Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av en stor nylig inntruffet krise i familien har jeg fått påvist en diagnose med depresjon og psykisk ustabil. 
jeg har aldri vært slik noen gang i mitt liv. men klarer nå ikke ta meg sammen. Klarer ikke stå opp av senga mer enn jeg «må» for å sosialisere med barna våre. 

mannen er gretten for dette, forstår ikke at jeg ikke kan gjøre ting når jeg er hjemme. Som feks å Lage middag. Rydde, handle osv. jeg synes alt er så tungt nå. jeg klarer ingen ting og får dårlig samvittighet når mannen selvsagt føler jeg skulle gjort mer. Jeg skulle gjerne gjort mer, jeg ikke å være i denne tilstander.  

Han snakker om hverdagsligste og praktiske ting. Men hode mitt klarer ikke henge med og jeg «faller ut» av samtalen ganske raskt fordi alt føles så vanskelig og kaotisk. Dette blir han fornærma for og han klarer ikke sette seg inn i min situasjon enda jeg har forklart mange ganger. 
jeg er så fortvila, føler meg aleine 💔

Anonymkode: d86f6...490

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Depresjon er tøft å stå i, både for den deprimerte og for pårørende❤ Går du i behandling? Er det mulig å ta han med på en time, kanskje han får et innblikk i hvordan det er og hva som er realistisk å forvente? Kanskje ta en prat om at du har begrenset med ressurser akkurat nå, er han ikke enig i at det er viktig å bruke de kreftene du har på barna?

Anonymkode: ba6d3...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du profesjonell hjelp? Har mannen din fått vært med til psykologen og blitt forklart hva dette innebærer? Har dere tre snakket om hvor lite forståelse du føler at du møtes med hjemme, og hva sier psykologen om dette? Er psykologen nøytral til dette, eller er psykologen enig i at dette er ting som du er redusert i som følge av sykdommen, og at du burde bli møtt med mer forståelse?

Anonymkode: 2a5b6...fe0

• Liker 1
Skrevet

Har du fått behandling og opplæring i helsemestring? Har mannen din fått opplæring?

AnonymBruker
Skrevet

Som de over,får du behandling? Ta han evt med på en time. Og jeg forstår at det blir mye for han også. Har dere råd til vaskehjelp, og å få levert mat på døren f.eks?  Han er nok sliten, og da er et vanskeligere å se partneren som er deprimert som "bare" går hjemme og gjør ingenting. Selv om det ikke stemmer helt 

Anonymkode: 0549d...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...