Gå til innhold

Danske bank - hvilke erfaring har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lang svartid eller ingen svar på skriftlige henvendelser er min opplevelse med danske bank

Anonymkode: 2780b...ee6

Samme her. Henvendelser merket som "haster" ble besvart etter tre uker, osv. 

Dnb fikser det meste på dagen. 

Anonymkode: f525b...b00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 09203...30e

DNB har nærmest Norges høyeste boliglånsrente.

Anonymkode: 37803...fef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lang svartid eller ingen svar på skriftlige henvendelser er min opplevelse med danske bank

Anonymkode: 2780b...ee6

Er du med i akademikerne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg. Det er ikke lov. 

Det samme som noen leger som snoker i journalene 👎👎

Ja, det er skikkelig lavmål. 
Hadde det vært for en tid tilbake så hadde jeg latt det gå. Men bestemte meg for noen år tilbake at hvis jeg eller andre opplever slike ting, så sier jeg i fra både på mine og deres vegne. 
Skal man få rettferdighet, folkeskikk og respekt til den verden her så må man gå den harde veien. Slik at folk forstår at dette ikke er normalt å gjøre mot andre mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

DNB har nærmest Norges høyeste boliglånsrente.

Har de ikke rundt 1,7%?? 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de ikke rundt 1,7%?? 

Jeg har 1,25 med Danske Bank.

Er veldig fornøyd! Ja, kan ta litt tid å få svar, men får alltid gode svar. Bruker kun mobilbank og den fungerer veldig fint. Syns den har et kjempebra system for å se hva man bruker penger på, ved å dele det inn i kategorier.

Anonymkode: f9d20...085

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med danske bank og akademiker avtalen. Ja, de er litt treige på lånesøknader, men det er nå heldigvis ikke det jeg trenger i hverdagen. Jeg bruker stort sett mobilbanken og synes den fungerer godt. Fikk lavere tilbud på lån i Danske enn i DnB, men det er fordi DnB har særregler som gjør at de trenger mindre penger bak hvert lån. Jeg var i DnB og den siste gangen jeg skulle prute på rente satt jeg i 30 minutter i telefonkø for å få et tilbud som var så langt over renta i Danske bank at det var helt komisk. Helt i begynnelsen etter at danske overtok akademikeravtalen matchet de, men så ble de dårlige på det og jeg måtte ringe hver eneste gang renta gikk ned. 

Anonymkode: a6d73...84f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med danske bank og akademiker avtalen. Ja, de er litt treige på lånesøknader, men det er nå heldigvis ikke det jeg trenger i hverdagen. Jeg bruker stort sett mobilbanken og synes den fungerer godt. Fikk lavere tilbud på lån i Danske enn i DnB, men det er fordi DnB har særregler som gjør at de trenger mindre penger bak hvert lån. Jeg var i DnB og den siste gangen jeg skulle prute på rente satt jeg i 30 minutter i telefonkø for å få et tilbud som var så langt over renta i Danske bank at det var helt komisk. Helt i begynnelsen etter at danske overtok akademikeravtalen matchet de, men så ble de dårlige på det og jeg måtte ringe hver eneste gang renta gikk ned. 

Hvordan kunne de verifisere at du snakker sant om at du er medlem i akademiker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har 1,25 med Danske Bank.

Er veldig fornøyd! Ja, kan ta litt tid å få svar, men får alltid gode svar. Bruker kun mobilbank og den fungerer veldig fint. Syns den har et kjempebra system for å se hva man bruker penger på, ved å dele det inn i kategorier.

Anonymkode: f9d20...085

1,25% har man gjerne hvis man er medlem av et eller annet...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan kunne de verifisere at du snakker sant om at du er medlem i akademiker? 

Hva mener du? Det er jo bare å sende over en bekreftelse på medlemskapet mitt i fagforeningen. 

Gjest Albbas
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Det er jo bare å sende over en bekreftelse på medlemskapet mitt i fagforeningen. 

Eller en bekreftelse på renta man har i Danske Bank... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har de ikke rundt 1,7%?? 

For lån under 2 millioner så er den effektive renten i DNB på 2,42 % :) Det er dersom man har lån på under 75 % av markedsverdien. Hvis man har lån på over 75 % av markedsverdien, så blir renten høyere. 
Dette er i følge hjemmesiden deres. :) For lån mellom 2-4 millioner så er den effektiv renten på 2,13 %. 

