydeligvis ikke er godt nok i din familie? Anonymkode: f04e4...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå