AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Er forsikringselskapene opptatt av forsikre oss, eller selger forsikringselskapene oss bare falsk trygghet? Hvert år betaler vi masse penger i forsikring, fordi vi ønsker å ha en trygghet hvis uhellet skulle være ute. Så en dag er uhellet ute, vi havner i en ulykke. Livet blir snudd opp ned i løpet av 3 sek. Du kan ikke jobbe lenger, du klarer ikke å være sosial og du kan ikke lenger gjøre de tingene du elsket å gjøre. Samtidig føler du deg fantastisk heldig, fordi du er jo forsikret så dette kommer til å gå bra. Så da slipper du hvert fall og bekymre deg for økonomien. Der tok jeg jammen feil. Forsikringselskapet finner 1000 grunner for å la være å betale deg ut penger. De krever å få full tilgang på legejournalen din 8 år tilbake i tid. Forsikringsselskapene har egne leger ansatt hos seg, deres jobb er å finne grunner til å ikke gi deg erstatning. De godtar at du benytter deg av en spesialist, men kun hvis du bruker forsikringsselskapenes egne spesialister. Jeg opplever at dette er en ekstrem råtten bransje, men jeg er åpen for endre mening. Finnes det noen her innen som har fått erstatning etter en ulykke? Nb jeg har slått hodet kraftig, men jeg har ingen synlige skader på hodet/eller hjernen. På tross av dette sliter jeg masse i hverdagen. Anonymkode: 4aa11...040
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Uff.. god bedring:-) Anonymkode: 863da...daa 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Jeg har en venninne som jobber med helseforsikring i et stort forsikringsselskap, de betaler i alle fall ut mye til både det ene og det andre etter hva hun forteller. Men det er også mange som forsøker å svindle til seg penger, enten for sykdom/skader de ikke har, eller at de f.eks har gjort plastisk kirurgi i utlandet og later som de er skadet på ferie for å få penger utbetalt. Derfor er det helt naturlig at det kreves tilgang til journaler for å finne ut hva som faktisk feiler pasienten, årsaken til at det har skjedd og hvordan funksjonsnivået var før det aktuelle. Det er også mange som lyver på egenerklæringen i helseforsikringene, og når du da vil ta denne i bruk sjekkes det så klart at du har vært ærlig. Det er faktisk til alle som har forsikring sitt beste at folk som forsøker å svindle ikke slipper unna med det. En annen ting er jo hvilken forsikring du faktisk har kjøpt, og hva den reelt sett dekker. Min erfaring når jeg diskuterer forsikring med venner er at de ikke har så god oversikt over vilkårene i forsikringen sin. F.eks har jeg to uføreforsikringer (lang historie), men de dekker absolutt ikke det samme, og den ene gir mye bedre utbetaling enn den andre. Er du sikker på at du faktisk er dekket for det som har skjedd? At du ikke har løyet på papirene? Og at alt du opplever er nytt? Anonymkode: 58379...260
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Ja, de er svindlere. Jeg er så utrolig takknemlig for at vi nordmenn har velferdsstaten og NAV slik at vi ikke er avhengige av å tegne privat forsikring, og vi er alltid sikret et minimum å leve for. Anonymkode: 95251...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå