AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Har funnet ut at jeg ønsker å bli ingeniør, men det er lenge siden jeg har hatt matematikk, og jeg har aldri hatt fysikk. Så det blir jo spennende da.. Har søkt forkurs, men innser jo selvfølgelig at det kan bli en litt vel bratt kurve å ikke begynne allerede nå Hvordan vil dere anbefale å forberede seg? Noen spesielle bøker eller nettsider/youtube som anbefales? Er det R1 og R2 pensum som er gjeldende? Anonymkode: c6d0d...99a
Gjest Kastanjefrø Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har funnet ut at jeg ønsker å bli ingeniør, men det er lenge siden jeg har hatt matematikk, og jeg har aldri hatt fysikk. Så det blir jo spennende da.. Har søkt forkurs, men innser jo selvfølgelig at det kan bli en litt vel bratt kurve å ikke begynne allerede nå Hvordan vil dere anbefale å forberede seg? Noen spesielle bøker eller nettsider/youtube som anbefales? Er det R1 og R2 pensum som er gjeldende? Anonymkode: c6d0d...99a Du kan kjøpe deg ask og gå gjennom pensum for fysikk 1, R1 og R2, da skal du være veldig godt forberedt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Kastanjefrø skrev (4 minutter siden): Du kan kjøpe deg ask og gå gjennom pensum for fysikk 1, R1 og R2, da skal du være veldig godt forberedt. Hva er Ask? Anonymkode: 2b7ac...2bc
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Jeg har gått tres, altså forkurs på sommeren og matte og fysikk ila det første året på bachelor. Det var heavy, men det gikk. Jeg har aldri vært noe mattegeni, så jobber hardt med fagene mens jeg studerte. Jobb hard og finn deg en god studiegruppe er mitt råd. Lykke til, har du noe formening om hva slags ingeniør du ønsker å bli? Anonymkode: 5a230...628
Gjest Kastanjefrø Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er Ask? Anonymkode: 2b7ac...2bc Nettundervisning
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Kastanjefrø skrev (34 minutter siden): Du kan kjøpe deg ask og gå gjennom pensum for fysikk 1, R1 og R2, da skal du være veldig godt forberedt. Tusen takk Noen formening om hvilke pensumbøker som anbefales? Anonymkode: c6d0d...99a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har gått tres, altså forkurs på sommeren og matte og fysikk ila det første året på bachelor. Det var heavy, men det gikk. Jeg har aldri vært noe mattegeni, så jobber hardt med fagene mens jeg studerte. Jobb hard og finn deg en god studiegruppe er mitt råd. Lykke til, har du noe formening om hva slags ingeniør du ønsker å bli? Anonymkode: 5a230...628 Tenker fortrinnsvis dataingeniør, men vurderer også elektro Jeg er ikke noe mattegeni jeg heller, men er motivert for å jobbe hardt i alle fall! Hvilken linje gikk du? Anonymkode: c6d0d...99a
Gjest Kastanjefrø Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk Noen formening om hvilke pensumbøker som anbefales? Anonymkode: c6d0d...99a De følger bøkene til aschehoug både i fysikk og matte, som er de beste bøkene.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 Jeg tok forkusr med matte og fysikk for noen år siden. En ting jeg merket var at jeg hadde glemt mye av det grunnleggende, så kan anbefalle begynne friske opp i generelle mattekunnskaper. "hvordan var det man delte med flere tall på hver siden av deletegnet, uten å bruke kalkulator?" "hvordan snu formler" for eksempel. Ellers kan det anbefales rydde unna hele timeplanen utenom skole. Jeg tok halvårskurset, det var da innleveringer hver uke i begge fag, og innleveringene krevde en del arbeid. Jeg var på alle forelesninger, og brukte 2-6 timer hver dag (inkludert helg og ferie) utenom forelensinger til å gjøre øveoppgaver og innleveringer. Anonymkode: ad467...03c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Jeg tok TRES ordningen som en over med mattefagene i løpet av sommeren, og fysikk i tillegg til de ordinære fagene første semester. Det var da 9 år siden jeg hadde hatt matte siste, men klarte det helt fint med studietid fra 08-16 hver ukedag. Hadde to små barn da, så kunne ikke bruke mer tid, men hadde heller ikke behov for der. For min del var det såpass lett at det hadde vært bortkastet med et helt år på forkurs. Anonymkode: 5b27f...762 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå