AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Har denne skolen fått bedre rykte etter at de kjøpte opp Westerdald, NITH, etc? Ser arbeidsgivere ned på de som kommer med utdanning derfra? Anonymkode: 40795...af9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Høyskolen Kristiania har et normalt rykte. Det har kommet seg, og blir ansett å være en normal og moderne skole. Skolen har mange professorer og anerkjente personer som kursansvarlig og veiledere. Disse ser man ofte i medier. Flere offentlige etater, herav Forsvaret, støtter personell med studier gjennom Kristiania. Og KUN fra Kristiania. Derav viser det seg at ryktet er godt ettersom Forsvaret og andre etater anerkjenner kompetansen, og oppfordrer ansatte til å studere disse. Kompetansemessig kommer du godt ut også. Kursene er sentrert rundt viktig og relevant pensum. I tillegg oppdaterer dem seg ofte med nytt pensum eller legger til tilleggspensum når det må gjøres. Mange offentlige skoler gjør ikke det. Kristiania er like mye NOKUT-godkjent som alle andre høyskoler. NOKUT er ikke et minstekrav til utdanning, men et kvalitetsstempel. Et studiepoeng gjennom Kristiania vektes like mye som alle andre studiepoeng fra andre skoler. Joda, det finnes sikkert skoler som er mer prestisjefylte, men til syvende og sist så skiller det seg lite fra en skole som Kristiania. Et studiepoeng er et studiepoeng, og en grad er en grad, og Kristiania-stempelet vipper deg ikke "ned" i prioritet. Anonymkode: 45782...e37 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Innenfor noen studier, så har de et helt greit rykte slik jeg oppfatter det. Men det er jo privat, og man betaler skolepenger, så om man kan få samme utdanning via en minst like anerkjent offentlig institusjon, så ville jeg jo tenkt meg om to ganger først. Blir fort en del ekstra studielån med å gå der. Anonymkode: f79a3...98b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Innenfor noen studier, så har de et helt greit rykte slik jeg oppfatter det. Men det er jo privat, og man betaler skolepenger, så om man kan få samme utdanning via en minst like anerkjent offentlig institusjon, så ville jeg jo tenkt meg om to ganger først. Blir fort en del ekstra studielån med å gå der. Anonymkode: f79a3...98b Hvis man bor en plass der det ikke er høyskole, så er denne kursavgiften Kristiania har levelig. Det koster jammen noe å flytte bort på skole, bo og leve alene, enn å bo og leve hjemme der man er. Husk at Lånekassens stipend dekker ca. halve kursavgiften hvis du består. Anonymkode: 45782...e37 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis man bor en plass der det ikke er høyskole, så er denne kursavgiften Kristiania har levelig. Det koster jammen noe å flytte bort på skole, bo og leve alene, enn å bo og leve hjemme der man er. Husk at Lånekassens stipend dekker ca. halve kursavgiften hvis du består. Anonymkode: 45782...e37 Men er ikke Høyskolen Kristiania i Oslo og Bergen? Da må man jo likevel flytte. Anonymkode: f79a3...98b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men er ikke Høyskolen Kristiania i Oslo og Bergen? Da må man jo likevel flytte. Anonymkode: f79a3...98b Høyskolen Kristiania har fysiske skoler, men tilbyr også studiene 100% nettbasert. Anonymkode: 45782...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå