Gå til innhold

Helsesekretær/sekretær/medisinsk sekretær på sykehus, kan du hjelpe meg? :)

Lolle

Anbefalte innlegg

Mener jeg har lest i flere tråder her inne at de som jobber som ufaglært helsesekretær/sekretær/medisinsk sekretær på sykehus, har samme lønn som kollegaene sine som har utdanning/autorisasjon, men nå finner jeg det ikke igjen. Men kan dette stemme?

Jeg har blitt tilbudt jobb på en poliklinikk på sykehuset som sekretær og når jeg ser tariffen, ser jeg at lønnen jeg fikk, er den samme som fagarbeiderstilling/3-årig vgs utdanning. Jeg trodde jeg skulle havne i den kategorien for stilling uten særskilt krav til utdanning, da jeg har en helt annen utdanning og arbeidserfaring, så dette var jo en gledelig nyhet, ble bare litt betenkt om det stemmer eller om de har sagt feil. Og jeg får jo ikke spurt i dag, siden det er søndag! 😅

C2091451-12FB-4807-854E-08C31CCC2689.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jobber ikke som det, men kjenner en som ikke er faglært på sykehus. Blir lønnet under stillingsgruppe 1. Vil anta det har skjedd en glipp. 

Anonymkode: 1a6bd...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke en glipp. Vi er i stillingsgruppe 2. Hilsen medisinsk sekretær som har samme lønn som de som er autoriserte.

Anonymkode: 05596...c29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke en glipp. Vi er i stillingsgruppe 2. Hilsen medisinsk sekretær som har samme lønn som de som er autoriserte.

Hvorfor er det sånn? Blir ikke det urettferdig overfor de som har tatt utdannelse? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det sånn? Blir ikke det urettferdig overfor de som har tatt utdannelse? 

Det vet jeg faktisk ikke. Vi har jo tatt samme utdannelse, men privat og på mye kortere tid. Vi har ikke praksisen da, men fag etc er intensivert på den tiden vi har tatt utdanningen. Jeg jobber på Haukeland, men har et par venninner på OUS, og det er samme praksis der. Men ja, er enig i at de som innehar en autorisasjon burde lagt noe høyere over oss, selvom vi utfører nøyaktig samme jobb på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke medisinsk sekretær heller, hr utdanning og arbeidserfaring fra helt andre yrker, men jeg har 18 års ansiennitet, 20 år om læretiden er inkludert. Jeg var innstilt på at lønnen var 416 000, men fikk muntlig beskjed om 438 000. Venter bare på å få det skriftlig og  håper virkelig at det stemmer! 😅🤞

På hvilken avdeling jobber du på sykehuset? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helsesekretærer med autorisasjon lønnes jo i stllingsgruppe 3.

Anonymkode: 4fc69...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helsesekretærer med autorisasjon lønnes jo i stllingsgruppe 3.

Bare glem det, nå skjønner jeg hva du mente.

Anonymkode: 4fc69...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber som sekretær på poliklinikk, har ingen utdanning som sekretær, men tjener det samme som de andre som er medisinsk sekretær/helsesekretær :) 

Anonymkode: 9b1b8...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det vet jeg faktisk ikke. Vi har jo tatt samme utdannelse, men privat og på mye kortere tid. Vi har ikke praksisen da, men fag etc er intensivert på den tiden vi har tatt utdanningen. Jeg jobber på Haukeland, men har et par venninner på OUS, og det er samme praksis der. Men ja, er enig i at de som innehar en autorisasjon burde lagt noe høyere over oss, selvom vi utfører nøyaktig samme jobb på sykehuset. 

Medisinsk sekretær er ikke samme utdannelse som helsesekretær med autrisasjon,

Anonymkode: 2ce2e...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber som sekretær på poliklinikk, har ingen utdanning som sekretær, men tjener det samme som de andre som er medisinsk sekretær/helsesekretær :) 

Anonymkode: 9b1b8...5a3

Det høres bra ut! Jeg venter på skriftlig tilbud nå. 😃

Kan jeg spørre deg hvilken avdeling du er på og hvilke arbeidsoppgaver du har? 😃 Og har du fått fast jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det med arbeidsoppgaver for de som jobbet som sekretær vs de som har utdannelse som helsesekretær på et sykehus? 😊

Anonymkode: f13aa...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...