Gå til innhold

Hva tenker dere om 24 åringer som fortsatt bor hjemme, ikke har utdanning og ikke har jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skammer meg en del, og har shitloads med gjeld, ingen fremtidsplaner og ingen venner og ambisjoner. Jeg bare... er her og dagene går. Tiden tikker.

hva tenker dere om slike som oss? Vær helt ærlig. Man kan jo umulig tenke noe bra om sånne som meg

Anonymkode: ae8b2...632

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du eller vedkommende kronisk syke, eller har grunner for å ikke jobbe ? Startet eller prøvd å fullføre noen Vidergående ? Prøvd å fått jobb, eller mistet jobben ? 

Ang gjeld, hva er grunnen til det ? 

En har jo lett for å dømme mennesker, men det kan jo ligge en lang historie bak. 

Anonymkode: 95cc9...37a

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at å begynne å søke jobb er godt utgangspunkt. Så får du litt mestringsfølelse, betalt ned på gjelda og kanskje venner. 

Det er i alle fall ingen lur løsning å gi opp. Lykke til :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt hva du har gjort før det da, men hvis du ikke har gjort noe siden videregående hadde jeg tenkt at du har dine utfordringer. Ikke noe mer enn det. Jeg er forsinket i studiene og har mine egne utfordringer, så det er på ingen måte dømmende eller nedlatende på noe vis. 

Hvis du har jobbet/studert tidligere, men bare er på et hvilested nå, tenker jeg du bare ikke har funnet ut av hva du vil enda. Det er jo ganske kjipt for din del, men jeg ville ikke ha lagt noe i det, bare håpet at du hadde funnet ut av det etter hvert. :)

Anonymkode: c4b01...ca2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker de sikkert sliter med helsa, og håper de får den hjelpen de trenger.

Anonymkode: e8140...d9e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sånn uten å kjenne til grunnen, så tenker jeg at du enten har falt utenfor og trenger hjelp, kanskje at du er syk, eller rett og slett lat. Vanskelig og dømme uten å vite noe mer enn du skriver i HI. 

Anonymkode: 03509...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn uten å kjenne til grunnen, så tenker jeg at du enten har falt utenfor og trenger hjelp, kanskje at du er syk, eller rett og slett lat. Vanskelig og dømme uten å vite noe mer enn du skriver i HI. 

Anonymkode: 03509...761

Dere sier noe der. Jeg selv er jo deprimert og har ikke helt klart å fokusere på de viktige tingene i livet. Man bare venter på at ting blir bedre, så går årene kjempe raskt uten at ting har blitt bedre og man ikke har oppnådd noe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere sier noe der. Jeg selv er jo deprimert og har ikke helt klart å fokusere på de viktige tingene i livet. Man bare venter på at ting blir bedre, så går årene kjempe raskt uten at ting har blitt bedre og man ikke har oppnådd noe

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Men det er garantert du som tenker mest på dette. Jeg kjenner veldig på følelsen av at tiden går uten at man oppnår noe, men det er dessverre sånn det er å være syk og å jobbe med å bli bedre. Jeg tenker ofte på at jeg egentlig ville ha vært ferdigutdannet nå hvis jeg bare hadde fulgt et normert løp, men sånn ble det jo ikke. 

Anonymkode: c4b01...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke utdannelse og hvorfor har du ikke jobb?
Hva gjør du for å bedre situasjonen du er i?

Svarene på de spørsmålene vil avgjøre hva jeg tenker om personen. 

Anonymkode: 036ae...1af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er merkelig at man ikke gjør noe med situasjonen og at man i det hele tatt holder ut å bo hjemme så lenge. Litt hjelpeløst. 

Anonymkode: f868c...fe7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tenker at det er merkelig at man ikke gjør noe med situasjonen og at man i det hele tatt holder ut å bo hjemme så lenge. Litt hjelpeløst. 

Anonymkode: f868c...fe7

Litt hjelpesløst? Hvordan skal man flytte ut når man er druknet i gjeld og ALT er dyrt? Skjerp deg

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at nå er det vel på tide man begynner å finne ut hva man vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trynemitt skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at nå er det vel på tide man begynner å finne ut hva man vil.

Nei. Ikke alle som vet hva de vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man er litt hjelpesløs men kanskje trenger hjelp til å komme i gang. Du kan få feks bostøtte selv om du har gjeld. Men du må ta tak i din egen situasjon.

Anonymkode: 480d8...83e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt hjelpesløst? Hvordan skal man flytte ut når man er druknet i gjeld og ALT er dyrt? Skjerp deg

Hvorfor skal denne personen «skjerpe seg» når du har bedt om ærlige tilbakemeldinger?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ting blir ikke bedre av seg selv, det krever en innsats. Hva gjør du for at ting skal bli bedre?

Anonymkode: eefc3...b6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du foreldre som støtter deg da, eller har de motarbeidet det du lnsket og vil helst ha deg nær dem, og helst at du skal gjøre noe de vil? Jeg har hatt sånne foreldre nemlig, men det er ikke lett å se det når man er ung, man tror bare det er seg selv det er noe galt med når det egentlig er alle de negative stemmene rundt som holder deg tilbake.

Anonymkode: ab682...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare er for noen måneder mens man venter på flytting/ bolig osv synes jeg det er ok. Sånn ellers synes jeg det er ganske sært, men ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: 64583...696

AnonymBruker
Skrevet
Grandidosa83 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal denne personen «skjerpe seg» når du har bedt om ærlige tilbakemeldinger?

Sier det er hjelpesløst at jeg fortsatt bor hjemme når vedkommende ikke har anelse om min situasjon. Skal jeg bo i gata tenker dere? Jeg vil heller bo hjemme og nedbetale gjeld så fort jeg kan enn å flytte ut og bruke unødvendige penger på leie og diverse kun fordi andre mener det

• Liker 1
Skrevet

Tenker at de sliter med noe, eller at de kanskje er bortskjemte og/eller late. 

I dette tilfellet, det første. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...