AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Har googlet litt, men ikke fått noe entydig svar på om man føler smerter kun under eggløsning , eller også etterpå? Mener stikkinger fra ene eller begge sider nederst på magen (eggstokkene?). Hadde positiv eggløsningstest, og så tre dager senere kjente jeg sånne smerter. Hadde små tegn på eggløsning dagene før også, og har litt fremdeles, nesten en uke etter. Er det noen som vet? Er det ganske vanlig å ha slike smerter etterpå også, eller er det kun mens eggløsningen foregår? Anonymkode: b33d0...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Edit; glemte å nevne datoer. Fikk positivt digital eggløsningstest fra CB lørdag 10, og negativ test mandag 12 ettermiddag/kveld. Tirsdag 13 kjente jeg de sterkeste stikkene nederst i magen. Problemet er at jeg ikke hadde samleie på den 13, men istedet kvelden den 11, og så igjen den 16. Håper ikke eggløsningen var den 13, da tror jeg løpet er kjørt? CBs digitale test,viste maks fertilitet den 10, at " i dag og morgen" er de mest fertile dager, og hadde altså sex 11. Men, om eggløsningen likevel ikke var 11, men 13, så mistet jeg sjansen denne måneden? Anonymkode: b33d0...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Leste at hvis du har smerter ETTER el er det pga progesteron. Har du smerter i forbindelse med el er det fordi kroppen gjør klar til å slippe egg, og dermed har altså ikke egget sluppet enda. Har begynt å se en del på Fertility Homeopath på YouTube, hun har maaaange utrolig fiiiiine videoer om alt som er vedrørende ventetiden, tips til å øke sjansen både rundt el - men også etter el til du får positiv teste eller mensen osv. skikkelig fin kanal! Anonymkode: 304cd...0b6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Edit; glemte å nevne datoer. Fikk positivt digital eggløsningstest fra CB lørdag 10, og negativ test mandag 12 ettermiddag/kveld. Tirsdag 13 kjente jeg de sterkeste stikkene nederst i magen. Problemet er at jeg ikke hadde samleie på den 13, men istedet kvelden den 11, og så igjen den 16. Håper ikke eggløsningen var den 13, da tror jeg løpet er kjørt? CBs digitale test,viste maks fertilitet den 10, at " i dag og morgen" er de mest fertile dager, og hadde altså sex 11. Men, om eggløsningen likevel ikke var 11, men 13, så mistet jeg sjansen denne måneden? Anonymkode: b33d0...1fb Oooog, spermiene lever gjerne opptil 3-5 dager i livmoren hvis det er et godt miljø inni der. Så får ikke helt den der «kjørt løp» til å stemme:) går nok bra, skal du se:) hvis alt er bra med begge parter, friske pg raske, så skal i teorien et pr bli gravid hvis de har sex 3 ganger i uken. Uavhengig om de har sex på el-dag eller ikke. Anonymkode: 304cd...0b6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leste at hvis du har smerter ETTER el er det pga progesteron. Har du smerter i forbindelse med el er det fordi kroppen gjør klar til å slippe egg, og dermed har altså ikke egget sluppet enda. Har begynt å se en del på Fertility Homeopath på YouTube, hun har maaaange utrolig fiiiiine videoer om alt som er vedrørende ventetiden, tips til å øke sjansen både rundt el - men også etter el til du får positiv teste eller mensen osv. skikkelig fin kanal! Anonymkode: 304cd...0b6 Takk for svar. Hva gjør progesteron i denne sammenhengen? Ukjent for meg. Anonymkode: b33d0...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oooog, spermiene lever gjerne opptil 3-5 dager i livmoren hvis det er et godt miljø inni der. Så får ikke helt den der «kjørt løp» til å stemme:) går nok bra, skal du se:) hvis alt er bra med begge parter, friske pg raske, så skal i teorien et pr bli gravid hvis de har sex 3 ganger i uken. Uavhengig om de har sex på el-dag eller ikke. Anonymkode: 304cd...0b6 Takk for positive ord. har lest at spermiene kan leve i noen dager, men føler meg likevel pessimistisk om jeg var maks uflaks og hadde eggløsning 13, to dager etter sex og tre dager til neste gang. Håper du har rett. Anonymkode: b33d0...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Hva gjør progesteron i denne sammenhengen? Ukjent for meg. Anonymkode: b33d0...1fb Det var noe med at når kroppen produserer mye progesteron, gir det ofte vond mage, luft i magen, ømme bryster, hodepine, kvalme kan forekomme.. det er på en måte vanlige «pms-symptomer» da...😅 kroppen produserer jo progesteron av natur fordi den «venter på» et befruktet egg til å feste seg. Merker at jeg syntes det var litt vanskelig å forklare🤣 men, gleden med skjeden er lgså en utrolig fin bok hvor du lærer MASSE om dette med eget individ, men også rundt befruktning og hva som SKJER i kroppen da en blir gravid osv. Anonymkode: 304cd...0b6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for positive ord. har lest at spermiene kan leve i noen dager, men føler meg likevel pessimistisk om jeg var maks uflaks og hadde eggløsning 13, to dager etter sex og tre dager til neste gang. Håper du har rett. Anonymkode: b33d0...1fb Jeg er selv litt pessimist når det kommer til det å prøve å få barn. Sist ble jeg gravid på PP1, og bestemte meg egt for å ikke få forhåpninger. Var også sikker på at det ikke gikk, for «hva er odsen for at VI er så heldig»... og jeg er igjen på PP1, og tenker fortsatt det samme. Vet selv at jeg blir så superskuffa liksom..vil Skåne meg selv for det. Anonymkode: 304cd...0b6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Når man prøver å bli gravid bør man ha sex annenhver dag i det fertile vinduet. Da treffer man eggløsning uansett. Lykke til! Anonymkode: 9273d...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå