AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Jeg bor sammen med en røyker som røyker ute. Når det nå er blitt varmt og har verandadøra åpen så kommer røyklukten inn. Når jeg kjenner denne lukten, vil det bli det samme som å utsettes for passiv røyking? Jeg vet at passiv røyking øker sjansen for krybbedød etter svangerskap. Jeg skal nå ha verandadøra lukket heretter. Anonymkode: caeda...30a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Det som kan ha betydning for babyen er hvis babyen sover på samme rom som mannen din. Det kommer enormt mye giftstoffer ut av munnen til en røyker iløpet av natten. Enten må typen din slutte å røyke før fødsel, eller så må baby sove på eget rom. Anonymkode: 2944f...423 7
tussi84 Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Så lenge ikke mannen din står tett opp i babyen og røyker/røyker i bilen/inne etter den er født så går det fint. En annen ting er at mannen må ikke samsove tett med baby. Det vil si samme seng. Sett baby seng lengst unna der mannen sover. Det går som regel fint uansett, men enn eliminerer jo de risikoene enn kan ta for at sjansen for krybbedød skal bli mindre, selv om den er minimal fra før.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Er det far too barnet? Eller en som.står barnet nær? I såfall ville jeg forventet at de stumpa røyken når du er gravid og det etterhvert kommer spebarn til. Det der er gift, ikke noe du vil utsette verken deg selv, foster eller baby for. Anonymkode: 8c507...faa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 Dette skal jeg snakke med samboer om. Takk for informasjonen. Er det noen som vet svaret på spørsmålet mitt i HI? Akkurat nå er jeg tidlig gravid. Røyklukt har sivet inn i stua og dette har jeg pustet inn. Er det det samme som passiv røyking? Eller må man sitte i nærheten av personen å puste inn selve røyken for at det kan regnes som passiv røyking? Anonymkode: caeda...30a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Når jeg leser alle disse farene man blir utsatt for, tenker jeg at det er et under de fleste av oss lever den dag i dag ... Mye passiv røyking på meg opp gjennom barndommen. Mannen min helgerøyker ut vinduet, og jeg er gravid, men om det regnes som passiv røyking vet jeg ikke? Jeg håper ikke du tenner stearinlys, for det skal visst være minst like skadelig.. men likevel, her er vi jo alle. Anonymkode: 475c0...c35 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg leser alle disse farene man blir utsatt for, tenker jeg at det er et under de fleste av oss lever den dag i dag ... Mye passiv røyking på meg opp gjennom barndommen. Mannen min helgerøyker ut vinduet, og jeg er gravid, men om det regnes som passiv røyking vet jeg ikke? Jeg håper ikke du tenner stearinlys, for det skal visst være minst like skadelig.. men likevel, her er vi jo alle. Anonymkode: 475c0...c35 Røyking ut av vinduet er passiv røyking og verre enn å røyke utenfor huset. Dette er fordi du ikke ser røyken som kommer inn. Når det er sagt tror jeg ikke røyking på veranda er passiv røyking fordi det lukter. Det går nok bra ts. Anonymkode: 468ed...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå