Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vikariat som går ut. Arbeidsgiver skal lyse ut en stilling som er lik som jeg har nå, og hvis jeg vil ha den må jeg søke. De må lyse ut stillingen selv om de har noen som ønsker å fortsette. Jeg har blitt oppfordret til å søke. Jeg har kollegaer som ønsker at jeg skal fortsette og jeg opplever at ledelsen er fornøyd med arbeide mitt.
Men hva skriver jeg i en søknad for en jobb jeg alle rede har?  

Anonymkode: 0225e...ac8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det blir helt det samme, men da jeg jobbet som tilkallingsvikar og de lyste ut vikariat eller sommerjobb fikk jeg beskjed om å bare skrive at jeg søker etter avtale med leder. Skrev ikke noe søknadstekst eller noe sånt

Anonymkode: cd5f0...d73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 14.29):

Jeg har et vikariat som går ut. Arbeidsgiver skal lyse ut en stilling som er lik som jeg har nå, og hvis jeg vil ha den må jeg søke. De må lyse ut stillingen selv om de har noen som ønsker å fortsette. Jeg har blitt oppfordret til å søke. Jeg har kollegaer som ønsker at jeg skal fortsette og jeg opplever at ledelsen er fornøyd med arbeide mitt.
Men hva skriver jeg i en søknad for en jobb jeg alle rede har?  

Anonymkode: 0225e...ac8

Jeg antar at de har enten egen portal for stillingsutlysninger/Finn/Nav. 
når du finner stillingsannonsen er det selvforklarende hvordan du skal gå frem.

i ditt tilfelle burde det holde å skrive at du pr d.d går i vikariat og søker på utlyst stilling. Du burde jo ikke behøve en utfyllende søknad, da du allerede har er ansettelsesforhold hos arbeidsgiver.

er det privat eller offentlig virksomhet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør søke på det som om det var en vanlig jobb.

Anonymkode: 9a967...172

AnonymBruker
Skrevet

Søk på det som en vanlig jobb, og trekk frem dine styrker i søknaden du legger ved. Kom med eksempler på ting du takler bra. 

Jeg måtte søke på "min egen jobb" siden jeg gikk inn i et svangerskapsvikariat, og da det var noen måneder igjen ble jeg og sjefen enige om at jeg burde fortsette, men da måtte jeg gjennom en ansettelsesprosess... fikk jobben 😉

men måtte gjennom en runde med noen andre enn fungerende sjefen, siden det var et betydelig opprykk og jeg ikke har mye utdanning siden jeg alltid bare har fått jobber basert på ansvaret jeg har tatt på meg i jobben jeg fikk. Begynte å jobbe mens jeg fremdeles var student, og ble bare plukket opp og havnet i spennende jobber. Er nå leder for en avdeling på 20 it utviklere i et stort fintech selskap. 

Anonymkode: dd17d...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...