Brunello Skrevet 20. april 2021 #21 Skrevet 20. april 2021 Daria skrev (20 timer siden): Dette avsnittet oppsummer veldig greit hva som er problemet med innstillingen mange brudepar (les: bruder...) har til bryllupet sitt. Et bryllup er ikke et scriptet arrangement hvor dere har full kontroll over alt og alle fra start til mål. De er en fest, en samling virkelige mennesker som forhåpentligvis er der fordi de bryr seg om dere og kanskje kan finne på å ha lyst til å vise det, de kommer ikke for å være kulisser i deres overplanlagte dag og bare si og gjøre det bruden synes passer inn i hennes opplegg. I nesten alle bryllup og liknende store fester i min omgangskrets dukker det opp taler og sanger. Og ja, det blir fort litt småkleint og pinlig, det er nødrim og haltende vers og dårlige talere med enda dårligere vitser - men det er også sjarmerende og rørende og det som gir dagen et personlig og minneverdig preg, mye mer enn de nøye planlagte blomsteroppsatsene, antrekkene eller maten. Jeg er så glad for at mine venner og familie er så lite selvhøytidelige at de vet å sette pris på det som faktisk er uttrykk for at menneskene rundt dem er glad i dem. Taler er fint, sanger er det ikke. Jeg er ikke vant med sanger. 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 Daria skrev (På 20.4.2021 den 0.10): Dette avsnittet oppsummer veldig greit hva som er problemet med innstillingen mange brudepar (les: bruder...) har til bryllupet sitt. Et bryllup er ikke et scriptet arrangement hvor dere har full kontroll over alt og alle fra start til mål. De er en fest, en samling virkelige mennesker som forhåpentligvis er der fordi de bryr seg om dere og kanskje kan finne på å ha lyst til å vise det, de kommer ikke for å være kulisser i deres overplanlagte dag og bare si og gjøre det bruden synes passer inn i hennes opplegg. I nesten alle bryllup og liknende store fester i min omgangskrets dukker det opp taler og sanger. Og ja, det blir fort litt småkleint og pinlig, det er nødrim og haltende vers og dårlige talere med enda dårligere vitser - men det er også sjarmerende og rørende og det som gir dagen et personlig og minneverdig preg, mye mer enn de nøye planlagte blomsteroppsatsene, antrekkene eller maten. Jeg er så glad for at mine venner og familie er så lite selvhøytidelige at de vet å sette pris på det som faktisk er uttrykk for at menneskene rundt dem er glad i dem. Veldig enig med deg. Det er da ikke akkurat noen garanti for at en tale blir god? Taler kan være like pinlige de, og mange av dem tar jo aldri slutt heller. En sang er i alle fall ganske kort og har en klar slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå