Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei har en baby på 2 uker gammel. Eldste barnet er 2 år gammel. Barnehagen er stengt og det er fint vær. 2 åringen vil leke ute. Jeg tar med han ut og det hender vi er ute i 2-3 timer.

Problemet er det at babyen på 2 uker gammel bæsjer veldig mye. Hun kan bæsje opptil 5-6 ganger daglig. Jeg fullammer og fant ut at det er helt normalt. De barna som lever kun av morsmelk bæsjer flere ganger om dagen. Bæsjen er også ganske flytende. Når vi er ute så har jeg et problem og det er å skifte bleie 🤮

Hvordan skal man skifte flytende bæsj ute? Jeg er vant til å bruke vann. Sliter så mye med det. Var ikke slik med førstemann. Siden han fikk bare mme.

Hadde det vært opptil meg så skulle jeg holdt meg mest hjemme til avføringen ble litt normalt

Anonymkode: c5bdc...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt kortere turer ut til å begynne med. Det kan godt hende bæsjingen minsker om ikke så lenge. Må du bytte ute, så kan du bruke for eksempel Våtservietter 

Anonymkode: 358e1...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Våtservietter.

Anonymkode: 5248a...aae

AnonymBruker
Skrevet

Ha med stelleveske? Jeg har med en sånn liten bærbar stellematte med noen bleier, både tørre og fuktede engangskluter og hundeposer, får plass overalt. 

Anbefaler absolutt ikke våtservietter. Funket veldig fint å bare fukte engangskluter og ha i tett boks eller plastposen 

Anonymkode: a219f...fba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker våtservietter ute. Vær rask å bytte. Er enda mer herk når det renner ut på body og andre klær og alt må skiftes. Har med sånn rull med plastposer til å kaste bleien og alt annet i. 

Anonymkode: 545af...05e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde alltid med en pose med våte Mesoft. Akkurat det samme som jeg vasket med hjemme.

Anonymkode: 93e73...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre har bæsja opp til 12 ganger i døgnet. Det ble en vane å pakke med nok bleier, ekstra skift og flere underlag (flanell kluter). Skifta i vogna eller på bakken ved siden av vogna så det ble litt skjermet. Heldigvis lukter morsmelkbæsj mindre heftig en mmebæsj. Det får være trøsta.  

Anonymkode: f79df...42d

AnonymBruker
Skrevet

Bruk våtservietter. Anbefaler rema 1000 sine, lev vel (de grønne pakkene), de er tykke og myke. De har de i små pakker som passer perfekt i stellevesken. Bleie av, vask av med våtservietter og tørk tørr med en tørr stelleklut. Bleie på. Ha med en rull bleieposer, koster 10 kr på meny nå. Hvis du trenger underlag og er redd for at bæsj skitner til anbefaler jeg Libero sine engangsstellematter, selges i dagligvarebutikker 

Anonymkode: 5311c...e30

AnonymBruker
Skrevet

Morsmelkbæsjen er jo relativt flytende frem til du begynner med fast føde så om du ikke vil gå ut før den tid kan det bli en lang inneperiode på deg...Hyppigheten kan avta etterhvert, men konsistensen er relativt lik.

Ta med en pose med godt våte engangskluter. Stelleunderlag (attends sine tisselaken på 60*60 passer ypperlig til formålet),og avfallsposer (hundeposer er billgere enn bleieposer).

Går fint å skifte i vognbagen, eller i bagasjerommet på bilen om du kjører.

Anonymkode: 1a9d2...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...