Anonymkode: 207b7...62d

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

For lån under 2 millioner så er den effektive renten i DNB på 2,42 % :) Det er dersom man har lån på under 75 % av markedsverdien. Hvis man har lån på over 75 % av markedsverdien, så blir renten høyere. 
Dette er i følge hjemmesiden deres. :) For lån mellom 2-4 millioner så er den effektiv renten på 2,13 %. 

Jeg har 3,5 mill i lån hos DNB på 1,4% rente. 

Anonymkode: c368e...522

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har 3,5 mill i lån hos DNB på 1,4% rente. 

De har ikke oppgitt en så lav rente i sine prislister på noen av sine boliglån. :) Enten så lyver du eller så har du fått spesialbehandling av en DNB-ansatte. Og igjen, så stiller jeg meg ekstremt skeptisk til at de skal gi spesialbehandling. De burde gi alle sine kunder et like godt tilbud.  

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De har ikke oppgitt en så lav rente i sine prislister på noen av sine boliglån. :) Enten så lyver du eller så har du fått spesialbehandling av en DNB-ansatte. Og igjen, så stiller jeg meg ekstremt skeptisk til at de skal gi spesialbehandling. De burde gi alle sine kunder et like godt tilbud.  

Alle banker kan gjøre 10% unntak hvert år. Hvis du ser tidligere i tråden er det andre som viser til lignende eksempler. Noen banker som Sbanken og BN bank og slike banker bruker det at de ikke gjør unntak som et verdiforslag (at det skal være rettferdig for alle). Andre banker som DNB, Nordea, Sparebank1, Danske Bank osv kan man definitivt prute og forhandle med, på både hvor mye lån og rente. 

Veldig sjelden jeg ser på prislisten til en bank, siden jeg vet at det ikke er den reelle renta de gir dersom du er flink til å forhandle og prute. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (14 timer siden):

Eller en bekreftelse på renta man har i Danske Bank... 

Hæ? Hvis man er kunde i DnB og skal forhandle akademikerrente er det litt vanskelig å bekrefte at man har en rente man har i en annen bank utover den tydelige prislisten Danske bank har for sine akademikermedlemmer som ligger ute for alle. Derfor krevde DnB at jeg beviste at jeg faktisk var medlem i min fagforening. Jeg endte uansett opp med å bytte til danske fordi jeg ble lei av å ringe inn å prute på renten.

En stor fordel for unge kunder i Danske bank er forøvrig at de ikke opererer med det topplåntullet som DnB gjør på lån over 70%. Alt legges i et lån og man får på den måten mye lavere effektiv rente. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja! For det første har nettbanken deres veldig dårlig brukergrensesnitt. Skulle vært oppryddet og endret design for flere år siden, så de henger bak de andre aktørene av samme størrelse. 

Når det gjelder kundeservice lovet de mer enn hva de holder. Jeg byttet bank pga fordelene jeg hadde via fagforeningen. Blant annet skulle jeg ha en fast bankkontakt/rådgiver. Vet ikke hvor mange ganger den personen har blitt byttet ut ila de få årene jeg har vært kunde hos Danske Bank. Og de som booker timene ser ikke ut til å ofte dette så mange tanker. Når jeg endelig finner ut at bankkontakten har sluttet, er det slik at jeg kan få «hvem som helst», altså tilfeldig for hvert møte. Det har jeg protestert på, nettopp fordi en del av pakken er å ha en fast bankkontakt. 

Utover dette er jeg fornøyd. 

Anonymkode: ffa49...fae

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen personlige erfaringer med de, men ut fra jeg har lest i media så tar de lett på hvitvasking.

Anonymkode: 1866e...0e6

AnonymBruker
Skrevet

Har også bolig lån der pga econa. Bruker sbanken til vanlig. Skikkelig dårlig brukergrensesnitt på nettbanken. Får inn lønna på db og flytter ut det jeg trenger til vanlig bruk til sbanken. De ringte opp en gang, men etter det har jeg ikke hørt noe. DnB sin nettbank er mye bedre, har den også fra den gamle ordningen. 

Anonymkode: 7f764...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...