Gå til innhold

Hvordan foregår en barnefordelingssak ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen er uenige om samværet til vår sønn. 
Samarbeidet er elendig. Han lyver og stiller ikke opp. Sønnen vår bor fast hos meg. 
Prøvd flere ganger på familievernkontoret og vært hos en familieterapeut før og etter bruddet. 
Jeg er sliten og lei. Hører ingenting når ungen er på samvær. Ungen nekter å dra, han vil ikke. Jeg prøver å oppmuntre man, men til ingen hell. Faren hjelper ikke til å oppmuntre ungen. Far river han heller ut av armene mine skrikende og stapper han i bilen. Sier jeg duller for mye med han. 
Når jeg henter sønnen min så sier han «jeg hater pappa, vil ikke dit noe mer.» 

Prøver å snakke med han om det, men han vil ikke snakke om det. Føler meg helt forjævlig. 
Farmora er også ei skikkelig merr. Kjeftet meg opp foran barnet. Barnet har da kjeftet tilbake på bestemoren. Da over en konflikt mellom meg og far. Bekymrer meg at far går til sin mor med våres konflikter også blander hun seg i det. Har nå måttet blokkere henne ifra alt. Fått truende meldinger og telefoner. 

Prøver så godt jeg kan å skjerme barnet fra konflikter. Barnet sliter psykisk med noe. Jeg vet ikke om han har traumer, men det er noe som virkelig ikke stemmer. Han sliter med aggresjon og har mye konflikter i barnehagen. Han får hjelp til bup nå. 
Jeg har traumer selv etter samliv med far. Far drev med mye psykisk vold mot meg og svindlet meg for mye penger. Isolerte meg fra familie og venner. 
Vært i kontakt med barnevernet tidligere ved mistanke om vold mot barnet. Barnevernet fant ikke ut av det. Barnet hadde kommet hjem fra samvær med en blåflekk på øret. Far nevnte ingenting. La skylda på barnehagen og de avkreftet hele greiern. 

Nå ønsker jeg å ta alt for retten for jeg kan ikke sitte å se på at barnet blir ødelagt. Har fått meg en veldig god advokat, gjorde mye bakgrunnssjekk. Sparte mye penger for å ha råd. Har noen vært gjennom en før? Hvordan gikk det?  Opplevd dere traumer i samlivet? Ble det bedre etterpå? 

Takk for svar ❤️ 

Anonymkode: 843b4...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du be retten om?

Omsorgen har du. Foreldreansvaret får du aldri alene. Han kommer til å få samvær. Dette kan han følge opp eller la være som han vil. Du blir derimot pliktig til å overholde dommen. Så hvor er gevinsten i forhold til å si  at dere beholder dagens avtale og du har ikke tenkt å diskutere saken mer?

Anonymkode: f7318...4b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva skal du be retten om?

Omsorgen har du. Foreldreansvaret får du aldri alene. Han kommer til å få samvær. Dette kan han følge opp eller la være som han vil. Du blir derimot pliktig til å overholde dommen. Så hvor er gevinsten i forhold til å si  at dere beholder dagens avtale og du har ikke tenkt å diskutere saken mer?

Anonymkode: f7318...4b0

Han har utvidet samvær etter mye press. Ungen nekter. Far ønsker ikke å endre på avtalen. 
ts

Anonymkode: 843b4...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...