AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Del Skrevet 18. april 2021 Er dette skadelig? Det er ganske lett cardiotrening. Spiser 4 sunne måltider om dagen, og mindre porsjoner enn før jeg startet treningen. Har til nå tatt 2 sånne økter om dagen men lurer på om jeg skal øke til 4 for vekta står stille. Anonymkode: 9857b...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Del Skrevet 18. april 2021 5 min lett cardio etter et måltid vil jo ikke forbrenne spesielt mye, så dette vil du ikke se på vekta. Fokuser på maten i stedet Det er også bedre å trene før du spiser, ikke motsatt. Anonymkode: eab9d...206 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Del Skrevet 18. april 2021 Det er uheldig å trene like etter måltider. Det er grunn til at folk anbefales å unngå snømåking etter julematen. Etter måltider er kroppen opptatt med å fordøye mat. Det er ikke heldig å gi den også fysisk belastning når blodet går til indre organer. Selv om hjertet tåler det, kan du oppleve sterkt ubehag som kraftige magesmerter og uvelhet. Anonymkode: 0db04...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Del Skrevet 18. april 2021 Ta heller en skikkelig joggetur i løpet av dagen. Hvorfor skal du trene rett etter du har spist? Det er ingen som anbefaler det. Anonymkode: 3a46c...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Del Skrevet 18. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: 5 min lett cardio etter et måltid vil jo ikke forbrenne spesielt mye, så dette vil du ikke se på vekta. Fokuser på maten i stedet Det er også bedre å trene før du spiser, ikke motsatt. Anonymkode: eab9d...206 Jeg beskrev litt utydelig, ikke rett etter mat, men mens jeg enda er mett type midt i mellom 2 måltider. Det er en cardio som jeg blir litt varm og svett av men ikke dødssliten. Mente du at det ikke forbrenner mye med kun 5 minutter? Anonymkode: 9857b...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Del Skrevet 18. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg beskrev litt utydelig, ikke rett etter mat, men mens jeg enda er mett type midt i mellom 2 måltider. Det er en cardio som jeg blir litt varm og svett av men ikke dødssliten. Mente du at det ikke forbrenner mye med kun 5 minutter? Anonymkode: 9857b...520 Du virker psyk(?) Du bør oppsøke psykolog og få tankene over på andre ting. Anonymkode: d3e59...802 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Del Skrevet 18. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg beskrev litt utydelig, ikke rett etter mat, men mens jeg enda er mett type midt i mellom 2 måltider. Det er en cardio som jeg blir litt varm og svett av men ikke dødssliten. Mente du at det ikke forbrenner mye med kun 5 minutter? Anonymkode: 9857b...520 Maten blir ikke lettere forbrent vare fordi den nettopp ble spist. Jeg sliter med å se hva du mener du kommer til å oppnå med dette? Er det ikke bedre å legge inn én økt på 20 minutter enn 4 økter på fem minutter? Anonymkode: 3a46c...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #8 Del Skrevet 18. april 2021 Dette høres litt ut som tvangstanker. På tide å ta en tur til legen og få litt hjelp. Det er mye bedre å ta én økt på 20 min enn fem små økter på 5 min. Det er ikke slik at du må forbrenne det du nettopp spiste så fort du har spist, det høres heller skadelig ut på sikt å gjøre dette. Anonymkode: 87c8c...7a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 18. april 2021 #9 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du virker psyk(?) Du bør oppsøke psykolog og få tankene over på andre ting. Anonymkode: d3e59...802 Psyk er ikke et ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #10 Del Skrevet 18. april 2021 Ta heller en 20-30 min cardioøkt i løpet av dagen enn 5 min her og der. Pulsen rekker jo nesten ikke å øke på så kort tid. Anonymkode: 2f836...e77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 21. april 2021 #11 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) hørres tvangspreget ut, eller allefall merkelig opplegg. Hvorfor gjør du det? anstrengt forhold til mat? vektoppgang Må trene for og forbrenne? Er vell ikke all verdens treningseffekt med 5min her og der, kroppen må også hvilke rett. Ville heller ha lagt opp treningen til en lengre økt, en og dele opp på den måten Endret 21. april 2021 av Sunset90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #12 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 14.35): Er dette skadelig? Det er ganske lett cardiotrening. Spiser 4 sunne måltider om dagen, og mindre porsjoner enn før jeg startet treningen. Har til nå tatt 2 sånne økter om dagen men lurer på om jeg skal øke til 4 for vekta står stille. Anonymkode: 9857b...520 Det er veldig skadelig å være aktiv rett etter et måltid. Ingen dyr som nettopp har spist vil være aktiv. De vil kun ligge og fordøye maten eller stå iro. Du får mer ut av å være aktiv før et måltid. Så ta det før hvert måltid, drikk vann og vent litt før du spiser så vannet går gjennom magesekken. 15 min. Anonymkode: be08f...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #13 Del Skrevet 21. april 2021 Jevn aktivitet gjennom hele dagen og minst 30 min der du får pulsen opp skikkelig er bedre. Anonymkode: 1eef6...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Del Skrevet 21. april 2021 Utrolig hva man skal lese. Anonymkode: 28aca...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #15 Del Skrevet 21. april 2021 Gå deg en tur etter måltidet. Det får ned kolesterolet og er bra for deg. Jeg går 1,5t hver dag etter middag. Går ned 1,8 kg i uka. Jeg spiser sunt og går en tur hver dag. Anonymkode: 1af1f...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er veldig skadelig å være aktiv rett etter et måltid. Ingen dyr som nettopp har spist vil være aktiv. De vil kun ligge og fordøye maten eller stå iro. Du får mer ut av å være aktiv før et måltid. Så ta det før hvert måltid, drikk vann og vent litt før du spiser så vannet går gjennom magesekken. 15 min. Anonymkode: be08f...bb7 Ikke ofte jeg ber om dokumentasjon, men det ønsker jeg nå. Hvor står det at det er VELDIG skadelig å være aktiv etter et måltid? Jeg har lest at eldre menn har oftere diabetes 2 enn kvinner. Dette ble forklart med at det før i tiden var kvinnene som rydddet etter måltidene. Mennene la seg på sofaen, mens kvinnene ryddet. Det ble hevdet at 20 min fysisk aktivitet etter et måltid, var svært positivt for blodsukkeret, 40 min var enda bedre. Ut fra det, er det ingen problem å trene etter et måltid. Det er mye mer fornuftic med fire korte økter, enn å planlegge en lenger økt som ikke blir noe av. TS gjør som du vil, det som funker for deg, er bra for deg! Anonymkode: 7678e...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #17 Del Skrevet 21. april 2021 Tvist skrev (På 18.4.2021 den 15.14): Psyk er ikke et ord. Så rart at ordet finnes i ordboka da. https://naob.no/ordbok/psyk Anonymkode: 8f42f...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #18 Del Skrevet 21. april 2021 Du forbrenner mer ved å ha én lengre økt til dagen enn fire små. 30 minutter til dagen er anbefalt. Anonymkode: a53fe...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #19 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du forbrenner mer ved å ha én lengre økt til dagen enn fire små. 30 minutter til dagen er anbefalt. Anonymkode: a53fe...8a4 Hvordan vet du at 30 min forbrenner mer? jeg har lest flere steder at det er en myte, og at tre ganger ti min gir like stor helsegevinst. uansett, det viktigste er at det gjøres, forskjellen er marginal. Aktivitet er bra for psyken, og det er positivt for å holde ut en livsstilsendring. TS: gjør det som fungerer for deg! Anonymkode: 7678e...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 21. april 2021 #20 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) Hvor mye man forbrenner kommer an på intensitet lengde Forbrenner mindre ved og gå 30minutter en og jogge eks. Sålenge intensiteten er den samme så forbrenner man det samme sikkert. Forskjellen er lengden/tid om du eks løper 5min eller 30min i samme intensitet. Endret 21. april 2021 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå