AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Velger du å være alene og ikke bli med på noe så blir dette sett på som trist. Men hva har det egentlig å si når folk bare skal snakke og ikke lytte? Sier ikke at alle er slike, men blandt mine nærmeste har det blitt slik. Det er moren, søskenene mine og onkler, tanter og kusiner. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Men når jeg snakker så virker det ikke som de bryr seg særlig lenger. De svarer ALLTID på snapene mine, sier at de savner meg når jeg er hjemme der jeg bor (langt unna dem) og spørsmål om når jeg kommer tilbake. Men når vi sitter sammen på noe og jeg prater så er det alltid noen som distraherer og det blir fokus på denne personen, ikke for å være jævlige mot meg, det bare skjer. Så snakker jeg og ingen får det med seg. Og særlig broren min har blitt kriminell. Hele forbanna tiden jeg og ofte andre prater, så sitter han bare og venter på å få åpnet egen kjeft og blir irritert når vi ikke er ferdige. Er folk sammen fysisk bare fordi de ser bedre ut? For det virker ikke som at folk bryr seg særlig lenger, alle samles for å snakke, ikke lytte. Anonymkode: 4ae60...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Før syntes jeg alt den andre sa var viktig, men etter å ha vært sosial i større grad, "fordi det er bra å være sosial", så blir liksom ordene mindre eksklusive og man bruker energien på å gjøre bullshittet minst mulig skadelig, fremfor å faktisk være mottakelig for dem som snakker. Samt at det virker som at mange egentlig "presser" seg på andre, og dem som virker til å være mest mottakelig blir som drivstoff nærmest for dem med munndiare, for de er proppet full med så mye bullshit og trenger noen andre som tar imot deres bullshit igjen. Det virker som at folk er helt gale etter å bli hørt, uten å filtrere hva de faktisk sier, og hvordan de sier det. Det beste hadde vel bare vært om alle bare lærte seg å holde kjeften og klarte å motstå trangen til å være seg selv, alltid. Hva er oddsen for at den personen er bra? Hvis de bra folka får komme til drypper det jo på alle de normale i etterkant, hvis de bare hadde lært seg litt tålmodighetens kunst. Jeg tok det for gitt at folk var bra, men på meg virker det som at veldig få mennesker er bra i ordets rette betydning. De fleste er veldig normale. Det er bra nok å være normal, men det å være bra er forbi nivået av å være normal. Hvis man passer inn i et miljø og har lett for å skli inn i et miljø, kan man vel anta at man er temmelig normal, da alt som er utenfor normalen blir sett på som noe rart, enten man er veldig dum eller veldig smart. Normaliteten har et behov for å pirke på det unormale. Ikke vet jeg hvorfor, men jeg antar at det blir veldig mye repeat på de normale, man sier det samme om igjen og om igjen, ergo kjeder de seg egentlig en god del. Folk er egentlig veldig glad i seg selv, sånn egentlig, og bruker stygge metoder for å bevise det for seg selv. Anonymkode: 7bfb8...08e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Motstå trangen til å være seg selv? Skrev du litt feil her? Det beste hadde vel kanskje vært at alle fikk være seg selv noenlunde uten at alle skal spille skuespill for å få passe inn? Det er derfor folk har så mye angst og depresjon, at de aldri føler de kan være seg. Ellers hadde du en litt innviklet måte å uttrykke deg på. Mener du at det her kan virke som at jeg er for bra? At de er for normale for meg? Jeg er den eneste om veldig mye ja, men vil ikke si jeg er veeeeldig spesiell? Jeg er den eneste som har flyttet mye, lange avstander mens de stort sett har bodd i hjembyen, alle sammen. Så vidt noen bodde noen timer unna da de studerte, men alle kom tilbake, bortsett fra meg. De yngre ser ut til å bli værende. Men har dette forandret seg? For jeg føler ikke det var slik før. Da snakket folk og jeg hørte etter, jeg følte også at jeg ble hørt. Men nå er det kaklekakle, og jeg får liksom ikke lyst til å være sosial. Det er veldig reprise som du sier. Vi møtes og om det synes på meg at jeg ikke har så lyst å delta så er det den tonen "hadde jo vært hyggeligere for oss alle om du er med da! det er ikke så ofte vi får sett deg!" Men så er vi der og det virker ikke som de er interessert i å høre på hva jeg har å si. Men så svarer de igjen så fort jeg har dratt og følger med på alt på sosiale medier/snap. Responderer på absolutt alt. Anonymkode: 4ae60...c6b
