Gjest lilletroll Skrevet 31. august 2005 #1 Skrevet 31. august 2005 Tenk deg følgende scenario: En jente fyller 4 år. Hun ber alle jentene på "sin gruppe" i bhg + 2 gutter hun leker MASSE med + en gutt til. Den ene av jentene har en bror som er bare ett år eldre, og som går i samme bhg, men han blir ikke bedt. Hva tenker dere om dette? Burde broren også vært bedt?
Bippen Skrevet 31. august 2005 #3 Skrevet 31. august 2005 Nei, jeg synes ikke broren skulle vært bedt. Det hadde blitt litt av et leven på bursdagsfesten om alle skulle hatt med seg sine brødre og søstre.
Gjest lilletroll Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 Nei hvorfor skulle han egentlig det....var bare jeg som fikk litt "vondt" i magen når jeg kom på at kanskje han skulle det, og at det var rart bare å be "halvparten"...og dette søskenparet skal snart ha fellesbursdag, og da tenkte jeg kanskje at de var så "nære" hverandre at de også begge burde bes....Bra dere er "enige" i vurderingen min. "puster lettet ut"
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 Så lenge jenta ikke leker med han... Og ikke hele barnegruppen er bedt i utgangspunktet... Nei det syns jeg ikke. Du ville jo ikke tenkt på å invitere han hvis det ikke var for søsteren. Og jeg vil helst inviteres fordi jeg er meg, ikke fordi jeg er noens søster......... På den annen side, jeg håper du ikke har delt ut invitasjoner i barnehagen når ikke alle får......................................
Gjest Prudence Skrevet 3. september 2005 #9 Skrevet 3. september 2005 Nei det syns jeg ikke du trenger å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 vet du, jeg er faktisk litt uenig. mulig det er mange argumenter for å ikke invitere han, men jeg har opplevd dette og er av en annen oppfatning. vi har to jenter med ett år mellom. den eldste ble bedt i en bursdagsfest her forleden, uten sin søster- jenta var like gammel som vår eldste. mitt poeng er at dersom de går på samme bh eller what ever, så er de jo mye sammen alle? vel , vår datter som ikke ble bedt (men som kjenner bursdagsbarnet like godt som sin søster) ble sååå lei seg. vi snakket om et det var en "storjentefest" og prøvde alt vi kunne å rettferdiggjøre det. også tenkte vi at det kanskje var hyggelig for vår eldste å kunne glede seg til noe slik alene for en gangs skyld. vel fremme på festen og etter kakespising og slike ting vil hun på do. der klemmer hun meg og sier "jeg savner lillesøster. dumt at hun ikke kunne bli med på festen hun også." jeg forklarer henne selvsagt hvorfor og gjør alt for at dette skal gå så smidig som mulig..... men enkelt var det ikke. selv inviterer vi alltid begge søsknene dersom de kun har 1 år mellom seg i alder. det er da bare fint at unger i ulik alder kan være venner! håper dette ikke provoserer - det er bare min mening og min erfaring...
willadssen Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Syns ikke du trenger invitere flereTenk deg følgende scenario: En jente fyller 4 år. Hun ber alle jentene på "sin gruppe" i bhg + 2 gutter hun leker MASSE med + en gutt til. Den ene av jentene har en bror som er bare ett år eldre, og som går i samme bhg, men han blir ikke bedt. Hva tenker dere om dette? Burde broren også vært bedt? ←
Gjest Embla s Skrevet 3. september 2005 #12 Skrevet 3. september 2005 Så lenge han ikke var alene om å ikke bli bedt, så er det vel greit? Har vært borti at alle guttene minus en ble bedt i en bursdag: Alle de store ble bedt, også var det tre små som ikke skulle inviteres. Forståelig og greit, MEN: Den ene av de tre små var bror til bursdagsbarnet.. Og en annen av de tre små var lillebror til en av de som i utgangspunktet skulle bli bedt, og derfor var det "vanskelig" å ikke be han også. Ergo sto det igjen en eneste liten gutt som ikke ble bedt Fikk veldig vondt på hans vegne da jeg fikk høre om dette
Varja Skrevet 3. september 2005 #13 Skrevet 3. september 2005 Synes kanskje det kommer litt ann på antallet barn i barnehagen. Er det en liten familiebarnehage med 8 eller 12 barn for eksempel så syne jeg man bør be alle rett og slett. Er det 30 barn så er det ikke så farlig om man bare ber 10 av dem sikkert.
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2005 #14 Skrevet 3. september 2005 Ergo sto det igjen en eneste liten gutt som ikke ble bedt Fikk veldig vondt på hans vegne da jeg fikk høre om dette ← stakkars liten, nå fikk jeg vondt i inni meg også!
Gjest lilletroll Skrevet 11. september 2005 #15 Skrevet 11. september 2005 Synes kanskje det kommer litt ann på antallet barn i barnehagen. Er det en liten familiebarnehage med 8 eller 12 barn for eksempel så syne jeg man bør be alle rett og slett. Er det 30 barn så er det ikke så farlig om man bare ber 10 av dem sikkert. ← Dette er en stor bhg med 80 barn, og av dem ble 12 bedt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå