Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er jeg drittlei av min Siemens M 50 mobiltelefon. Forbindelsen detter ut i et sett, så det er nesten umulig å føre en samtale uten å bli avbrutt. Nå skal jeg straks begynne i ny jobb, så det er viktig at jeg har en pålitelig telefon hvor jeg slipper å ringe opp 3 ganger i løpet av en samtale.

Spørsmålet er: hvilken telefon skal jeg velge?

Det viktigste kriteriet er at telefonen er robust - d.v.s at den tåler litt røff behandling og at den ikke har masse dillete funksjoner som klikker. Ellers har jeg følgende kriterier:

- helst ordliste

- den trenger IKKE å ha kamera, mp3-spiller, kompabilitet for javaspill, polyfoniske ringetoner eller noe sånt. Vil helst ikke ha det!

- kalender og synkroniseringsmuligheter mot MS Outlook er muligens en god ide.

- passe størrelse - god å snakke ikke, men ikke en sånn gigamurstein som enkelte av de nye kameramobilene er.

- helst knall rød (men ettersom dette kriteriet er litt vanskelig, kan det godt droppes).

Er det noen som har en produsent eller aller helst en fiks ferdig modell å anbefale?

mvh

Fløyel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vanskelig å anbefale modell basert på dine kriterier. Men siden du har hatt Siemens, kan det være lurt å holde seg til dette merket, da du allerede kjenner brukergrensesnittet. Dette varierer faktisk ganske mye mellom selskapene. Siemens har en ny robust telefon som er billig for tiden, og denne er bra og har en rekke funksjoner, uten at dette er viktig for deg.

For øvrig anbefaler jeg at du går på sidene til produsentene og ser. Der finner du bilder som viser designet på telefonene og spesifikasjoner.

http://www.nokia.no/phones/models/index.php

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...1&zone=pp&lm=pp

http://communications.siemens.com/cds/fron...NrNrNrN,00.html

Selv har var jeg Nokia-bruker i mange år, men har gått over til Sony-Ericsson og har aldri angret på det.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Takk for at du tok deg tid til å svare, Mie.

Har kikket litt rundt på mobiltelefoner, og lurer på om Nokia 6021 kan være noe for meg. En plain businesstelefon som ser grei ut. (Skulle bare gjerne hatt den i knall rødt, men alle røde telefoner ser ut til å være dilletelefoner de luxe).

Sjekka sidene til Siemens. Jeg prøvde "hvilken mobil passer for deg?"-testen, og fikk til svar at "beklager, men ingen modeller samsvarer med dine kriterier". Ja, ja, jeg får ta dem på kornet. Har lyst til å være utro med Siemens etter så utrolig mye irritasjon med plutselig utfallende forbindelse.

Noen andre som vet om den perfekte mobilen for meg?

mvh

Fløyel

Skrevet

Så du nokia 7280? Denne er utrolig stilig dersom du ønsker en telefon med et moteriktig og nyskapende utseende. Den vekker garantert oppmerksomhet, og fokuset har ligget på design, og ikke på å pakke mest mulig funksjoner inn i denne. Etter å ha lest hva du har skrevet har jeg kommet frem til at dette kanskje kan være noe for deg.

Mie.

Skrevet

Hei Mie!

Takk for alle tilbakemeldingene. Men Nokia 7280 er nokså langt fra det jeg ønsker meg. Jeg vil ha

a) en telefon med de mest praktiske kontor-funksjon

b) som er robust og enkel

c) helst uten spill, kamera, mms, o.s.v

d) og rød

Dette er et typisk eksempel på at markedssegmenttenkingen ikke alltid passer. Ønske a) tilsier businesssegmentet, ønske b) sport, ønske c) økonomiklassen og ønske d) kvinner. Hvorfor lager ingen udillete telefoner for klønete businesskvinner? ;-)

Jeg håper jeg ikke framstår som utakknemlig, Mie? Føler meg som en rimelig håpløs kunde.

Er det noen mobiltelefonleverandører som lar deg bygge din egen telefon ut fra ønskede spesifikasjoner?

mvh

Fløyel

Skrevet
Mobilsøk hvor du kan plotte inn hva du er villig til å bruke, hva slags funksjoner du vil ha, merke mm. Så får du opp telefoner som kan passe for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...