Gå til innhold

Venninne som ikke prioriterer vennskapet etter å ha fått seg mann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninna mi over 15 år fikk seg ny kjæreste for 2 år siden. Og disse to årene har hun ikke prioritert vennskapet vårt. Jeg har full forståelse for at hun var nyforelsket og jeg har vist forståelse for at hun vil bruke så mye som mulig tid med han. Etter at hun ble sammen med han var vi aldri mer sammen når vi begge har barnefri. Noe jeg ikke har laget noe stykke ut av da jeg forstår at hun vil være med han når hun har barnefri. Men så prøver jeg å planlegge med henne dager der vi begge har barna og han er borte på jobb. Han jobber borte i 2 uker og er hjemme i 4 uker. De bor ikke sammen. Han bor i en annen by enn oss. 

Det som har skjedd flere ganger nå er at hun planlegger med meg om å møtes en helg enten bare oss to hvis han er på jobb eller med ungene. Det som irriterer meg skikkelig nå er at hun 95% av gangene avlyser med meg dagen før eller samme dag fordi Kristian plutselig skal komme til henne fordi han ikke skal jobbe likevel. 
jeg har tatt dette opp med henne for 1 år siden. Og det har ikke blitt noe bedre. 

For en uke siden ringte hun meg og inviterte meg og barnet mitt til bursdagen til sønnen hennes. Hun spør om vi vil komme på lørdag siden sønnen har bursdag. Jeg sier ja, at vi har lyst og at vi kommer. Jeg ringte henne dagen etter og sier at jeg kanskje kommer på fredag rett etter jobb hvis jeg ikke er for sliten, så overnatter jeg til lørdag så steller vi i stand til bursdagen på lørdag på formiddagen. Jeg var sliten etter jobb på fredag og sa at jeg og ungen kommer lørdag morgen som avtalt. Så sier hun. Åja ok siden du ikke kommer i dag da møtes vi neste uke. Jeg sier: hæ? Har ikke sønnen din bursdag i morgen ? Hun sier : nei han har bursdag i dag. Jeg sa: nei, du ringte meg og inviterte oss på lørdag. Hva snakker du om? 
så sier hun: nei, broren min skal ta med barna på lørdag på noe aktivitetsgreier. 
så sier jeg. Ok! Hva skal dere på lørdag. Så sier hun: Kristian kommer han skal ikke jobbe likevel. Så han kommer hit og barna drar ett sted med broren min. 

Jeg kjente at jeg fikk nok. Og denne gangen ble jeg ekstra irritert fordi barnet mitt visste at vi skulle på bursdag også plutselig dagen før så må jeg si til han at det ikke blir bursdag likevel. 

I vinter avtalte vi å være sammen en lørdag til søndag. Dagen før ringer hun og sier at kristian kom og vi har fått leid noen ski så vi skal på skitur. Jeg fikk leid noen ski? Altså hvorfor leier du ski når du har avtale om å møtes? Jeg skjønner om det skjer en eller to ganger. Men når det skjer 9 av 10 ganger synes jeg hun begynner å bli veldig respektløs. Også i tillegg driver hun å vrir om på ting å skal prøve å få meg til å tro at jeg har tatt feil med bursdagsfeiringa at det skulle være på fredag og ikke lørdag. 

hun sendte meg en melding ca 1 uke senere og lurte på om vi skulle møtes? Jeg gadd ikke å svare henne. Så får jeg den meldingen av henne hvor hun skriver: nå gidder du ikke å svare nei. Ja vell så viktig var vennskapet vårt for deg. Og da ble jeg kjempe sint. Altså hun har oppført seg sånn her i 2 år også sier hun til meg at vennskapet vårt ikke er viktig for meg. Når det er hun som ikke prioriterer vennskapet vårt. 

nå lurer jeg på om jeg skal sette ned foten eller gi henne en til mulighet til å endre på dette. Som sagt, så snakket vi om dette for 1 år siden og hun endrer ikke på noe. Så jeg vet ikke om jeg gidder å tilbringe noe tid med henne i det hele tatt. 

Anonymkode: 48e79...b25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ganske vanlig for kvinner. Når forholdet tar slutt, kommer hun løpende tilbake...

Anonymkode: eae59...999

• Liker 7
Skrevet

Folk som slutter å kontakte vennene sine etter et forhold stopper jeg å prøve å ta iniativet med.

Dem blir nok å komme "krypende" tilbake når det er over.

Ingenting du kan gjøre en å bare la henne holde på.. hennes liv :)

AnonymBruker
Skrevet
ryzorwarlock skrev (1 minutt siden):

Folk som slutter å kontakte vennene sine etter et forhold stopper jeg å prøve å ta iniativet med.

Dem blir nok å komme "krypende" tilbake når det er over.

