Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Finnes det sånne broderipakker med mønster, stoff, nål og tråd til hardangersømsbroderier eller må man kjøpe alt separat? Har kikket litt rundt omkring men har bare funnet ferdigpakker med korsstingsbroderier.
gaja Skrevet 31. august 2005 #3 Skrevet 31. august 2005 har sett det på opphørssalg, så hvis du spør betjeningen har de kanskje liggende en pakke innerst på lageret
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 har sett det på opphørssalg, så hvis du spør betjeningen har de kanskje liggende en pakke innerst på lageret ← Så hardangersøm er så populært altså.
tilli Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Se på sidene til Ateljé Margaretha. Her kjøpte jeg en broderipakke til en hardangerbrikke.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #6 Skrevet 3. september 2005 I Operapassasjen i Oslo ligger det en brodeributikk som har masse fint
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 I Operapassasjen i Oslo ligger det en brodeributikk som har masse fint ← Vel, bare synd at jeg bor ca 160 mil unna da. Takk for tipsene, skal kikke på Atelier Margaretha.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 he he ja det er litt langt. Det stod ikke hvor du bodde, så jeg tok en sjans. Men en gang du leker turist kan du jo stikke innom
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 har akkurat vært å kjøpt meg en ferdigpakke med hardangersøm. Måtte lete litt, men fant en butikk som hadde noen få pakker. Gleder meg til å begynne. Første gang for meg .
Gjest Ingrid78 Skrevet 22. september 2005 #10 Skrevet 22. september 2005 Jeg har funnet det i endel håndarbeidsbutikker med godt utvalg, men vet at Atelier Margaretha og Brodeributikken har det. Ellers liker jeg egentlig best å kjøpe ting løst, for da får jeg så mye mer å velge i, og det blir sinnsykt mye billigere i lengden.
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #11 Skrevet 22. september 2005 Om å kjøpe i "løsvekt": Narvesen har av og til tyske blad med hardangersøm,mon tro om det er Burda som gir ut? Uansett, her er det mange gobiter å finne! Noe er lett, noe er vanskelg og "giga"-prsjekter for den ambasiøse er det også. Jeg broderer nå på en gardin til et lite loftsvindu. Har plukket ut midtmotivet på en duk og bare fortsetter mønsteret ut mot kantene. Har også funnet et par nydelige hjertemotiv som jeg har tenkt å lage julepynt av. Billig blir det også, hverken garn eller tøy koster mange kronene. Så om utvalget av "ferdig"-pakker er begrenset, fortvil ikke!
Annie Skrevet 24. september 2005 #12 Skrevet 24. september 2005 Vet at mamma kjøper i "løsvekt". Hun har masse mønstre fra farmor og som hun har spart opp selv gjennom tidene, så hun kjøper stoff og garn ikke hele pakker.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #13 Skrevet 25. september 2005 Hei! Biblioteket har gamle mønster. Hvis de ikke er å oppdrive i ditt lokale bibliotek, så kan de få det tillsendt fra Hovedbiblioteket i Oslo. Eller søk deg frem med hvitsøm/Hardangersøm innenfor Deichmanns egne hjemmesider. Har desverre ikke linken dit lenger. Lykke til!
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Finnes det sånne broderipakker med mønster, stoff, nål og tråd til hardangersømsbroderier eller må man kjøpe alt separat? Har kikket litt rundt omkring men har bare funnet ferdigpakker med korsstingsbroderier.
Cata Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Det blir litt off-topic, men....hvorfor vil du ha pakkeløsning egentlig? Hvis du har en broderiforretning i nærheten så er jeg nesten sikker på at de har en mønsterbok. Det har de sikkert på bokhandelen også. Kjøper du i løst så har du også muligheter til å variere fargevalget dersom du ikke bare ønsker å sy hvitt på hvitt. Selv startet jeg med en enkel instruksjonsbok med mønstre til små brikker/enkle løpere og så kjøpte jeg bøker med mer intrikate mønstre etterhvert som jeg ble mer vant til å sy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå