Gå til innhold

Gravid med nummer 2, men ammer fortsatt nummer 1.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid med nummer to, men jeg ammer fortsatt nummer 1. er redd ammingen kan ødelegge gjøre sånn at jeg MA. Nummer en er 6 måneder og jeg ammer hver dag. Jeg har lest at amming/pumping kan sette i gang fødsel. Nå er jeg veldig bekymret. Jeg vil ikke miste babyen i magen. Andre som har vært borti dette? 

Anonymkode: b3c98...d52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du setter ikke i gang spontanabort av amming. Babyen på 6 mnd trenger fremdeles melka di.

Anonymkode: 0b077...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du setter ikke i gang spontanabort av amming. Babyen på 6 mnd trenger fremdeles melka di.

Anonymkode: 0b077...d8f

Ja, jeg vil gjerne amme så lenge som mulig. Ok. Blir bare litt bekymret når jeg tenker på slike ting. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Amming kan ikke gjøre noe negativt for fosteret. Det er heller motsatt, å bli gravid igjen gjør ofte at man får mindre melk eller mister melka (blir det samme som hvis man begynner på p-piller).

AnonymBruker
Skrevet

For de aller aller fleste er det ingen problem å amme mens man er gravid! Mange som ammer gjennom hele svangerskap, og som i tillegg tandemammer etter fødsel. Ammet selv første barnet til jeg var 3 mnd på vei med andre (førstemann var endel eldre enn ditt barn da).

Om du fortsetter å være bekymret ville jeg luftet tankene med jordmor etter hvert, hun har garantert beroligende ord å komme med ☺️

Anonymkode: c2389...59a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Amming kan ikke gjøre noe negativt for fosteret. Det er heller motsatt, å bli gravid igjen gjør ofte at man får mindre melk eller mister melka (blir det samme som hvis man begynner på p-piller).

Ok. Har fremdeles mye melk og de fyller seg fort i løpet av en times tid, er 11+/- uker på vei. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid med nummer to, men jeg ammer fortsatt nummer 1. er redd ammingen kan ødelegge gjøre sånn at jeg MA. Nummer en er 6 måneder og jeg ammer hver dag. Jeg har lest at amming/pumping kan sette i gang fødsel. Nå er jeg veldig bekymret. Jeg vil ikke miste babyen i magen. Andre som har vært borti dette? 

For de aller fleste går det helt fint å amme som gravid. Snakk med jordmor om du er bekymret.

Anonymkode: eacd0...af7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For de aller aller fleste er det ingen problem å amme mens man er gravid! Mange som ammer gjennom hele svangerskap, og som i tillegg tandemammer etter fødsel. Ammet selv første barnet til jeg var 3 mnd på vei med andre (førstemann var endel eldre enn ditt barn da).

Om du fortsetter å være bekymret ville jeg luftet tankene med jordmor etter hvert, hun har garantert beroligende ord å komme med ☺️

Anonymkode: c2389...59a

Takk ❤️ Ja, har kontroll om ikke så lenge 😊

Skrevet

Så lenge du ikke går rielignende følelser er det bare å amme fortalte min jordmor 😊

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Her ammet jeg 2 åringen min I hele svangerskapet mitt men h*n trengte ikke like mye melk som en 6 mnd gammel baby men det gikk fint🙂

AnonymBruker
Skrevet
Flowerlover skrev (1 minutt siden):

Her ammet jeg 2 åringen min I hele svangerskapet mitt men h*n trengte ikke like mye melk som en 6 mnd gammel baby men det gikk fint🙂

Så bra. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Cer3s skrev (7 minutter siden):

Så lenge du ikke går rielignende følelser er det bare å amme fortalte min jordmor 😊

Har ikke kjent noe til det... hadde litt festeblødning, men har ingen andre symptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...