Ingenting du kan gjøre en å bare la henne holde på.. hennes liv :)

Ja selvfølgelig. Jeg blander meg ikke opp i livet hennes. Men jeg sa til henne i går at. Jeg ikke ønsker å planlegge noen ting med henne lenger. Så får hun gjøre som hun vil videre. Det som provoserer meg er at hun planlegger med meg fordi han ikke har mulighet til å være med henne siden han skal jobbe. Også når han da plutselig vil komme så var det ikke så viktig å møte meg likevel. 

ts 

• Liker 1
Skrevet

Hun er ikke lenger ei venninne av deg og det er på denne måten hun viser det. Gi fanden i å avtale noe med henne, la henne bare sitte der og være venneløs. Se hvor mye hun liker det når det er over med denne fyren.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Jeg blander meg ikke opp i livet hennes. Men jeg sa til henne i går at. Jeg ikke ønsker å planlegge noen ting med henne lenger. Så får hun gjøre som hun vil videre. Det som provoserer meg er at hun planlegger med meg fordi han ikke har mulighet til å være med henne siden han skal jobbe. Også når han da plutselig vil komme så var det ikke så viktig å møte meg likevel. 

ts 

Da er du streng neste gang å sier at du har funnet noen andre som prioriterer vennskapet litt mere en bare seg selv.

f.eks du kan jo ta en spansk en 

Si til henne at du kanskje skal på tur med mange andre og gleder deg veldigt. om hun spør om hun kan bli med så sier du "nei, du må jo være med mannen din, siden du aldri har tid uansett"..

Da får hun kanskje en "wake up call".. har gjort det et par ganger og det hjalp mye!

Endret av ryzorwarlock
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kjerringer. De blir svake og avhengige når de blir sammen med en mann. 

Anonymkode: 6f9af...204

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

ts 

Vel, hun er ei velg meg, velg meg kjerring. Ingenting du kan gjøre med utover å ta vare på deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (16 minutter siden):

Vel, hun er ei velg meg, velg meg kjerring. Ingenting du kan gjøre med utover å ta vare på deg selv.

Ja tydeligvis. Som flere nevner her så kommer hun garantert krypende tilbake hvis det blir slutt med han en dag. Da kommer ikke jeg til å ta henne imot. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

jeg er i en lignende situasjon...må være klar hvis jeg behøves som en søppelbøtte til samlivsproblem. men når alt er fryd i heimen er jeg usynlig. har bestemt meg for å ikke ha kontakt med denne                  »veninnen» mer. vært sånn i årevis😔

Anonymkode: 704e9...cd1

Skrevet

Jeg pleier ikke å bruke så mye energi på dette; de vennskapene som blir mindre aktive av livsendringer i den andres liv, får bare være på vent eller slukne om det er sånn. Prioriter andre venner som er mer tilgjengelige.

Skrevet
Fiffig skrev (24 minutter siden):

Jeg pleier ikke å bruke så mye energi på dette; de vennskapene som blir mindre aktive av livsendringer i den andres liv, får bare være på vent eller slukne om det er sånn. Prioriter andre venner som er mer tilgjengelige.

Ja det forstår jeg. Jeg har ikke prøvd å planlegge noe med henne på lenge på grunn av dette. Har heller ikke giddet å ta det opp med henne etter at jeg tok det opp med henne i fjor. Men ble veldig provosert når hun sa at vennskapet ikke er noe viktig for meg fordi jeg ikke svarte henne om å gå tur. 

ts 

Skrevet
PocaLoca skrev (15 timer siden):

Ja det forstår jeg. Jeg har ikke prøvd å planlegge noe med henne på lenge på grunn av dette. Har heller ikke giddet å ta det opp med henne etter at jeg tok det opp med henne i fjor. Men ble veldig provosert når hun sa at vennskapet ikke er noe viktig for meg fordi jeg ikke svarte henne om å gå tur. 

ts 

Ut fra det du skriver så høres det ikke ut som at hun er i noe bra forhold hvis hun driver og gir opp planer med venner for fyren sin hver gang han ikke skal det han har planlagt førut. Hva vet du om han egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (På 19.4.2021 den 9.12):

Ut fra det du skriver så høres det ikke ut som at hun er i noe bra forhold hvis hun driver og gir opp planer med venner for fyren sin hver gang han ikke skal det han har planlagt førut. Hva vet du om han egentlig?

Jeg vet ikke, kjenner ikke han sånn veldig godt. Møtt han ett par ganger. Men han virker som en veldig bra fyr så jeg tror ikke at det har noe med at han ikke er grei med henne. Mer det at han bor ett stykke unna og at han plutselig kommer fordi ham plutselig ikke skulle jobbe likevel. Og da slipper hun alt hun har i hendene for å være med han. 

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...