Fiffig Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Jeg synes derimot sånne konversasjonspoliti som mener at en samtale skal gå for seg på en viss måte, er det verste. "Du, nå snakket vi om det emnet." "Du, nå var ikke jeg ferdig med setninga mi." Det dreper piffen min fullstendig. Jeg hadde en eks som var sånn, som syntes jeg virret altfor mye i samtaler, og jeg kjedet meg etter hvert fryktelig fordi det føltes som et styrt debatt hver gang vi skulle snakke om noe. Vente på tur, ikke få en eneste assosiasjon til noe annet. Osv, osv. Folk er vel forskjellige på dette punktet, men takk og lov er samboer, familie og venner av meg glad i å la ting gå sin naturlige gang i sosiale sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 Fiffig skrev (4 minutter siden): Jeg synes derimot sånne konversasjonspoliti som mener at en samtale skal gå for seg på en viss måte, er det verste. "Du, nå snakket vi om det emnet." "Du, nå var ikke jeg ferdig med setninga mi." Det dreper piffen min fullstendig. Jeg hadde en eks som var sånn, som syntes jeg virret altfor mye i samtaler, og jeg kjedet meg etter hvert fryktelig fordi det føltes som et styrt debatt hver gang vi skulle snakke om noe. Vente på tur, ikke få en eneste assosiasjon til noe annet. Osv, osv. Folk er vel forskjellige på dette punktet, men takk og lov er samboer, familie og venner av meg glad i å la ting gå sin naturlige gang i sosiale sammenhenger. ja slike er ille også, de ødelegger stemningen. Men det ER irriterende med folk som bryter inn før du kommer til poenget, og evt har noe myyyyye mer ekstremt å komme med. Og så hvis noen forteller noe jeg blir spent, men så avbryter noen med sin vanlige kjipe historie som de selv syntes var så kul Anonymkode: 4ae60...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Kanskje du er litt som min bror; prater i uendelige lange setninger i uendelig mange lange minutter så man til slutt ikke husker hva vi egentlig pratet om...? Kanskje du aldri spør hvordan de andre har det og glemmer følge opp ting de tidligere har fortalt? Kanskje du alltid faller tilbake på de samme emnene og folk er litt lei de? Det finnes uendelig mange potensielle svar, de eneste du faktisk kan endre, er nok dessverre bare deg selv. Anonymkode: 0f95b...ede
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje du er litt som min bror; prater i uendelige lange setninger i uendelig mange lange minutter så man til slutt ikke husker hva vi egentlig pratet om...? Kanskje du aldri spør hvordan de andre har det og glemmer følge opp ting de tidligere har fortalt? Kanskje du alltid faller tilbake på de samme emnene og folk er litt lei de? Det finnes uendelig mange potensielle svar, de eneste du faktisk kan endre, er nok dessverre bare deg selv. Anonymkode: 0f95b...ede jeg svarer på hva de spør om. Skal jeg bare svare med korte enstavelsesord? Har alltid vært "hun stille" og da jeg var barn maset mamma på at jeg skulle snakke mer, og jeg har brukt åresvis på å lære meg det. Men nå virker det altså som at man skal svare så kort som mulig? Mens jeg svarer så er det ørten andre ting som kan foregå rundt og dette er mer interessant..som feks barn. Anonymkode: 4ae60...c6b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg svarer på hva de spør om. Skal jeg bare svare med korte enstavelsesord? Har alltid vært "hun stille" og da jeg var barn maset mamma på at jeg skulle snakke mer, og jeg har brukt åresvis på å lære meg det. Men nå virker det altså som at man skal svare så kort som mulig? Mens jeg svarer så er det ørten andre ting som kan foregå rundt og dette er mer interessant..som feks barn. Anonymkode: 4ae60...c6b 😂 Der er problemet ditt! Du har ikke forståelse for barn. Du forstår det at de er som regel ikke, for de aller fleste, så veldig interessante, men ja, de tar fokus. Slik er det bare, så vil du ha fullt engasjement rundt deg og din sak må du nesten finne en annen setting👍 Og det er mulig å avgi mye informasjon uten å bruke type 20 minutter om et emne på jobben din ingen andre kan noe om, som et eksempel Anonymkode: 0f95b...ede
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Der er problemet ditt! Du har ikke forståelse for barn. Du forstår det at de er som regel ikke, for de aller fleste, så veldig interessante, men ja, de tar fokus. Slik er det bare, så vil du ha fullt engasjement rundt deg og din sak må du nesten finne en annen setting👍 Og det er mulig å avgi mye informasjon uten å bruke type 20 minutter om et emne på jobben din ingen andre kan noe om, som et eksempel Anonymkode: 0f95b...ede 20 min er veldig å ta i. Men hva har det å si når noen likevel er klar til å avbryte for å komme med eget innspill, ser tydelig på kroppsspårket deres at de bare venter på at andre skal bli ferdige, så når de får satt i gang er det en annen som tar fokus. Anonymkode: 4ae60...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå