AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Hei. Jeg er gravid og har termin midt i juli. Jeg har ikke barn fra før, og vet derfor ikke hva jeg kan forvente meg den første nyfødt tiden. Har noen her inne tatt med seg babyen sin på stranden? Da tenker jeg når babyen er over ca 2 uker. Og da ha med seg ett strandtelt for skygge. Er det isåfall noe jeg bør tenke på i forkant? Anonymkode: 2b23a...e2b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Hvis du ammer er det null problem,med tanke på mat, bare ha barnet i skyggen. Strandtelt er gull. Anonymkode: 61e88...68f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du ammer er det null problem,med tanke på mat, bare ha barnet i skyggen. Strandtelt er gull. Anonymkode: 61e88...68f Bare husk på at det kan bli svært varmt også i et telt. Babyer (særlig de minste) regulerer temperatur dårlig. Her hadde det heller ikke vært særlig fristende å dra på stranden så tidlig da jeg hadde renselse enda, ammingen var et strev for mornog baby enda, null system i når baby sov og var våken, osv... Anonymkode: 67e80...e01
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Her hadde ikke det gått. Slet mye med ammingen, baby skulle ligge på puppen 24/7, gråt, slapp tak, måtte bruke skjold osv. Hadde ikke greid å gå på stranden 2 uker etter fødsel, orket ikke besøk hjemme så tidlig en gang🙈 Anonymkode: 244f8...5e3 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bare husk på at det kan bli svært varmt også i et telt. Babyer (særlig de minste) regulerer temperatur dårlig. Her hadde det heller ikke vært særlig fristende å dra på stranden så tidlig da jeg hadde renselse enda, ammingen var et strev for mornog baby enda, null system i når baby sov og var våken, osv... Anonymkode: 67e80...e01 Dette, jeg hadde heller ikke orket å dra på stranden. Følte meg så overveldet, sliten, trøtt, strevde med ammingen, blødninger i øst og vest (renselse) at jeg knapt orket korte besøk av nærmeste familie i eget hjem 😛 Hadde ikke tatt sikte på strandsommer i år hvis jeg var TS. Med det sagt finnes jo de som spretter opp, får ungen på puppen og det er tut&kjør fra dag én - er du en av de heldige TS er det temperaturen du må passe på. Babyer regulerer dårlig, og det kan bli ekstremt varmt inni et sånt telt. Du må i det minste ha det i skyggen. Er heller ikke sikkert baby vil ligge der (mange nyfødte er ekstremt klengete) så da kan det kanskje være lurt å ha med parasoll så baby kan ligge på deg, i skyggen. Ellers er det vel ikke så mye å tenke på med så små - annet enn rikelig med bleier, noe å vaske med, poser osv. Ammer du, er det veldig enkelt med mat - ammer du ikke må du tenke ut en løsning med termoser og vann så du kan blande MME raskt og enkelt Anonymkode: 23c09...748 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Uaktuelt her, både med første og andre. Både pga vanskelig amming, blir ikke lettere med sand og solkrem og ikke skikkelig støtte når man sitter og baby som slet med taket, osv osv. Så har man varmen, baby som gjerne hyler og bare skal være oppe og på og i bevegelse, osv. Det var bare slitsomt og styrete å gjøre ting ute av huset med begge mine den første måneden. Eldstemann var vel fem uker før vi orket dra noe sted, og da var det bare til mine foreldre.. minsten var adskillig enklere, ammingen gikk lett der. Mens med eldsten var jeg avhengig av ammepute. Anonymkode: 6d45e...f74
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 Ville vært meget forsiktig mtp temperaturen og hvor dårlig babyer er til å regulere. Dersom babyen må ligge på deg og du er veldig varm kan det fort bli veldig varmt for babyen dersom det i tillegg er fuktig og varmt i lufta. Anonymkode: 6dcf5...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå