Kelli Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Kan kommunen virkelig avslå en boligsøknad med skollekapasitet som begrunnelse? Det er her kun snakk om en enkel enebolig. Jeg er helt sjokkert..,
A-hunter Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Ja, men det betinger at de finner grunnlag for avslag i kommuneplanen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 A-hunter skrev (7 timer siden): Ja, men det betinger at de finner grunnlag for avslag i kommuneplanen sin. Hva skal stå i kommuneplanen om de skal ha grunnlag? Skolekretsen har hatt dårlig kapasitet i årevis det er alikevel gitt byggetillatelser til eneboliger og tomannsboliger. Per nu foregår det oppføring av nye boliger i kretsen. Dersom et område har byggestopp grunnet skolekapasitet bør ikke søknader om rammetillatelse tas inn til behandling. Dette av hensyn til tid og kostnad for tiltakshavet. Det skal og være likhet. Mener dette er usaklig forskjellsbehandling. Hva skal jeg se etter i kommune planen for å finne om det finnes grunnlag i denne for avslag? Anonymkode: 4f1ca...205 1
A-hunter Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Det er flere måter å formulere dette på, kommuneplaner har få formalkrav til oppbygging utover tematikken som er angitt som pålagt gjennom Plan- og bygningsloven. Kanskje er det angitt kvoter for utbygging innenfor skolekretsen i en eller annen form? Avslaget bør jo inneholde alle de referansene som trengs for å kunne vurdere det. Det sagt, kommuner gjør feil, så det er kanskje vel verdt å få noen med kunnskap til å lese og vurdere avslaget og en eventuell klage. Har du en ansvarlig søker? 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 A-hunter skrev (3 timer siden): Det er flere måter å formulere dette på, kommuneplaner har få formalkrav til oppbygging utover tematikken som er angitt som pålagt gjennom Plan- og bygningsloven. Kanskje er det angitt kvoter for utbygging innenfor skolekretsen i en eller annen form? Avslaget bør jo inneholde alle de referansene som trengs for å kunne vurdere det. Det sagt, kommuner gjør feil, så det er kanskje vel verdt å få noen med kunnskap til å lese og vurdere avslaget og en eventuell klage. Har du en ansvarlig søker? Hei takk for ditt svar, har funnet i kommuneplanen at de ikke kan avslå søknaden min grunnet skolekapasitet ettersom eiendommen min ligger i ett område for nåværende bebyggelse. Det hadde stilt seg annerledes om tomten lå i et område for fremtidig bebyggelse😊 Anonymkode: 4f1ca...205
Synne-Marie Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei takk for ditt svar, har funnet i kommuneplanen at de ikke kan avslå søknaden min grunnet skolekapasitet ettersom eiendommen min ligger i ett område for nåværende bebyggelse. Det hadde stilt seg annerledes om tomten lå i et område for fremtidig bebyggelse😊 Anonymkode: 4f1ca...205 Er det noen krav til ny bebyggelse i området? Siden du viser til kommuneplan, betyr det at det ikke er en egen reguleringsplan for området? Kan det være sånn at kommuneplanen legger opp til et gitt antall "uregulerte" tomter, og at denne kvoten er brukt opp? Er det snakk om et midlertidig forbud mot tiltak i påvente av ny plan for omådet?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 De må jo hjemle avslaget i en eller annen konkret bestemmelse. Hva viser de til i avslaget? Anonymkode: 56e92...cea
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Dersom de mener det ikke kan bygges ut mer pga. dårlig skolekapasitet, og det er ei boligtomt, må de nedlegge bygge- og deleforbud fram til dette er i orden. Hva er hjemmelen de har brukt i vedtaket? Anonymkode: c0b21...71d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Nå lurer jeg voldsomt på hvor dette er? Selv må jeg jo si at jeg synes det er veldig flott at man dropper å bygge flere eneboliger generelt sett så er det for mange av de. Anonymkode: 90a43...070
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 Hvilken kommune er dette? Om du kan si? I hvert fall fylke? vi venter på svar på søknad, og dette kunne absolutt kommunen her funnet på nemlig! Anonymkode: 04208...59a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Jeg mener de har hatt byggestopp i blant annet deler av Nannestad på grunn av dårlig skolekapasitet. Usikker på om det fortsatt er sånn. Anonymkode: 3ad8d...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå