Gå til innhold

Amming er slitsomt ikke kos. Jeg er så lei og sliten.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby 3 uker. Jeg syns det er så slitsomt å amme. Det tar ofte over en time hver gang. Det er vanskelig og baby virker surrete. Hun vil ha pupp og så vrir hun seg bort, så prøver vi igjen bytter pupp, stilling så skriker hun ig jeg blir stressa. Jeg vil gjerne få det til. Nå har det tatt en time og femten minutter. Dette er ikke koselig i det hele tatt. Det er slitsomt. 

Anonymkode: 22576...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Baby 3 uker. Jeg syns det er så slitsomt å amme. Det tar ofte over en time hver gang. Det er vanskelig og baby virker surrete. Hun vil ha pupp og så vrir hun seg bort, så prøver vi igjen bytter pupp, stilling så skriker hun ig jeg blir stressa. Jeg vil gjerne få det til. Nå har det tatt en time og femten minutter. Dette er ikke koselig i det hele tatt. Det er slitsomt. 

Amming er veldig kos når det funker for mor og baby. Kanskje du bør høre med hs om hva som kan være problemet? Det kan være mange grunner kanskje baby har melkeprotein allergi? Hvordan er kostholdet ditt? Kanskje tungebåndet er for stramt? Eller kanskje det er ammestillingen dere har problemer med? Om baby fks har kolikk er det også lurt og tenke på kostholdet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dødslitsomt de første ukene ja, ikke kos i det hele tatt i starten. Det ble først lettere for meg etter 4-5 uker, fordi jeg hadde store sår og  infeksjon i brystene de fleste ukene. Ingen galt med sugegrep og tungebåndet her i gården og det ble veldig mye bedre etterhvert. Kis syntes jeg aldri at det var, men det sluttet ihvertfall å være et strev :)

Anonymkode: 274b8...165

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi det et par-tre uker til så går det mye lettere. Jeg var lenker til sofaen med baby på puppen første månedene med førstemann, men koste meg med serier og prøvde å gjøre det beste ut av situasjonen. 

Anonymkode: aaa33...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gjerne vil få det til (som du skriver) så må du prøve videre, gjerne med hjelp fra ammehjelpen/helsestasjonen. 
Er du lei, slutt. Gå over til MME. 

Anonymkode: 90683...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere ❤️ Jeg føler meg bare helt udugelig. Jeg får ikke gjort annet enn å holde på med babyen føler jeg. Så føler jeg at alle andre får det til med engang men ikke vi. Skal selvsagt prøve i noen uker til 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk dere ❤️ Jeg føler meg bare helt udugelig. Jeg får ikke gjort annet enn å holde på med babyen føler jeg. Så føler jeg at alle andre får det til med engang men ikke vi. Skal selvsagt prøve i noen uker til 😊

Jobben din nå, er å holde på med baby hele tiden! 

Det er helt normalt 😊 

Du gjør alt helt riktig. Tenk på hva som er best for dere, og blås i hva alle andre gjør. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med det som blir skrevet over her. Amming er ikke alltid lett de første ukene. Ta kontakt med hs eller ammehjelpen. Hvis det fortsatt føles som et slit etter du har fått hjelp, så bør du vurdere om det er vært å bruke så mye tid og energi på det. Amming er ikke for alle, så ikke føl det er noe nederlag hvis ikke noe hjelper. 

Anonymkode: f0825...078

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var utelukkende dritt de første 2-3 mnd syntes jeg 😛 Det var vondt, det var sår, det var feil sugetak, det var 1-timers amminger med maks én time mellom hver, døgnet rundt, det var absolutt ingen avlastning å få siden kun jeg hadde puppene og ungen nektet flaske... ''Kos deg med serier og god mat'' sa alle - men det var så smertefullt og slitsomt med all nærheten at det var absolutt ingen kos ved det syntes jeg. 

Fra 2-3 mnd ble det bedre da ammingene ble kortere, sjeldnere og smertene avtok - men KOS ble det aldri for meg. Var en nødvendighet. Men fra denne alderen gikk det liksom greit, en oppgave jeg måtte gjøre. Har aldri kost meg med det. 

Anonymkode: 5b994...619

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte noen uker på å synes at amming var ok. Til å begynne med var det drepende kjedelig, og jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle komme med gjennom månedsvis med amming. 

Så løsnet det, og nå går det mer effektivt. Babyen er 3,5 mnd gammel og bruker ikke lenger en time på et måltid, men 10-15 minutter. Nå er det jeg som drøyer. 

Men om du ikke føler at du mestrer det bør du søke hjelp. Det kan være mange ting som gjør at det ikke går så bra med amming. Noen ting er nevnt tidligere i tråden. Og om du syns amming er en belastning er det lov å kutte det ut og gå over til erstatning. 

Anonymkode: 06f4b...6c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk flaske i stedet.

Anonymkode: ace59...87e

• Liker 1
Skrevet

Her er mini 10 uker og amming har vært et slit siden dag en. På helsestasjonen prøvde jeg ammeveiledning og legen mente alt var bra med mini. Siden han ble forløst med vakuum tok jeg han til kiropraktor som fant stramt tungebånd, høy gane og veldig stiv nakke.. så ikke rart det har fungert dårlig. Nå ammer vi lirt IG får mest mme. Hverdagen er blitt mye bedre når jeg begynte å trappe ned. Jeg var så sykt utslitt av smerter i puppene og vind rygg for å klare å ha en helt grei ammestund. Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Smertene hos meg gikk seg til da jeg pumpet. Da fikk brystet gro, og etter det gikk ammingen lettere.

Kos har det aldri vært da. (er det vanlig? Sitter man bare der uten å gjøre noe annet og koser seg?) 

Anonymkode: a8f69...7d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn var det med min også. Mye kaving. Hadde lite melk da. Tok ikke flaske. La på seg men var lang og smal en god periode før la på seg mer. Sov og virket fornøyd, så fikk sikkert nok. Men brukte lang tid på amming og skjønte ikke de som ammet i 10 minutter. 

Men spør på helsestasjonen eller ammehjelp eller venninner med erfaring og som du stoler på. Evt moren din. 

Skrevet

Jeg synes de første mnd var uutholdelige.. Gikk rett i kjelleren en liten periode. Holdt ut, for jeg ønsket så veldig. Plutselig funka alt og baby var fornøyd og jeg var fornøyd. 

Det blir bedre! ♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...